Gå til innhold

Hvordan er denne økonomiske situasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man har 19.000 utbetalt og boligutgift på 4.000 inkl. strøm. Nedbetalt bolig. 

Har man da vanlig økonomi, bra eller dårlig? Hva mener du?

Anonymkode: 4fb66...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skriver du ikke noe om hvor mange som skal leve på dette, men 15000 igjen til mat, ev bil og div må vel være bra. 

Anonymkode: 84164...147

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er singel, så lar det seg vel gjøre å overleve på dette, ja. Hvis det kun er 1 person som skal spise, spare, kjøpe klær, betale mobilregning og forsikringer etc av denne summen som blir til overs, så går det.

Vanlig økonomi vil jeg si, men ikke "bra". Har man virkelig bra økonomi, har man mer til overs i måneden etter faste regninger og mat er betalt enn noen få tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har 19.000 utbetalt og boligutgift på 4.000 inkl. strøm. Nedbetalt bolig. 

Har man da vanlig økonomi, bra eller dårlig? Hva mener du?

Anonymkode: 4fb66...15f

Da har man sinnsykt bra økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skriver du ikke noe om hvor mange som skal leve på dette, men 15000 igjen til mat, ev bil og div må vel være bra. 

Anonymkode: 84164...147

Det er bare til en person ja.

Anonymkode: 4fb66...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Million skrev:

Hvis man er singel, så lar det seg vel gjøre å overleve på dette, ja. Hvis det kun er 1 person som skal spise, spare, kjøpe klær, betale mobilregning og forsikringer etc av denne summen som blir til overs, så går det.

Vanlig økonomi vil jeg si, men ikke "bra". Har man virkelig bra økonomi, har man mer til overs i måneden etter faste regninger og mat er betalt enn noen få tusenlapper.

Så 15.000 å leve av pr måned etter boutgift er helt vanlig for en person?

Anonymkode: 4fb66...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så 15.000 å leve av pr måned etter boutgift er helt vanlig for en person?

Anonymkode: 4fb66...15f

Ja, jeg ville anta de fleste i en god jobb har mer enn det, så lenge man ikke har bil da.

Jeg har et par tusenlapper mindre enn det igjen etter at alt det faste er betalt, og jeg er uføretrygdet. Derfor antar jeg folk i jobb har mer.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Ja, jeg ville anta de fleste i en god jobb har mer enn det, så lenge man ikke har bil da.

 

Har ikke bil, røyker og snuser ikke. Litt alkohol innimellom bare.

Anonymkode: 4fb66...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke bil, røyker og snuser ikke. Litt alkohol innimellom bare.

Anonymkode: 4fb66...15f

Reiser heller ikke på ferie.

Anonymkode: 4fb66...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har normale utgifter etter inntekt, lever etter evne. Om at den er spesielt bra vil jeg ikke sei, men det spørs jo litt på aldern. 

Anonymkode: fedfa...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Pissdårlig. Du får jo ikke en gang råd til å kjøpe motorsykkel på impuls. 

For min del hadde det vært luksus å ha 15 000,- etter boutgifter. Det er omtrent det jeg får utbetalt 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens veiledende satser for sosialhjelp til livsopphold (etter boutgifter inkl strøm, forsikringer, helseutgifter og barnepass) er 6.150,-.

Så 15.000 er veldig, veldig overkommelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsørger 1 barn pluss meg selv på lignende sum. Lider ingen nød, men må leve litt sparsommelig. Skulle gjerne hatt 10-15 000kr mer.

Anonymkode: 3406e...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har normale utgifter etter inntekt, lever etter evne. Om at den er spesielt bra vil jeg ikke sei, men det spørs jo litt på aldern. 

Anonymkode: fedfa...173

Er den bedre om man er yngre eller eldre?

Anonymkode: 4fb66...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den bedre om man er yngre eller eldre?

Anonymkode: 4fb66...15f

Som ungdom er det ok. Som godt voksen er det lite.

Anonymkode: 0307c...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du sitter jo ikke tilbake med 15 tusen til fri disposisjon sånn egentlig. Det kommer kommunale avgifter, forsikring, reisekostnader, bredbånd og telefoni på jevnlig basis.

Uansett om man har et eget hus, en selveierleilighet eller bor i borettslag så vil det komme behov for reparasjoner eller oppgraderinger. Så det beste er å kunne sette av penger på jevnlig basis til dette også. 

Hadde det vært 15 tusen etter at alle faste utgifter var satt av penger til, så ville jeg sagt det var bra. Ikke luksus, men bra :) 

Anonymkode: 7f3a7...ff5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sitter jo ikke tilbake med 15 tusen til fri disposisjon sånn egentlig. Det kommer kommunale avgifter, forsikring, reisekostnader, bredbånd og telefoni på jevnlig basis.

Uansett om man har et eget hus, en selveierleilighet eller bor i borettslag så vil det komme behov for reparasjoner eller oppgraderinger. Så det beste er å kunne sette av penger på jevnlig basis til dette også. 

Hadde det vært 15 tusen etter at alle faste utgifter var satt av penger til, så ville jeg sagt det var bra. Ikke luksus, men bra :) 

Anonymkode: 7f3a7...ff5

Kommunale avgifter og bredbånd er lagt inn i boutgifter så de regnes ikke ned her. 

Reiseutgifter er vel 400 i mnd. 

Anonymkode: 4fb66...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommunale avgifter og bredbånd er lagt inn i boutgifter så de regnes ikke ned her. 

Reiseutgifter er vel 400 i mnd. 

Anonymkode: 4fb66...15f

Telefon får man vel abonement til 199 i mnd. 

Anonymkode: 4fb66...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brimi skrev:

For min del hadde det vært luksus å ha 15 000,- etter boutgifter. Det er omtrent det jeg får utbetalt 😅

Hvordan klarer du deg på det? Sånn med tanke på uforutsette utgifter.

I dag kjørte jeg forbi en bilforhandler og det var en motorsykkel til salgs for sånn 72 000. Hvis det ikke var for den jævla pinsedagen hadde jeg jo kjøpt den. Hvordan klarer du å dekke slike uforutsette utgifter? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...