Gå til innhold

Champagnefrokost 17.mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Røykelaks, eggerøre, spekemat, en grønn salat, potetsalat, rundstykker, pavlova og jordbær. Alt dette er må ha på bordet, så supplerer jeg litt tilfeldig av pålegg som jeg kommer over i uken før. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tånegla skrev:

Røykelaks, eggerøre, spekemat, en grønn salat, potetsalat, rundstykker, pavlova og jordbær. Alt dette er må ha på bordet, så supplerer jeg litt tilfeldig av pålegg som jeg kommer over i uken før. 

Samme her! Og gjerne litt melon ved siden av. Vaker rundstykker selv eller halvstekte om vi er late. Gjerne en kake til i tiløegg til pavlova om man er mange og hjemmelaget is. Gleder meg allerede ❤️

Anonymkode: d8dd5...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 18.51, tånegla skrev:

Røykelaks, eggerøre, spekemat, en grønn salat, potetsalat, rundstykker, pavlova og jordbær. Alt dette er må ha på bordet, så supplerer jeg litt tilfeldig av pålegg som jeg kommer over i uken før. 

HBøres godt ut :)

Anonymkode: efe03...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Samme her! Og gjerne litt melon ved siden av. Vaker rundstykker selv eller halvstekte om vi er late. Gjerne en kake til i tiløegg til pavlova om man er mange og hjemmelaget is. Gleder meg allerede ❤️

Anonymkode: d8dd5...290

Nasm!

Anonymkode: efe03...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært på en 17. Mai frokost før. Er det virkelig så vanlig? Aldri blitt invitert på noe sånt, og ingen i min familie som holder på med det, så vidt jeg vet.

Personlig sover jeg til langt over frokost, også møter jeg venner på ettermiddagen for å drikke i sola.

Anonymkode: e2b65...da7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri vært på en 17. Mai frokost før. Er det virkelig så vanlig? Aldri blitt invitert på noe sånt, og ingen i min familie som holder på med det, så vidt jeg vet.

Personlig sover jeg til langt over frokost, også møter jeg venner på ettermiddagen for å drikke i sola.

Anonymkode: e2b65...da7

ok.

Anonymkode: efe03...092

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten champagnen, så pleier frokostbordet hos oss å inneholde eggerøre, spekemat, røkelaks, brie, potetsalat og litt frukt eller bær. Selvsagt brød/kaffe/juice også.

Jeg er ikke vant til kake eller pavlova til frokostbordet. Orker folk å spise seg så mett og daff på søtsaker allerede til frokost, når man deretter skal ut og gå i byen med tunge bunader og alt? Ikke nødvendig å styre med, etter min mening. Spiser heller kake senere på dagen.

Anonymkode: 9b42f...31d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ha lunsj på 17. mai, med alt det som nevnes i tillegg til pølser og lomper, pai, asparges,   bløtekake, osv.

Anonymkode: 848bf...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne frokoster blir nok når unga blir store. Når sju stk skal være ferdig pynta og klare på skolen fra morran av, blir frokosten her i huset en smule enklere. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man skal drikke alkohol til frokost på nasjonaldagen. Dette er barnas dag og det minste de trenger, er at voksne rundt dem er fulle.

Anonymkode: 8b6ee...1d4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes ikke man skal drikke alkohol til frokost på nasjonaldagen. Dette er barnas dag og det minste de trenger, er at voksne rundt dem er fulle.

Anonymkode: 8b6ee...1d4

Ja. Helt enig, spesielt vi som feirer uten barn 😅

Anonymkode: efe03...092

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Helt enig, spesielt vi som feirer uten barn 😅

Anonymkode: efe03...092

Ganske mange voksne som har vært på champagnefrokost og reiser ned til byen etterpå og går rundt synlig beruset foran barn, synes det er ganske trist å se på. Synes man i det minste kan holde seg fra å bli full dersom man skal ned i byen på 17. Mai på dagtid etterpå. 

Anonymkode: 4f8a8...659

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ganske mange voksne som har vært på champagnefrokost og reiser ned til byen etterpå og går rundt synlig beruset foran barn, synes det er ganske trist å se på. Synes man i det minste kan holde seg fra å bli full dersom man skal ned i byen på 17. Mai på dagtid etterpå. 

Anonymkode: 4f8a8...659

Du vettu hva jeg er ikke intressert i moral preik, hva pleier du ha på frokostbordet på 17 mai?

Anonymkode: efe03...092

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Foruten champagnen, så pleier frokostbordet hos oss å inneholde eggerøre, spekemat, røkelaks, brie, potetsalat og litt frukt eller bær. Selvsagt brød/kaffe/juice også.

Jeg er ikke vant til kake eller pavlova til frokostbordet. Orker folk å spise seg så mett og daff på søtsaker allerede til frokost, når man deretter skal ut og gå i byen med tunge bunader og alt? Ikke nødvendig å styre med, etter min mening. Spiser heller kake senere på dagen.

Anonymkode: 9b42f...31d

Nice, ha tenker det blir kaker til lunsj muligens :)

Anonymkode: efe03...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Oktoberknøttet skrev:

Sånne frokoster blir nok når unga blir store. Når sju stk skal være ferdig pynta og klare på skolen fra morran av, blir frokosten her i huset en smule enklere. 

Venner og sosiale relasjoner, ikke under barn og familie.

Anonymkode: efe03...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske mange voksne som har vært på champagnefrokost og reiser ned til byen etterpå og går rundt synlig beruset foran barn, synes det er ganske trist å se på. Synes man i det minste kan holde seg fra å bli full dersom man skal ned i byen på 17. Mai på dagtid etterpå. 

Anonymkode: 4f8a8...659

Folk må da få gjøre hva de vil på fridagen sin. Ingen som har bestemt at det er barnas dag? For dem som ikke har barn må de vel kunne drikke på dagtid og rangle rundt i byen om de vil det?

Anonymkode: 944f3...bed

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke man skal drikke alkohol til frokost på nasjonaldagen. Dette er barnas dag og det minste de trenger, er at voksne rundt dem er fulle.

Anonymkode: 8b6ee...1d4

Jada... for 2-3 glass over tid til mat, da er man ravende full... 

Anonymkode: 4b0de...71b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke man skal drikke alkohol til frokost på nasjonaldagen. Dette er barnas dag og det minste de trenger, er at voksne rundt dem er fulle.

Anonymkode: 8b6ee...1d4

Dette gjelder virkelig ikke for alle. Det er én ting når man faktisk har barn å passe på, men ikke ellers. Jeg er student, leverer masteroppgave to dager før og har tenkt å feire skikkelig. Jeg har ingen barn selv, og det har heller ingen av vennene jeg skal feire med, så vi kommer ikke til å ta hensyn til at noen barn kanskje ser oss litt brisne. 

Anonymkode: d2b15...d0e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et press i samfunnet, at man skal arrangere chamgnefrokost. Patetisk.

Ikke lenge til det kommer hylende kvinner i media som ble utestengt av å delta på den slags, de ble ensomme.

Sukk.

Anonymkode: 5fae7...421

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...