Gå til innhold

Jeg har klart det før, klarer det ikke nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år siden gikk jeg ned 10 kg i vekt, fra 60 til 50. Jeg spiste da 1500 kalorier dagen og var lite i fysisk aktivitet. Vekt holdt jeg stabil i noen måneder før en i nær familie døde og jeg mistet all matlyst og raste ned ti kilo til. Jeg har gått opp de kiloene samtidig som jeg har trent hard styrke pluss ekstra og jeg veier i dag 60 kilo. Jeg regner med at noe av det er muskler, men jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne gått ned 4-6 kg. Dette får jeg rett og slett ikke til! Vekta har stått stille i 4 uker nå. Jeg vet at jeg ikke spiser for lite. 

Jeg trener 5 ganger i uka og veier og loggfører alt jeg spiser. Jeg spiser mye mindre enn det de jeg har snakket med meg sier jeg bør gjøre og mindre enn jeg jeg gjorde sist gang. Jeg småspiser ikke og er 100 prosent sikker på inntaket mitt. Jeg bare forstår ikke, det er så lett i teori men av en eller annen grunn går det ikke nå. Noen som har opplevd dette? 

Anonymkode: 9c005...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres strevsomt ut slik du holder på. Er 60 kg for mye da? Kan være kroppen din trives med den vekten. Hvis du lever på mindre enn 1500 kcal nå og trener hardt 5 ganger i uken får du jo i deg alt for lite. 

Anonymkode: 5c76f...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet en kort stund at det dreide seg om at du tidligere klarte å male eller å snekre. Eller muligens synge.

Men, nei. Måtte være vekt. Er så lei snakk om vekt. 

Beklager. Se bort fra mitt innlegg.

(Kan du ikke for en gang skyld slutte å se inn i speilet - og heller se ut gjennom vinduet;))

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv programmet 5x5 stronglift. Og spis som du skal. Bygg litt muskler også trapper du ned på inntak:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vekta jeg har nå er ikke ille og jeg er heller ikke feit. Jeg er helt i øvre grense for hva jeg er komfortabel med. Jeg ønsker å fortsette med å bygge muskler og derfor ønsker jeg meg litt ned i fettprosent nå så jeg vil føle meg litt mer komfortabel med å spise ekstra etterpå. Dette handler ikke om andre mener at det er lurt/ikke lurt. Det er rett og slett et spørsmål om noen har erfaring med å spise lite men fortsatt ikke gå ned i vekt. Strong gjorde jeg i 10 måneder faktisk og hadde god fremgang, men ble lei på slutten og byttet derfor. Tusen takk for svar forresten. 

Anonymkode: 9c005...a9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, og jeg mener ingen, har erfaring med å spise lite og ikke gå ned i vekt. Det er ikke sånn verden, ting, fysiske lover, fungerer. Men når du i det hele tatt kan tenke tanken, og bedyrer at du ikke spiser for lite, er det helt åpenbart at fakta ikke er viktig for deg, så å fortelle deg dette, er helt bortkastet. En viss underholdningeeffekt har det jo, men det hjelper ingen. 

Anonymkode: a3273...906

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen, og jeg mener ingen, har erfaring med å spise lite og ikke gå ned i vekt. Det er ikke sånn verden, ting, fysiske lover, fungerer. Men når du i det hele tatt kan tenke tanken, og bedyrer at du ikke spiser for lite, er det helt åpenbart at fakta ikke er viktig for deg, så å fortelle deg dette, er helt bortkastet. En viss underholdningeeffekt har det jo, men det hjelper ingen. 

Anonymkode: a3273...906

Hahah du jeg er fullstendig klar over at jeg spiser mer enn jeg forbrenner om jeg ikke mister fett. Jeg kan det. Jeg sa det om matinntaket mitt fordi jeg ikke ville ha kommentarer om at jeg spiser for mye, for det gjør jeg ikke. Det er ikke mulig så lenge jeg ikke har en sykdom. Jeg lurte på om det kunne være en grunn til at vekta ikke går ned. 

Anonymkode: 9c005...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen, og jeg mener ingen, har erfaring med å spise lite og ikke gå ned i vekt. Det er ikke sånn verden, ting, fysiske lover, fungerer. Men når du i det hele tatt kan tenke tanken, og bedyrer at du ikke spiser for lite, er det helt åpenbart at fakta ikke er viktig for deg, så å fortelle deg dette, er helt bortkastet. En viss underholdningeeffekt har det jo, men det hjelper ingen. 

Anonymkode: a3273...906

Da er vel problemet at mange trenger så lite som 800-900kcal i døgnet da.,, men hvordan skal man da klare å gå ned i vekt?

Anonymkode: 2a373...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Håpet en kort stund at det dreide seg om at du tidligere klarte å male eller å snekre. Eller muligens synge.

Men, nei. Måtte være vekt. Er så lei snakk om vekt. 

Ville vært litt rart å diskutere snekring i et forum som omhandler kosthold og trening. 

Anonymkode: b9627...50a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må hvertfall spise mye mindre enn 1500kcal for å gå ned i vekt...

Anonymkode: 8c8f3...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du trener 5 ganger i uken må du spise MER enn 1500. Gjerne 1600-1800. Presser du kroppen for hardt på for lite mat går den fort i sparemodus og tviholder på det den har. La oss si at du forbrenner 200kcal på en treningsøkt, spiser du da 1700 hele dagen står du igjen med 1500kcal til kroppen din som er en sunn mengde kalorier når du skal ned i vekt.

Spis mer. Bare ikke FOR mye. 

Anonymkode: 4b8ba...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må hvertfall spise mye mindre enn 1500kcal for å gå ned i vekt...

Anonymkode: 8c8f3...fdc

Samme her! Det er klart jeg hadde gått ned i vekt hvis jeg spiste 0-200 kcal i døgnet, men når jeg spiser 1000-1500 går jeg ikke ned. Jeg er forøvrig normalvektig, ligger midt i normalvektssjiktet, vil jeg påstå. Jeg hadde selvfølgelig gått ned hvis jeg var overvektig, men som normalvektig som ønsker å bare gå ned 3-5 kg er det nesten umulig, uten å få anorektiske tendenser.

Anonymkode: 101a8...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...