Jump to content
AnonymBruker

Hvor lenge var dere kjærester før dere ble forlovet?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg møtte min kjæreste for ca 1 år siden. Det bævar kjærlighet ved første blikk og nå over et år senere er vi like latterlig forelsket begge to. Vi er begge HELT enige om å leve sammen resten av livet og min plan er å fri til sommeren, og gifte oss neste sommer. Så ca 1,5 år fra første møtet til knestående...synes det er litt crazy selv og ulikt meg men ikke en celle i kroppen tviler. (Og jeg er 40+ med er laaangt ekteskap bak meg som endte formelt for 2 år siden og uformelt for 10)

Anonymkode: 14bdd...322

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mamma fridde til pappa på 70-tallet etter å ha vært sammen i 1-2 år, de giftet seg kort tid etter (0.5-1 år) som 18 åringer:)

Anonymkode: 24ab2...89d

Fru Uperfekt
På 23.4.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Er nyskjerrig på hvor lenge dere var sammen med deres bedre halvdel før dere forlovet dere.

Og er det noen damer her som har fridd til mannen/damen?

Jeg og samboeren har bodd sammen i fire år, og jeg kjenner at jeg er veldig klar for å faktisk kjenne på det at vi en dag skal gifte oss.

Jeg vet at han føler det samme og vi er begge enige om at vi ønsker ekteskap i fremtiden. Kanskje ikke før om et par år eller tre tidligst, på grunn av økonomi (jeg ønsker meg i utgangspunktet ikke et stort og dyrt bryllup men han har stor familie og vil nok sette det høyt at vi kan invitere alle)

Men jeg kjenner han, og vet at han er litt treg på sånt. Jeg vurderer å planlegge frieri selv, og er nyskjerrig på om det er noen damer her inne som har fridd til kjæresten. Hvor lang tid tok det før dere tok steget? 

Anonymkode: 3ade8...1a7

Han fridde etter kort tid, vi var gift 2 mnd etter første date

Sportsidioten

Vi ble sammen mars 14, han fridde februar 16 så i underkant av 2 år. Vi giftet oss halvannet år senere, altså juni 2017 og i juni 2019 venter vi vårt første barn ♥️

AnonymBruker

Var sammen i 8 år før vi forlovet oss. Nå har vi vært sammen i 11 år og bryllupet står neste sommer. Har blitt utsatt da vi fikk to tette rett etter forlovelsen 😂

Anonymkode: a4e61...cd3

Jadzia

Vi hadde vært sammen i et år. Giftet oss etter to. Fortsatt gift i dag, ti år etter.

Annonse

AnonymBruker

12 år. Skal sies at vi ble sammen som tenåringer, så det å gifte seg var ikke høyest prioritert verken som skoleelever, studenter eller nyutdannede.

Anonymkode: c30f6...5bb

Zienna

Vi forlovet oss etter 1 års bekjentskap.  Flyttet sammen 2 år senere.  Giftet oss 2 år etter dette igjen. 

Det var ikke viktig for oss at vi var formelt gift.  Vi giftet oss fordi det betydde så mye for våre foreldre. Spesielt for mine svigerforeldre, som kom fra et mindre sted hvor reglene for hva som seg hør-og-bør er mange.   

I dag, to barn og flere barnebarn senere, har vi vært sammen i snart 50år.     

AnonymBruker

Vi hadde vært sammen i 5 1/2 år sa vi forlovet oss. Giftet oss 3 år etterpå. Har 4 barn sammen. Vært sammen i 20 år.

Anonymkode: 7b93f...882

AnonymBruker

Vi var sammen i sju år før vi ble forlova og kommer til å gifte oss når vi har vært sammen i ti år.

Anonymkode: 9dac6...b74

Tengel

4 år.

AnonymBruker

10 år :) Men vi var veldig unge da vi traff hverandre, så var naturlig å vente. Giftet oss 5 år etter forlovelsen igjen, da vi ikke hadde råd til bryllup før på grunn av huskjøp og diverse :P 

Anonymkode: 86033...3cb

ms. Underwood

Ti måneder :)

Annonse

AnonymBruker

Kjærester i 1,5 år før vi forlovet oss. Var så forlovet i 6,5 år før vi giftet oss (studier osv). Var gift i 10,5 år, altså totalt over 18 år sammen før det ble brudd. Han fridde. 

Nå er jeg 8 år inne i nytt forhold. Verken gift eller forlovet. Vurderer å fri selv. Samboer har langtidsperspektiv på oss, men tror ikke det ramler ham inn å fri likevel, fordi for ham tror jeg det er ett fett om vi har ring eller ikke. Det er først det siste året jeg har kjent på at tja, kanskje BETYR det noe ekstra for meg at vi er gift framfor 'bare' samboere? 

Anonymkode: e6860...46a

PepsiFlax

Vi var sammen nesten 10 år før han fridde. Giftet oss 3 mnd etter 10-årsdagen. Hadde ventet lenge på dette da 😄