Gå til innhold

Sjansen for at han flytter hjem igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min bestemte seg plutselig, rett før jul, at han ville flytte fra meg. Vi hadde hatt det dårlig en god stund og han sa følelsene hans var borte. Han sa det ikke var noen ny dame i bildet. 

Jeg prøvde å komme med forslag til hvordan vi skulle fikse det, men han ville verken i parterapi eller noen ting - han var bestemt. Ingenting jeg sa eller gjorde fikk ham til å ombestemme seg.

For ca 2 uker siden flyttet han. Ungene er helt fra seg og det samme er han. Jeg ser jo han er lei seg når han slipper av ungene her etter de har vært hos ham eller når han kjører dem hjem fra trening. 

Hva er egentlig sjansen for at han innser at han kanskje ikke vil miste oss? Noen som har erfaringer med dette? Jeg vil så gjerne få familien min tilbake. :(

Anonymkode: 2ba2d...f3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min bestemte seg plutselig, rett før jul, at han ville flytte fra meg. Vi hadde hatt det dårlig en god stund og han sa følelsene hans var borte. Han sa det ikke var noen ny dame i bildet. 

Jeg prøvde å komme med forslag til hvordan vi skulle fikse det, men han ville verken i parterapi eller noen ting - han var bestemt. Ingenting jeg sa eller gjorde fikk ham til å ombestemme seg.

For ca 2 uker siden flyttet han. Ungene er helt fra seg og det samme er han. Jeg ser jo han er lei seg når han slipper av ungene her etter de har vært hos ham eller når han kjører dem hjem fra trening. 

Hva er egentlig sjansen for at han innser at han kanskje ikke vil miste oss? Noen som har erfaringer med dette? Jeg vil så gjerne få familien min tilbake. :(

Anonymkode: 2ba2d...f3e

Vanskelig å si. 

Hvis han er sånn som ikke vil snakke om ting, så er kanskje løpet kjørt. Kanskje ungene er grunnen til at han ikke slo opp før?

Anonymkode: ff18f...396

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sende melding til han en dag og spørre "hva var grunnen til at følelsene begynte å bli borte, hva var grunnen?"

Anonymkode: 44c1f...6ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere som har funnet sammen igjen. Jeg mener det er ingen grunn til å gi opp før du er klar for det. Du må komme til bunns i hvorfor dette skjedde og jobbe ut fra dette tenker jeg. Men jeg har lest at du må gi den andre plass, ikke snakke negativt og forsøke å vær den versjonen av deg selv som han falt for i utgangspunktet. Lykke til! Vet dere har det vondt nå.

Anonymkode: 557df...fac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske så sikker på hvem denne mannen er.....Alt med tider og sånn stemmer 🤔 Hvis jeg har rett så kan jeg si at han ganske så sikkert ikke kommer tilbake :( Han er godt på vei inn i noe nytt og det har han vært en god stund....

Anonymkode: 929be...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ganske så sikker på hvem denne mannen er.....Alt med tider og sånn stemmer

Anonymkode: 929be...f65

Du tror bare én mann i Norge forlater kona og unger i påska? 

Anonymkode: ff18f...396

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Jeg har sett par som har kommet sammen etter fire uker, og par som kommer sammen igjen etter 12 år. Så har du meg, som aldri så seg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan man ikke forklare helt hvorfor man faller for noen, eller slutter å ha følelser. 

Anonymkode: ff18f...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror bare én mann i Norge forlater kona og unger i påska? 

Anonymkode: ff18f...396

Sikkert mange det! Men det stemmer i forhold til samtalen før jul, når han gikk og at han ikke ønsker videre samtaler. Litt skremmende likt egentlig!

Anonymkode: 929be...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert mange det! Men det stemmer i forhold til samtalen før jul, når han gikk og at han ikke ønsker videre samtaler. Litt skremmende likt egentlig!

Anonymkode: 929be...f65

Hva begynner navnet hans på da? Så får vi avkreftet/bekreftet dette. 

Anonymkode: 7cdd0...103

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert mange det! Men det stemmer i forhold til samtalen før jul, når han gikk og at han ikke ønsker videre samtaler. Litt skremmende likt egentlig!

Anonymkode: 929be...f65

Jeg også kjenner til et brudd som kan passe beskrivelse, og også der har han truffet en annen, selv om holder det skjult nå.

Det er jo ofte slik når det gjelder menn, at de først går når noe annet lokker. 

I det tilfellet jeg kjenner til vil jeg uansett si at kvinnen som ble forlatt kommer bedre ut av dette enn hun som venter, selv om hun tar det tungt nå. Han har vært en ufin ektemann over år, og slik var han mot tidligere samboer også. Ser ingen grunn til at ny kvinne vil få en bedre mann, men hun som ble forlatt får forhåpentligvis det med tiden. 

Anonymkode: 7b176...1e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn i panikkalderen, som plutselig får oppmerksomhet fra (mye) yngre kvinner, flytter typisk ut på denne måten - plutselig haster det veldig, men han har ingen annen forklaring enn at han har funnet ut at samlivet er dødt/slutt. Den gode nyheten er at slike menn ikke så sjelden kommer krypende tilbake til kone og barn etter en stund. De relativt få mennene som etter et langt samliv flytter ut uten å ha noe å gå til, kommer sjelden tilbake. Slik sett ligner de mer på kvinner, som mye oftere enn menn, flytter uten å ha innledet et nytt forhold. Ut fra din beskrivelse, tipper jeg at din mann tilhører den første kategorien.

Anonymkode: 662cb...052

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ganske så sikker på hvem denne mannen er.....Alt med tider og sånn stemmer 🤔 Hvis jeg har rett så kan jeg si at han ganske så sikkert ikke kommer tilbake :( Han er godt på vei inn i noe nytt og det har han vært en god stund....

Anonymkode: 929be...f65

Dummeste jeg har hørt. Beskrivelsen er altfor generell til å være "ganske sikker på" hvem det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange menn i panikkalderen, som plutselig får oppmerksomhet fra (mye) yngre kvinner, flytter typisk ut på denne måten - plutselig haster det veldig, men han har ingen annen forklaring enn at han har funnet ut at samlivet er dødt/slutt. Den gode nyheten er at slike menn ikke så sjelden kommer krypende tilbake til kone og barn etter en stund. 

Anonymkode: 662cb...052

Hvem vil ha søpla tilbake etter at den har kasta seg selv ut? Da vet man jo at vedkommende er tilbøyelig til å svikte ved neste korsvei.

Anonymkode: ff18f...396

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å sende melding til han en dag og spørre "hva var grunnen til at følelsene begynte å bli borte, hva var grunnen?"

Anonymkode: 44c1f...6ab

Ikke mase! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett flere som har funnet sammen igjen. Jeg mener det er ingen grunn til å gi opp før du er klar for det. Du må komme til bunns i hvorfor dette skjedde og jobbe ut fra dette tenker jeg. Men jeg har lest at du må gi den andre plass, ikke snakke negativt og forsøke å vær den versjonen av deg selv som han falt for i utgangspunktet. Lykke til! Vet dere har det vondt nå.

Anonymkode: 557df...fac

Veldig kloke ord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.4.2019 den 17.37, AnonymBruker skrev:

For ca 2 uker siden flyttet han. Ungene er helt fra seg og det samme er han. Jeg ser jo han er lei seg når han slipper av ungene her etter de har vært hos ham eller når han kjører dem hjem fra trening. 

Anonymkode: 2ba2d...f3e

Jeg kjenner jo selvsagt ikke den virkelige årsaken til bruddet, men det virker som han savner ungene men ikke nødvendigvis deg TS. Utrolig kjipt at han ikke vil forsøke parterapi eller prate om dette. De færreste menn bryter ut av et forhold uten at de har en "redningsplanke" på utsiden uansett hva han sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vil ha søpla tilbake etter at den har kasta seg selv ut? Da vet man jo at vedkommende er tilbøyelig til å svikte ved neste korsvei.

Anonymkode: ff18f...396

Sant nok ... i sånne tilfeller bør man holde døra låst. Men som sagt: de som faller hals over hode for en kvinne i en annen aldersgruppe som de etterhvert skjønner at de har lite til felles med, kommer ikke sjelden krypende tilbake og ber om godt vær. Jeg kjenner faktisk selv en del slike tilfeller.

Anonymkode: 662cb...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvordan dere hadde det vanskelig og hvorfor. Som du beskriver det så kunne det jo vært en konsekvens og ikke noe som kom "plutselig"? Alle kan gå så lei at følelser føles som om de er borte. Noen ganger er de det også dessverre.

Det er umulig å svare på spørsmålet ditt. Ingen vet jo hvordan forholdet deres var heller, foruten at det hadde vært problemer en stund.

Håper jo at det ordner seg. At han kanskje bare trengte litt avstand. Men det kan like godt være at han var ærlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ganske så sikker på hvem denne mannen er.....Alt med tider og sånn stemmer 🤔 Hvis jeg har rett så kan jeg si at han ganske så sikkert ikke kommer tilbake :( Han er godt på vei inn i noe nytt og det har han vært en god stund....

Anonymkode: 929be...f65

Si gjerne forbokstaven hans eller hvilken del av landet du holder til, så vi kan sjekke. Håper du tar feil! Men hvis det skulle vært ham, eller historien du kjenner til er lik, hvordan kan du være sikker på at han ikke kommer tilbake? Selv om han skulle ha truffet en ny.. betyr jo ikke at han vil kaste bort det han hadde med kona si. Familielivet, hus, hytte, god økonomi.. han vil i så fall savne det når virkeligheten treffer ham. Men han sier han ikke har noen ny da.

På 25.4.2019 den 17.32, AnonymBruker skrev:

Jeg også kjenner til et brudd som kan passe beskrivelse, og også der har han truffet en annen, selv om holder det skjult nå.

Det er jo ofte slik når det gjelder menn, at de først går når noe annet lokker. 

I det tilfellet jeg kjenner til vil jeg uansett si at kvinnen som ble forlatt kommer bedre ut av dette enn hun som venter, selv om hun tar det tungt nå. Han har vært en ufin ektemann over år, og slik var han mot tidligere samboer også. Ser ingen grunn til at ny kvinne vil få en bedre mann, men hun som ble forlatt får forhåpentligvis det med tiden. 

Anonymkode: 7b176...1e9

Hvis han skulle ha truffet ei ny, så vil forelskelsen ta slutt. Og da kan han vel komme tilbake, alle kan gjøre feil. 

På 25.4.2019 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Mange menn i panikkalderen, som plutselig får oppmerksomhet fra (mye) yngre kvinner, flytter typisk ut på denne måten - plutselig haster det veldig, men han har ingen annen forklaring enn at han har funnet ut at samlivet er dødt/slutt. Den gode nyheten er at slike menn ikke så sjelden kommer krypende tilbake til kone og barn etter en stund. De relativt få mennene som etter et langt samliv flytter ut uten å ha noe å gå til, kommer sjelden tilbake. Slik sett ligner de mer på kvinner, som mye oftere enn menn, flytter uten å ha innledet et nytt forhold. Ut fra din beskrivelse, tipper jeg at din mann tilhører den første kategorien.

Anonymkode: 662cb...052

Hvorfor det? Uff, jeg er jo redd for at det er det som er grunnen, men jeg velger faktisk å stole på ham når han sier at han ikke har noen ny. 

22 timer siden, SoWhat? skrev:

Det spørs jo hvordan dere hadde det vanskelig og hvorfor. Som du beskriver det så kunne det jo vært en konsekvens og ikke noe som kom "plutselig"? Alle kan gå så lei at følelser føles som om de er borte. Noen ganger er de det også dessverre.

Det er umulig å svare på spørsmålet ditt. Ingen vet jo hvordan forholdet deres var heller, foruten at det hadde vært problemer en stund.

Håper jo at det ordner seg. At han kanskje bare trengte litt avstand. Men det kan like godt være at han var ærlig...

Forholdet vårt hadde vært ganske dødt lenge. Kan ikke huske sist gang vi koste sammen.. hadde ikke sex på over ett år..  Men vi snakket godt sammen, dro på masse turer med ungene i feriene og var rett og slett veldig mye sammen og hadde det gøy.  Han var helt fjern og fraværende de siste månedene hjemme og han ville ikke gjøre noen ting sammen lenger. Han dro alene med ungene til hytta i helgene, ville ikke planlegge ferier sammen lenger. Det var som om noen skrudde av en knapp. Han sa han hadde mistet følelsene, men hvorfor ville han ikke kjempe for oss? Det hadde han ingen svar på sa han, bare at han visste det ikke kunne reddes. 

Veldig frustrerende. Men nå bor han ikke her lenger.. men han er her litt pga ungene da. Han er ganske kald mot meg synes jeg. Forstår ikke hva som skjedde og hvorfor han ikke klarer å forklare det.

Anonymkode: 2ba2d...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...