Gå til innhold

Dere som har sendt me menstruasjonsblod til Hellas;


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken nettside går man inn på?

Ble både du og mannen behandlet med antibiotika?

Ble dere gravide?

Anonymkode: d681a...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sendt mensblod til Hellas eller noen andre steder. Prøver heller ikke å bli gravid.

Men jeg ble nå veldig nysgjerrig på hva dette er?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Men kan man ikke bare få AB uansett? 🤔

Anonymkode: e529a...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette lurer jeg også på. Men kan man ikke bare få AB uansett? 🤔

Anonymkode: e529a...07a

I disse tilfellene er det snakk om kraftige antibiotikakurer, det starter man ikke bare på uten videre...Antibiotika skal brukes med omhu og kun i nødvendige tilfeller, utviklingen av multiresistente bakterier er skremmende...

 

Anonymkode: 18cb8...0f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er mistanke om en bakteriell infeksjon i livmor, som hindrer dere i å bli gravid? 

Norsk helsevesen mener at dette er tull, men dere kan sende prøver til Hellas, hvor de tar dette på alvor? 

Prøvene er mensblod? 

Om de er positive får dere en sterk antibiotikakur? 

Om kuren virker er det større sjanse for å bli gravid, og jeg regner med at dette er dokumentert?

Hjelp meg, jeg klør av nysgjerrighet!! 

Anonymkode: deb5e...2ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
43 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Har ikke sendt mensblod til Hellas eller noen andre steder. Prøver heller ikke å bli gravid.

Men jeg ble nå veldig nysgjerrig på hva dette er?

 

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette lurer jeg også på. Men kan man ikke bare få AB uansett? 🤔

Anonymkode: e529a...07a

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dagbladet.no/nyheter/var-gravid-13-ganger---na-blir-hun-mamma/70991809/amp&ved=2ahUKEwi767HLpfLhAhX8wsQBHVUtBXgQFjABegQIBxAB&usg=AOvVaw2pYFNSWu-Q-nj8X5Itr8ES&ampcf=1

 

https://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Etter-11-proverorsforsok-og-en-antibiotikakur_-lyktes-de-i-a-bli-foreldre--pa-egen-hand-8907b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
21 minutter siden, AnonymBruker said:

I disse tilfellene er det snakk om kraftige antibiotikakurer, det starter man ikke bare på uten videre...Antibiotika skal brukes med omhu og kun i nødvendige tilfeller, utviklingen av multiresistente bakterier er skremmende...

 

Anonymkode: 18cb8...0f8

Noen norske leger skriver ut denne kuren uansett, men det krever litt overtalelse fra pasienten. Altså at de skriver ut uten å ha en test å vise til, men i håp om at det skal hjelpe paret (som kanskje ikke har denne infeksjonen i det hele tatt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt det slik at man kan sende blod for å få vite om man har en bakterie som kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Man kan da få en ganske heftig antibiotikakur, og mange har blitt gravide etterpå.

Metoden er derimot ikke vitenskapelig bevist at den virker, derfor er ikke dette noe norske leger går ut og anbefaler.

Men etter mange spontanaborter, x antall ivf- forsøk og sekundær infertilitet ønsker jeg å prøve dette.

Men trenger info om hvordan jeg går frem. Noen som vet?

Ts.

Anonymkode: d681a...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står beskrevet ganske godt på hjemmesiden til klinikken såvidt jeg husker, jeg har ikke gjort det selv men har undersøkt litt rundt det. Det er IVF Serum som gjør det. De trenger ikke så mye blod, du fyller på noen dråper vann på toppen og sender med vanlig post, så tar de kontakt via Mail med resultatene tror jeg. Ikke alltid så lett å få hentet ut resepten de evt sender såvidt jeg har forstått. Noen apoteker gjør det ikke så du må prøve litt rundt, evt alliere deg med en lege som synes det er ok å prøve. Koster ca 3000 kr. 

Denne tråden er med flere som har gjort det: https://forum.babyverden.no/threads/er-det-noen-som-har-sendt-prøve-til-aten.1839339/page-52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det etter flere negative runder IVF, spiren satt på første forsøk etter kur. Du bare sender litt mensblod blandet med kaldt, kokt vann. De utfører testene sine, og ut fra resultatene og sykdomshistorien kan de gi deg (og eventuelt mannen) kur. Men de varierer i lengde hvilken type antibiotika etter hva som er nødvendig. At leger i Norge skriver ut så kraftige kurer til folk uten å vite om det i det hele tatt er nødvendig, er skremmende. 

Mange land som gir forebyggende kur ved IVF, særlig USA er drøye der. Det er enda mer skremmende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 17.30, Ginny skrev:

Jeg har det etter flere negative runder IVF, spiren satt på første forsøk etter kur. Du bare sender litt mensblod blandet med kaldt, kokt vann. De utfører testene sine, og ut fra resultatene og sykdomshistorien kan de gi deg (og eventuelt mannen) kur. Men de varierer i lengde hvilken type antibiotika etter hva som er nødvendig. At leger i Norge skriver ut så kraftige kurer til folk uten å vite om det i det hele tatt er nødvendig, er skremmende. 

Mange land som gir forebyggende kur ved IVF, særlig USA er drøye der. Det er enda mer skremmende.. 

Hva het tabletene dere fikk? Var det 1 månedes kur eller? Leste litt om dette, men vet ikke om jeg tør å ta så mye medisin.

Anonymkode: 639fe...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva het tabletene dere fikk? Var det 1 månedes kur eller? Leste litt om dette, men vet ikke om jeg tør å ta så mye medisin.

Anonymkode: 639fe...e7a

Jeg gikk på doxylin og azitromax, han gikk bare på doxylin. Jeg var under en måned, han var over. Som med all annen medisin må det tilpasses det enkelte tilfellet. Jeg hadde ikke villet tatt så mye hvis det ikke var fordi vi hadde sendt inn den prøven og de fant "alt". Vi hadde og en nøye gjennomgang av både hans og min sykdomshistorie, og det var først etter det at de satte opp den endelige kuren for oss begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...