Gå til innhold

Føler du de tilknyttet til fylket du er fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler du noen som helst tilknytning til fylket du er fra eller oppvokst i ?

Anonymkode: 60c14...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, absolutt ikke. Kunne egentlig tenkt meg å bodd et helt annet sted, men begge sett besteforeldre bor her og vi har to barn, så av praktiske og familiære årsaker bor vi her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer fra det jeg vokste opp i som barn

 Vi bodde i en bygård i murstein i Italia. Jeg elsket å legge meg og høre alle lydene fra hus og gater  ❤️

Så fikk mine foreldre penger og mulighet etter noen år å flytte til Norge og jobbe selvstendig. Min tilværelse ble mye gråere. Men nå føler jeg tilhørighet på Østkanten 🙂 flyttet fra familie og vestkant da jeg var ung. Føler tilhørighet til Østkanten. Så ja. Deler av fylket  😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Mer fra det jeg vokste opp i som barn

 Vi bodde i en bygård i murstein i Italia. Jeg elsket å legge meg og høre alle lydene fra hus og gater  ❤️

Så fikk mine foreldre penger og mulighet etter noen år å flytte til Norge og jobbe selvstendig. Min tilværelse ble mye gråere. Men nå føler jeg tilhørighet på Østkanten 🙂 flyttet fra familie og vestkant da jeg var ung. Føler tilhørighet til Østkanten. Så ja. Deler av fylket  😄

Har du ikke lyst tilbake til Italia? Jeg tror det er det landet jeg hadde bodd i om jeg kunne velge.

 

Er ikke tilknyttet fylket, men kommunen :) Ikke fordi det er noe spesielt, men har alltid bodd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Macro skrev:

Har du ikke lyst tilbake til Italia? Jeg tror det er det landet jeg hadde bodd i om jeg kunne velge.

 

Er ikke tilknyttet fylket, men kommunen :) Ikke fordi det er noe spesielt, men har alltid bodd her.

Nei. Jeg vil ikke flytte tilbake. Elsker landet og maten og musikken ❤️ Men halve meg er norsk, og tror jeg ble født mer norsk jeg. Fant jeg ut etterhvert da 🙂 italienere er ganske strikse og konservative. Jeg er ikke helt der 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei. Jeg vil ikke flytte tilbake. Elsker landet og maten og musikken ❤️ Men halve meg er norsk, og tror jeg ble født mer norsk jeg. Fant jeg ut etterhvert da 🙂 italienere er ganske strikse og konservative. Jeg er ikke helt der 🙂

Ja, du har sikkert rett. Du kjenner landet mye bedre enn meg. Men det er jammen mye vakkert, inspirerende og imponerende med Italia 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Macro skrev:

Ja, du har sikkert rett. Du kjenner landet mye bedre enn meg. Men det er jammen mye vakkert, inspirerende og imponerende med Italia 😄

Ja, det er jeg enig i 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Vestlending bosatt på Østlandet her, med mange gode venner og familie i Vest så føler jeg meg selvfølgelig tilknyttet fylket og stedet jeg har min bakgrunn. Derfor besøker jeg også vestlandet relativt ofte, vil for alltid ha den tilknytningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født og oppvokst i Oslo, og er veldig glad i Oslo. Og føler alltid at jeg kommer hjem, da jeg er i Oslo. Bor bare 30 min utenfor Oslo, da det er litt billigere å bo her.

Anonymkode: 6af17...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort fylke... Jeg føler meg hjemme i hjemkommunen, men ikke på andre kanten av fylket. 

Jeg har slekt fra langt tilbake i et helt annet fylke, og det er litt rart å komme dit. Det føles riktig å være der, på en måte. Sikkert bare innbilning, men det er litt rart. 

Anonymkode: fec0e...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen positive minner derfra, så nei. For min del kan hele stedet bli lagt under vann.

Anonymkode: 12f33...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, flyttet lengst mulig unna. 

Anonymkode: e79f0...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler en viss tilknytning til fylket der jeg er født, og nå har bodd noen år. Det har mest av alt med slektsbakgrunn å gjøre. Fylket der jeg vokste opp føler jeg som helhet ingen tilknytning til, distriktet derimot tenker jeg på som hjemme.

Anonymkode: 9f9a7...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, absolutt ikke. Vil flytte herfra. Men situasjonen min akkurat gjør at jeg ikke kan det.

Anonymkode: 31edd...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg men ettersom det er rimelig kaldt og mørkt der store deler av året kommer jeg ikke til å flytte tilbake. Greit å bare besøke i ferier.

Anonymkode: b3417...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...