Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Alvorlige trusler i tråder - anmelde?

Recommended Posts

AnonymBruker

I dag har jeg fått opp til flere trusler på kvinneguiden. Truslene går ut på å forfølge og fysisk angripe meg. 

Dette er jo ikke noe nytt fenomen på kvinneguiden. 

Har noen anmeldt og sitter på erfaring med anmeldelse av trusler på nettet/i diskusjonsforum? 

Truslene er av en slik karakter at jeg reagerer. 

Anonymkode: a4461...1b6

Fortsetter under...

AnonymBruker

Velkommen til internett. Vært her lenge? Har du lagt ut så mye personlig info om du selv at du lar deg oppspore, eller har du kranglet med noen under ab?

Anonymkode: 09de1...1f5

AnonymBruker

Har anmeldt noen på KG som outet navnet mitt og byen jeg bor i + andre trusler

Ble henlagt neste dag

Anonymkode: e9258...ed6

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til internett. Vært her lenge? Har du lagt ut så mye personlig info om du selv at du lar deg oppspore, eller har du kranglet med noen under ab?

Ja, jeg har vært her lenge. Jeg har holdt meg saklig noe den ene brukeren ikke likte. Disse truslene er av en helt annen karakter enn det man leser generelt her inne. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble henlagt neste dag

Det er altså ikke verdt å bruke særlig mye tid på, annet enn for å statuere et eksempel? 

TS

AnonymBruker

Har du fått trusler på pm eller i en tråd?

Anonymkode: c8812...77e

AnonymBruker

Men hva har du å frykte hvis du ikke lar deg spore? Er det en generell "gå å dø"-melding, eller mer i gaten "jeg vet hvor du jobber og skal myrde familien din"? Det siste må du bare anmelde, slik at politiet i det minste har noe å gå etter hvis noe skulle skje.

Annonse

AnonymBruker

Blir den samme personen anmeldt flere ganger og av flere personer, så er det kanskje større sjanse for at vedkommende blir straffet for det han/hun gjør mot andre? Det er derfor bra å anmelde.

Anonymkode: 953b2...e63

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva har du å frykte hvis du ikke lar deg spore? Er det en generell "gå å dø"-melding, eller mer i gaten "jeg vet hvor du jobber og skal myrde familien din"? Det siste må du bare anmelde, slik at politiet i det minste har noe å gå etter hvis noe skulle skje.

Les hi der står det forklart. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir den samme personen anmeldt flere ganger og av flere personer, så er det kanskje større sjanse for at vedkommende blir straffet for det han/hun gjør mot andre? Det er derfor bra å anmelde.

Godt poeng. Takk. 

TS.

Guest Kjærlighetsbarn98

Sykt... Hvilke tråder er det snakk om? Håper moderatorene er på vakt og utestenger disse menneskene fra forumet.

AnonymBruker

Enten truslene er kommet i en tråd eller på pm, kan moderator gå inn å se på det. Kanskje du kan gjøre moderator oppmerksom på det? De har jo anledning til å gjøre visse tiltak i forhold til brukeren som er etter deg.

Anonymkode: 1ab09...b9c

Sliten&kjørt52
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten truslene er kommet i en tråd eller på pm, kan moderator gå inn å se på det. Kanskje du kan gjøre moderator oppmerksom på det? De har jo anledning til å gjøre visse tiltak i forhold til brukeren som er etter deg.

Anonymkode: 1ab09...b9c

Om det er alvorlige trussler bør jo seff Moderatorer \ KG sentralt også annmelde, -er jo de som sitter på info... 

TS, -annmeld. Dette høres jo helt jævelig ut. -Håper du er ok, -ikke kult å bli trua.

Ønsker deg vel. :5:

a.

MadameX
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble henlagt neste dag

Så dårlig gjort. Det er en grunn for at det er anonymt. Var dette bekjente eller venner av deg? 

theTitanic
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg fått opp til flere trusler på kvinneguiden. Truslene går ut på å forfølge og fysisk angripe meg. 

Har noen anmeldt og sitter på erfaring med anmeldelse av trusler på nettet/i diskusjonsforum? 

Har aldri sett sånne tråder...      men du har jo ikke lagt igjen navn og adresse her så ingen vil fysisk dukke opp.  Hva kan du ha skrevet som har provosert så mye????

Annonse

Sliten&kjørt52

Jeg ba KG se på denne tråden, Ts.

a.

SoWhat?

Ikke noe nytt fenomen? Har fått mye tull mot meg, og har vært i heftige diskusjoner, men ingen har truet meg noen gang her inne! Jez. Har ikke sett at andre er blitt heller for den sakens skyld. Men om det er tilfelle, så er det jo rimelig drøyt!! Men det er jo ikke noe som vanligvis skjer her inne da... 

Made4u

Nå er ikke trusler på nettet noe stort problem, men betviler ikke at det forekommer, selv kan jeg ikke minnes å ha sett en eneste tråd jeg opplever som en reel trussel mot noen. Tenker at de trusler mennesker opplever i virkeligheten, altså fra noen de vet hvem er, er mye mer alvorlige enn hva noen kan få seg til å si til noen på nettet. Men klart, dersom trusselen er skrevet på en måte som kan vurderes til at det er en reel trussel, da må jo dette politianmeldes tenker jeg, men tenker at slike trusler er svært sjelden og altså ikke noe jeg har kommet over noen steder.

AnonymBruker
14 timer siden, theTitanic skrev:

Har aldri sett sånne tråder...      men du har jo ikke lagt igjen navn og adresse her så ingen vil fysisk dukke opp.  Hva kan du ha skrevet som har provosert så mye????

Du vet at folk kan true og også gjøre enda verre ting, uten at mottakeren av trusene eller volden har hverken skrevet eller sagt noe som har provosert og ikke har gjort noe galt i det hele tatt? 

AnonymBruker
14 timer siden, theTitanic skrev:

Du vet at folk kan true og også gjøre enda verre ting, uten at mottakeren av truslene eller volden har hverken skrevet eller sagt noe som har provosert og ikke har gjort noe galt i det hele tatt? 

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjertelig velkommen til Kvinneguiden-forumet!!!                    

Også kjent som Søppelfyllinga av Internett...           

Anonymkode: 1deea...dcb