Gå til innhold

Hvorfor er det så mange kvinner som pynter seg når de skal til fastLEGEN?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet om en lege, han er høy og mørk og jeg tror han har spes.utdannelse i psykiatri. I tillegg har han eget småbruk på fritiden.  Burde være et kjempecatch, men har aldri sett han med dame. Homofil ? Kanskje, men da skjuler han det veldig godt. Tror ikke det, er nok bare sjenert og keitete stakkar.

Anonymkode: d530f...46d

Hva heter han og hvor bor han? Jeg tar han glatt! #legeelsker

Anonymkode: db526...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av samme grunn som at mange insisterer på å skifte underbukser før de går ut bare i tilfelle de blir påkjørt i overgangsfeltet og hentet i ambulanse ... kanskje :laugh:

Gamle damer gjør gjerne det. Da de var unge var legen liksom høyt på strå i lokalmiljøet, omtrent som med presten. Tilfeldigvis var dette også når legen kom hjem til folk og tok seg tid til å prate med dem, ikke bare glo på en skjerm og skrive ut piller fra selskapet som betalte den siste Sydenturen deres. 

 

Endret av AmandaVI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor, så jeg kan ikke gi noen referanse/kilde, men leste en artikkel for en måneds tid siden hvor det fremgikk at jo bedre utseende- jo større vanskeligheter har man for å bli tatt på alvor for sykdomsbildet sitt. Går du inn for å se mest mulig fresh ut hos legen vil dette neppe gå i din favør mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser velstelt ut før jeg skal til min kvinnelige fastlege. Men det er kun fordi Jeg ikke vil se ut som en boms på venterommet. Dessuten pleier jeg å benytte muligheten til å gå på et par butikker etterpå. Vil ikke se ut som en boms der heller. 

Anonymkode: 8c9a3...41a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ser velstelt ut før jeg skal til min kvinnelige fastlege. Men det er kun fordi Jeg ikke vil se ut som en boms på venterommet. Dessuten pleier jeg å benytte muligheten til å gå på et par butikker etterpå. Vil ikke se ut som en boms der heller. 

Anonymkode: 8c9a3...41a

Ja, ikke sant, gjerne så skal man noe enten før eller etter legetimen, og kler seg deretter.

Anonymkode: db526...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett veldig pynta folk på legekontoret. Selv tar jeg på meg ordentlig klær og grer håret, som en helt vanlig dag. Men sliter med noe utbrudd i ansiktet som jeg har gått til behandling for. Behandlingen funker ikke godt nok, så jeg vil at legen skal ta det mer alvorlig. Derfor kommer jeg til legen uten sminke, og gnir gjerne litt på utbruddet så det ser helt jævlig ut. Større sjanse for at de setter litt fart i denne behandlingen.

Anonymkode: 6257f...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg man skal til fastlegen er det jo gjerne ikke noe veldig akutt? Det er vel heller planlagte ting man har bestilt time for, så da er det er vel heller ingen grunn til å se så dårlig ut som mulig. Man skal jo være ganske syk (akutt syk) for å ikke orke å skifte ut av joggebuksa og dra en børste gjennom håret.

Dømmer ingen som ser syke og ustelte ut hos legen (så klart), men tenker ikke noe på det motsatte heller. Folk er på legekontoret for alle mulige grunner. Graviditet, vaksiner, blodprøver, psykiske utfordringer, kroniske sykdommer osv. Alle du møter sitter ikke der fordi de er dødssyke og svaklige akkurat da. 

 

 

Anonymkode: bbdff...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynte meg for fastlegen? Nei, jeg gjør ikke det, gitt. Det er en dame omtrent på min alder. Forresten så har jeg ikke akkurat sett at legestanden bugner av kjekkaser heller.

Anonymkode: 987e0...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg pynter meg ikke før legetimer. Jeg passer på kle meg praktisk i forhold til om jeg skal kle av noe. 

Anonymkode: 2b5ca...9b5

Samme. Prøver å passe på at armen på overdelen kan brettes opp for evt blodtrykk og blodprøver, så jeg ikke på dra av meg hele greia. 

Anonymkode: e5bde...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Før i tiden ordnet man seg når man skulle møte en representant fra "det offentlige". De hadde en større, eller annen form for, respekt for mennesker i høye eller viktige stillinger før. Tror egentlig ikke dette gjelder for kvinner i 60-åra, de er ofte mer moderne, men kanskje fra 70-åra og opp.

Anonymkode: 067e4...174

70-åra? De såkalte 68-erne og hippiene var født på 1940 og 50-tallet.

Anonymkode: f4cc0...f13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange kvinner som pynter seg når de skal til fastLEGEN?
Det de ikke tenker på, er at fastlegen kan risikere å undervurdere hvor syk de er, når de "ser så godt ut" (nyfrisert, nylagt sminke og penklær). Sminke skjuler jo også blekhet dersom man er blek grunnet sykdom.

Anonymkode: 0698a...e7f

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte den berømte veggen for litt over et halvår siden og kom til legen seende ut som et takras :fnise:  Fæl joggebukse med flekker, ubarbert overalt, hullete sko, utvaska tskjorte, fettete hår, blåmerker og kuler i hodet og ansiktet, ingen sminke, ansiktet var skikkelig dratt og grått... Uff. Går bedre nå heldigvis, sakte, men dog. Normalt sett sørger jeg egentlig bare for å være ren og ha praktiske klær i tilfelle jeg må av med dem.

Anonymkode: 5f2c9...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skyldig :vinke:

For min del er det barnelærdommen som sitter i.

"Når vi skal til legen dusjer vi, tar på rent undertøy, og kler oss i rene og pene klær", kombinert med "når vi ikke føler oss helt bra er det viktig å stelle seg litt ekstra slik at vi ikke føler oss dårligere enn vi er", og da blir det bare slik.  :)

Men jeg pynter meg ikke for fastlegen da, kun for eget velvære.  Jeg tror ikke hun bryr seg om hva jeg har på meg av klær eller sminke.

Anonymkode: 0f118...591

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden ordnet man seg når man skulle møte en representant fra "det offentlige". De hadde en større, eller annen form for, respekt for mennesker i høye eller viktige stillinger før. Tror egentlig ikke dette gjelder for kvinner i 60-åra, de er ofte mer moderne, men kanskje fra 70-åra og opp.

Anonymkode: 067e4...174

Jeg er i slutten av 40-åra, men dette var en del av min barnelærdom, og det sitter fremdeles i.

Anonymkode: 0f118...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til en veldig kjekk lege, og har aldri sett noen pyntede damer på venteværelset. Jeg går kledd helt normalt da jeg går til legen, er jo ikke noe poeng å pynte seg for å gå til legen.

Anonymkode: 9620f...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...