Gå til innhold

Hvor lenge var dere kjærester før dere ble forlovet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er nyskjerrig på hvor lenge dere var sammen med deres bedre halvdel før dere forlovet dere.

Og er det noen damer her som har fridd til mannen/damen?

Jeg og samboeren har bodd sammen i fire år, og jeg kjenner at jeg er veldig klar for å faktisk kjenne på det at vi en dag skal gifte oss.

Jeg vet at han føler det samme og vi er begge enige om at vi ønsker ekteskap i fremtiden. Kanskje ikke før om et par år eller tre tidligst, på grunn av økonomi (jeg ønsker meg i utgangspunktet ikke et stort og dyrt bryllup men han har stor familie og vil nok sette det høyt at vi kan invitere alle)

Men jeg kjenner han, og vet at han er litt treg på sånt. Jeg vurderer å planlegge frieri selv, og er nyskjerrig på om det er noen damer her inne som har fridd til kjæresten. Hvor lang tid tok det før dere tok steget? 

Anonymkode: 3ade8...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært sammen snart i to år. Jeg vet han har kjøpt ringen, så jeg venter spent. Jeg har vært klar for å gifte meg med han i over et halvt år nå. 

Anonymkode: 704d8...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 måneder. Det er Mannen i mitt liv med stor M. Vi giftet oss etter vi hadde vært sammen 1,5 år. Gift i straks 6 år, og nylig fått barn. 

For meg kjente jeg det veldig tidlig at dette var riktig mann. Vi deler akkurat samme verdier, og det var avgjørende for meg. Stor forskjell på dette forholdet og tidligere forhold. Da var ingen grunn til si nei til ekteskap. 

Anonymkode: b7ffe...7cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 år. Vi var enige om å gifte oss, men fikk jammen meg et frieri i knestående likevel ❤️😊

Anonymkode: 1c460...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år og 10 dager.

Han planla egentlig å fri på årsdagen, men så ble han liggende med lungebetennelse i den perioden, stakkars!

Gifter oss senere i år. 😊

Anonymkode: e5f22...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og eksen forlovet oss 4 1/2 mnd etter at vi traff hverandre første gang. Vi var enige om å gifte oss så ingen fridde.

Jeg og min nåværende samboer skal aldri gifte oss. Vi har vært sammen i over 7 år.

Anonymkode: dcdc5...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år, gifta oss ett år etterpå. Har vært gift i 3 år nå. Så sammen 6 år totalt 😊

Anonymkode: 63b59...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks år. 

Da ble vi enige om at vi begge ønsket å gifte oss, for å sikre oss juridisk på alle måter, og satt en dato. 

Jeg sa allerede tidlig i forholdet fra om at han ikke skulle fri, og at den dagen vi føler at det er riktig blir vi enige om det. Jeg er ingen stor tilhenger av at kvinnen skal gå og vente på et spørsmål fra mannen. 

Anonymkode: e3aee...ef7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde til han etter nesten fire år, og bare to mnd igjen til vi gifter oss ❤️

Anonymkode: 75283...903

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

8 måneder. Det er Mannen i mitt liv med stor M. Vi giftet oss etter vi hadde vært sammen 1,5 år. Gift i straks 6 år, og nylig fått barn. 

For meg kjente jeg det veldig tidlig at dette var riktig mann. Vi deler akkurat samme verdier, og det var avgjørende for meg. Stor forskjell på dette forholdet og tidligere forhold. Da var ingen grunn til si nei til ekteskap. 

Anonymkode: b7ffe...7cd

Kan signere dette, bare at vi var sammen nærmere ett år før vi bestemte oss for å gifte oss. Ble gift rett under to år etter at vi traff hverandre. Jeg tenkte allerede før 2. date at dette var mannen jeg skulle gifte meg med. 

Anonymkode: 3f49a...bc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var kjærester i 5 år før han fridde. 

Anonymkode: 4167a...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og samboer har vært sammen siden sommer 2016 og bodd sammen i 1 1/2 år. Jeg vurderer å spørre han :) men jeg venter i grunn på riktig anledning, usikker på hvordan jeg skal gjøre det egentlig, kommer ikke til å gå ned på kne hvertfall, det føler jeg ikke er helt oss. Vi har samme verdier i livet, jeg elsker hele familien hans og vi samarbeider så godt på alle punkter i hverdagen både økonomisk og ellers.

Anonymkode: e9d3c...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har vært sammen siden sommer 2016 og bodd sammen i 1 1/2 år. Jeg vurderer å spørre han :) men jeg venter i grunn på riktig anledning, usikker på hvordan jeg skal gjøre det egentlig, kommer ikke til å gå ned på kne hvertfall, det føler jeg ikke er helt oss. Vi har samme verdier i livet, jeg elsker hele familien hans og vi samarbeider så godt på alle punkter i hverdagen både økonomisk og ellers.

Anonymkode: e9d3c...00f

Samme her i grunn. Det kjennes veldig riktig, men er selv usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Slik typisk "gå ned på kne på romantisk date" er ikke helt oss heller. Ville kanskje gjort det på en fin fjelltur eller på ferie. 

Er litt redd han ville blitt litt fornærmet om jeg fridde. Mest fordi han kanskje syns det er flaut ovenfor familien som er ganske tradisjonelle og konservative når det gjelder kjønnsroller, men vet at han selv egentlig hadde syns det var fint å bli fridd til.

Anonymkode: 3ade8...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Vi var sammen i 6 år, bodde sammen 5 år før han fridde. Kjenner jeg er glad for at vi ventet, da ble vi godt kjent med hverandre, og reiste ikke fra hverandre når ting gikk opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss etter en måned. Gifta oss etter 3 år. Fortsatt gift 20 år etter vi traff hverandre.

Anonymkode: d717d...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...