Gå til innhold

Hvor lenge var dere kjærester før dere ble forlovet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her i grunn. Det kjennes veldig riktig, men er selv usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Slik typisk "gå ned på kne på romantisk date" er ikke helt oss heller. Ville kanskje gjort det på en fin fjelltur eller på ferie. 

Er litt redd han ville blitt litt fornærmet om jeg fridde. Mest fordi han kanskje syns det er flaut ovenfor familien som er ganske tradisjonelle og konservative når det gjelder kjønnsroller, men vet at han selv egentlig hadde syns det var fint å bli fridd til.

Anonymkode: 3ade8...1a7

På en tur hadde kanskje vært tingen ja! Skal kvinnen gi ring når hun frir? For jeg tror faktisk ikke at samboeren min er typen til å gå med ring 😶 

tror ikke han hadde blitt fornærmet heldigvis, familien hans og vår er veldig «chill» på sånne punkter. Tror du skal gjøre som du ønsker uten å ta hensyn til hele familien, det er han du skal gifte deg med ☺️

Anonymkode: e9d3c...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var sammen i ca 5 år, hadde bodd sammen i 3. Giftet oss litt over et år etter forlovelsen. Han fridde etter tydelige hint fra meg 🙈

Anonymkode: b4984...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen i 5½ år før vi giftet oss. Samboere omtrent fra etter bare noen uker inn i forholdet.

I utgangspunktet var ikke giftermål noe "MÅ SKJE" for meg, men det forenklet en del ting med arv og forsikringer, skatteregler osv. Det er litt enklere for gifte.

Vi forlovet oss "offisielt" kanskje 4-5 dager før vi giftet oss, dvs vi satte på oss ringene da. Så vi var egentlig ikke forlovet særlig lenge, om man regner fra vi tok på oss ringene :)  Men regner man fra vi snakket om det og ble enige i at "ja, nå skal vi gifte oss", var vi vel forlovet ca 5 mnd.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok sagt ja etter en uke, så sikker var jeg. Men han var ikke typen til å fri, så etter 6 år og 1 barn fridde jeg selv. Så vi fikk tryggere rammer for barnet. Endret ellers ingenting i forholdet vårt. 

Anonymkode: f219a...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år. Hadde et barn på 3 år. Giftet oss sommeren etter. Forsatt sammen, 24 år

Anonymkode: 0aab3...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

xen fridde etter et år, vi giftet oss etter 5 år. Han var utro 4 år etter, så da skilte vi oss. Vi var begge veldig unge, og jeg var ikke forlovet med de etter han, før nå. 

Nåværende samboer føles utrolig mye mer rett ut for meg, og denne mannen er jeg veldig sikker på. Vi forlovet oss et år og 3 måneder. Var han som fridde ❤

Anonymkode: 54112...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært sammen i ca. 1,5 år da han fridde. Giftet oss i underkant av ett år etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På en tur hadde kanskje vært tingen ja! Skal kvinnen gi ring når hun frir? For jeg tror faktisk ikke at samboeren min er typen til å gå med ring 😶 

 tror ikke han hadde blitt fornærmet heldigvis, familien hans og vår er veldig «chill» på sånne punkter. Tror du skal gjøre som du ønsker uten å ta hensyn til hele familien, det er han du skal gifte deg med ☺️

Anonymkode: e9d3c...00f

Jeg vil nok gi ring. Kanskje du kan gi et kjede med ring på/armbånd hvis han heller hadde brukt det? Eller noe helt annet, f.eks. en klokke? Eller ingenting - det skal jo være deres forlovelse, så hvordan man gjør det er vel litt opp til en selv tenker jeg 🙂

Anonymkode: 3ade8...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil nok gi ring. Kanskje du kan gi et kjede med ring på/armbånd hvis han heller hadde brukt det? Eller noe helt annet, f.eks. en klokke? Eller ingenting - det skal jo være deres forlovelse, så hvordan man gjør det er vel litt opp til en selv tenker jeg 🙂

Anonymkode: 3ade8...1a7

Han er ikke en mann som bruker smykker. Men han har lenge tenkt på å skaffe seg en ny og penere klokke. Hva med en klokke jeg får gravert noe på? 🤔 

Anonymkode: e9d3c...00f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måneder. Han fridde. Nå har vi vært gift i et to-sifret antall år. 

Anonymkode: c371d...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde etter nesten 2 år, samboere i et halvt. Jeg fridde på en tur i marka, med ring. Vi giftet oss 1 1/2 år etter det igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1,5 år, så var vi forlovet i 14 år:lol:  og nå har vi vært gift i 14 år:rodmer:

Anonymkode: a05e6...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har vært sammen/bod sammen i seks uker. Giftemål har vært snakk om fra en av di første dagene. Jeg føler meg forlovet, selv uten ring. Vis kommer oss gjennom noen som kommer om en uke å varer i en måned. Starter vi planlegging av giftemål. 

Anonymkode: 56dad...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.4.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Er nyskjerrig på hvor lenge dere var sammen med deres bedre halvdel før dere forlovet dere.

Og er det noen damer her som har fridd til mannen/damen?

Jeg og samboeren har bodd sammen i fire år, og jeg kjenner at jeg er veldig klar for å faktisk kjenne på det at vi en dag skal gifte oss.

Jeg vet at han føler det samme og vi er begge enige om at vi ønsker ekteskap i fremtiden. Kanskje ikke før om et par år eller tre tidligst, på grunn av økonomi (jeg ønsker meg i utgangspunktet ikke et stort og dyrt bryllup men han har stor familie og vil nok sette det høyt at vi kan invitere alle)

Men jeg kjenner han, og vet at han er litt treg på sånt. Jeg vurderer å planlegge frieri selv, og er nyskjerrig på om det er noen damer her inne som har fridd til kjæresten. Hvor lang tid tok det før dere tok steget? 

Anonymkode: 3ade8...1a7

Vi pratet om det fra dag 1.
Vi "plukket ut" ringen ganske tidlig etter noen mnd.
Mannen fridde etter 1,5år.
Vi var gift innen 2,5år fra vi ble kjærester.

Anonymkode: 7012c...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...