Gå til innhold

Parkering når det er 8-20 regel og jeg kommer dit etter klokken 20:00?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Parkering på en offentlig parkeringsplass med avgift (men gratis etter da og da). Det er da betaling Mandag-Fredag 8-20. Jeg kommer dit 20;30 og skal stå der i 3 timer. 

Hva gjør jeg? Normalt så kan man bruke app eller automat. 
Skal jeg hente lappe i automaten? Skal jeg registrere i app (går det?)... eller gjør jeg ingenting siden det er etter at det er gratis?

Anonymkode: 4692e...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Parkering på en offentlig parkeringsplass med avgift (men gratis etter da og da). Det er da betaling Mandag-Fredag 8-20. Jeg kommer dit 20;30 og skal stå der i 3 timer. 

Hva gjør jeg? Normalt så kan man bruke app eller automat. 
Skal jeg hente lappe i automaten? Skal jeg registrere i app (går det?)... eller gjør jeg ingenting siden det er etter at det er gratis?

Anonymkode: 4692e...229

Den saken der kommer helt an på skiltingen på stedet. 

Var nylig en sak i nyhetene om denne typen regler, der man måtte betale etter klokken 20 uansett hgor kort man stod parkert. Du må lese nøye. 

Anonymkode: c9ef5...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom plassen støttes av EasyPark kan du åpne appen og starte parkering, det vil da stå 0 kroner selv om parkeringen er "aktiv".

Hender jeg gjør dette bare for å være på den sikre siden, men er sikker på at det er unødvendig :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fem på og det er sure penger å måtte betale ekstra hvis en har misforstått. Kontrollørene er veldig ivrige i jobben sin. 

Anonymkode: 3c3b6...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TMB skrev:

Dersom plassen støttes av EasyPark kan du åpne appen og starte parkering, det vil da stå 0 kroner selv om parkeringen er "aktiv".

Hender jeg gjør dette bare for å være på den sikre siden, men er sikker på at det er unødvendig :P

Samme med WayToPark også, er de som er mesteparten av stedene i byen her, jeg starter parkeringen og lar den bare stå så vet jeg at jeg har gjort mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den saken der kommer helt an på skiltingen på stedet. 

Var nylig en sak i nyhetene om denne typen regler, der man måtte betale etter klokken 20 uansett hgor kort man stod parkert. Du må lese nøye. 

Anonymkode: c9ef5...59f

Det står at det er avgift frem til klokken 20 i ukedagene. Har du link til artikkelen om dette?
Jeg sa at jeg skal stå der i 3 timer, fordi det er det som er grensen som er opplyst på skiltet. Det er ikke snakk om å stå der hele natten eller noe. 

3 timer siden, TMB skrev:

Dersom plassen støttes av EasyPark kan du åpne appen og starte parkering, det vil da stå 0 kroner selv om parkeringen er "aktiv".

Hender jeg gjør dette bare for å være på den sikre siden, men er sikker på at det er unødvendig :P

Det er det jeg tenkte, at det kanskje står 0 i appene og at det da går greit å regisrerte bare for å være på den sikre siden. 

Anonymkode: 4692e...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste steder der jeg har parkert har man kunnet «kjøpe» i automat/app og få lapp eller registrere seg uten at man betaler. Tror det er dette man skal gjøre, jeg har alltid gjort det for sikkerhets skyld. Mener å ha hørt fra andre at de har fått bot for å ikke hente parkeringslapp..

Anonymkode: 18fab...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste steder der jeg har parkert har man kunnet «kjøpe» i automat/app og få lapp eller registrere seg uten at man betaler. Tror det er dette man skal gjøre, jeg har alltid gjort det for sikkerhets skyld. Mener å ha hørt fra andre at de har fått bot for å ikke hente parkeringslapp..

Anonymkode: 18fab...f0e

Da får jeg gjøre det.
Vet at noen plasser har 2 timer gratis også betaling etter det, og da må man ta en lappe selv om at man skal kun stå der i 30 min. Og det er jo logisk. Og når jeg tenker meg om, hvordan kan parkeringsvakten vite om jeg kom dit 19:00 eller 20:01 om jeg ikke har lappe... kanskje derfor folk har fått bot? (som nevnt om artikkelen over).

Anonymkode: 4692e...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å legge på 2-3 kroner og trukket lapp. 

Om det er betaling 8-20 og jeg parkerer 20.30 så vil et par kroner gi meg en lapp med løyve til noen minutter over 8 neste dag. 

Da er jeg safe. Bruker ikke app, fordi jeg bor i en by uten parkeringsavgift så jeg gjør bare dette en sjelden gang på kino eller besøk hos enkelte venner. 

Anonymkode: 537f0...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke gjøre noe når det er utenfor tidsperioden. 🤷‍♀️

Anonymkode: 79fc6...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På automatene pleier det å stå Gratis - > 08.00

Man trenger selvfølgelig ikke betale 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...