Gå til innhold

Hvorfor er det så mange kvinner som pynter seg når de skal til fastLEGEN?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange kvinner som pynter seg når de skal til fastLEGEN?
Det de ikke tenker på, er at fastlegen kan risikere å undervurdere hvor syk de er, når de "ser så godt ut" (nyfrisert, nylagt sminke og penklær). Sminke skjuler jo også blekhet dersom man er blek grunnet sykdom.

Anonymkode: 0698a...e7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor så mange legetråder?? 

Anonymkode: df376...978

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor så mange legetråder?? 

Anonymkode: df376...978

Fordi alle elsker leger, og fordi alle elsker å hate legeelskere!

Anonymkode: db526...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør de ?

De gangene jeg har vært oss fastlegen og ventet på venterommet så synes jeg ikke de kvinnene som har vært der har vært særlig pyntet.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å svare: jeg gidder ikke rufse til håret, fjerne mascaraen og skifte til joggedress bare fordi jeg skal til legen. 

Anonymkode: df376...978

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..

Når kommer din artikkel om dette funnet ut i A-magasinet?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig mest bekymret for legene, blir de den nye yrkesgruppen som må holde hemmelig hva de jobber med, for at folk faktisk skal like de som den personen de er, og ikke yrket de har?

Anonymkode: db526...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Gjør de ?

De gangene jeg har vært oss fastlegen og ventet på venterommet så synes jeg ikke de kvinnene som har vært der har vært særlig pyntet.

Jeg tenkte faktisk på det i går. Så stusslig kledd mange som sitter der er. Det er hverdagsklærne deres da. Jeg skille meg nok ut. 

Anonymkode: df376...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Gjør de ?

De gangene jeg har vært oss fastlegen og ventet på venterommet så synes jeg ikke de kvinnene som har vært der har vært særlig pyntet.

Ja, på det legesenteret jeg besøker, er det slik at kvinner (spesielt de i alderen 60-100) kommer nyfrisert, nysminket og i sin fineste stas. Kanskje det er noe gammeldags, som det var vanlig å gjøre før i tiden, altså det å pynte seg for legen?

Anonymkode: 0698a...e7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor så mange legetråder?? 

Anonymkode: df376...978

 

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Men for å svare: jeg gidder ikke rufse til håret, fjerne mascaraen og skifte til joggedress bare fordi jeg skal til legen. 

Anonymkode: df376...978

 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkte faktisk på det i går. Så stusslig kledd mange som sitter der er. Det er hverdagsklærne deres da. Jeg skille meg nok ut. 

Anonymkode: df376...978

De andre har kanskje ingen grunn til å ordne håret, bruke sminke eller fine klær sånn til vanlig da, skjønner du...

Anonymkode: db526...12a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, på det legesenteret jeg besøker, er det slik at kvinner (spesielt de i alderen 60-100) kommer nyfrisert, nysminket og i sin fineste stas. Kanskje det er noe gammeldags, som det var vanlig å gjøre før i tiden, altså det å pynte seg for legen?

Anonymkode: 0698a...e7f

Eldre, fine damer da altså, de legger stor vekt på fasade, og har gjerne samtidig mange helseplager, nettopp fordi de er i den alderen de er i...

Anonymkode: db526...12a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

De andre har kanskje ingen grunn til å ordne håret, bruke sminke eller fine klær sånn til vanlig da, skjønner du...

Anonymkode: db526...12a

Nei, det er helt vanlig å se ut som en dass til vanlig her jeg bor. 😁

Anonymkode: df376...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvinner med såkalt ubestemte helseplager kjemper en ensom kamp for å bli trodd og forstått av legen. Å bruke krefter på å forsøke å framstå som troverdige pasienter går på bekostning av arbeidet for å forsone seg med et liv i kroniske smerter. – I møtet med legen anstrenger de seg for å ikke virke verken for sterke eller for svake. De må ikke framstå som for friske, men heller ikke for syke. De sørger til og med for ikke å være for velkledde, men samtidig ikke for uflidde!" https://www.nrk.no/livsstil/alene-pa-legekontoret-1.1314504

"Når hun drar til behandling/legebesøk/til andre, pynter hun seg i sexy undertøy og er pen i tøyet. Hjemme er hun kledd som en dass/slask og bestandig(!) lite tiltrekkende!" https://forum.kvinneguiden.no/topic/291806-hun-pynter-seg-for-andre/

 

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918657-hvordan-kle-seg-til-legebesøk/

Mange er nok opptatt av det.

 

Anonymkode: 0698a...e7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså. Mang som skal til legen kommer ikke rett fra sykesenga. 

Anonymkode: df376...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden ordnet man seg når man skulle møte en representant fra "det offentlige". De hadde en større, eller annen form for, respekt for mennesker i høye eller viktige stillinger før. Tror egentlig ikke dette gjelder for kvinner i 60-åra, de er ofte mer moderne, men kanskje fra 70-åra og opp.

Anonymkode: 067e4...174

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden ordnet man seg når man skulle møte en representant fra "det offentlige". De hadde en større, eller annen form for, respekt for mennesker i høye eller viktige stillinger før. Tror egentlig ikke dette gjelder for kvinner i 60-åra, de er ofte mer moderne, men kanskje fra 70-åra og opp.

Anonymkode: 067e4...174

Takk for oppklaring av fenomenet! :) 

Anonymkode: 0698a...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden ordnet man seg når man skulle møte en representant fra "det offentlige". De hadde en større, eller annen form for, respekt for mennesker i høye eller viktige stillinger før. Tror egentlig ikke dette gjelder for kvinner i 60-åra, de er ofte mer moderne, men kanskje fra 70-åra og opp.

Anonymkode: 067e4...174

Ja dette ser jeg titt og ofte på sykehjemmet jeg jobber på. Søte, gamle damene som egentlig er veldig syke og svake, men tar seg kraftig sammen og pynter seg litt når legen kommer på visitt🙊

Anonymkode: 29626...0d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange kvinner som pynter seg når de skal til fastLEGEN?
Det de ikke tenker på, er at fastlegen kan risikere å undervurdere hvor syk de er, når de "ser så godt ut" (nyfrisert, nylagt sminke og penklær). Sminke skjuler jo også blekhet dersom man er blek grunnet sykdom.

Anonymkode: 0698a...e7f

Ja, jeg pynter meg på lik linje som når jeg ellers skal ut blandt folk. 

Likte så godt den ekstra oppmerksomheten  jeg fikk fra den kvinnelige eldre og gifte fastlegen min som jeg har hatt siden jeg var 18...sånn i tilfelle jeg ble lesbisk 😬👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter meg ikke før legetimer. Jeg passer på kle meg praktisk i forhold til om jeg skal kle av noe. 

Anonymkode: 2b5ca...9b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så mange legetråder?? 

Anonymkode: df376...978

Vet om en lege, han er høy og mørk og jeg tror han har spes.utdannelse i psykiatri. I tillegg har han eget småbruk på fritiden.  Burde være et kjempecatch, men har aldri sett han med dame. Homofil ? Kanskje, men da skjuler han det veldig godt. Tror ikke det, er nok bare sjenert og keitete stakkar.

Anonymkode: d530f...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...