Gå til innhold

Når du er på ferie i syden, Thailand ol. Drikker du alkohol på formiddagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker, men aldri beruset. Som regel er jeg fornøyd med ett glass, før jeg går over til brus😎

Anonymkode: a2901...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

På ferie spiser vi gjerne god lunsj på restaurant, og gjerne et glass vin eller to til, herlig. Fyll frister meg ikke, ikke på kveldene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men ikke nødvendigvis hver dag. Gjør det samme om jeg har ferie i Norge, og ikke skal kjøre 

Anonymkode: 17d1e...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 22.46, FluffyJuggernaut skrev:

Det er godt med en rusbrus eller øl i varmen. Men jeg foretrekker vann eller iste. Men samboeren min elsker øl, så han drikker første øl når vi kommer ned på stranden (mellom 11-14), og bortsett fra litt vann så er det øl det går i. Men han er ikke av typen som drikker for å bli full, og rølper i fylla hele ferien. Han drikker med måte og bare koser seg.

Slik er min samboer også,og jeg tar gjerne et glass etter tre jeg også, men drikker generelt mindre enn ham.  Det samme kan skje hjemme om det er en nydelig sommerdag og vi ikke skal kjøre. Vi tar gjerne med en six-pack på stranden i Norge også. Men drita er vi langt ifra. 

Anonymkode: 286f8...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar iblant en øl til lunsj, men drikker ikke hver dag. Blir sliten og uopplagt av for mye alkohol. 

Anonymkode: b7a05...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 12.55, SupaWoman skrev:

Ja, kan drikke et glass vin/sangria eller tre på stranda eller i strandbaren.   Sjelden jeg drikker meg full på dagen, liker ikke kombinasjonen fyll og sol, syns det er ubehagelig. 

Ja, hvis jeg har lyst på 😊

Anonymkode: 1218d...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Det gjør jeg også når jeg er hjemme i feriene. Er det fint vær, så blir det gjerne utepils til lunsjen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 11.22, AnonymBruker skrev:

Pleier du gjøre det hver dag?

Anonymkode: c435a...521

Jeg drikker ikke alkohol jeg. Har lest at de guttene og mennene som drar til Thailand drikker, fester og drar til en festegate i Pattaya. Der står damene på rad og rekke og er klare for å bli inngiftet til vesten. De som drar dit og fester pleier å gjøre sånt hver dag ja. 

 

På 22.4.2019 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Ja, ca annenhver dag. Nå har jeg barn, så kommer ikke til å drikke mer enn én øl/vin til maten.

Anonymkode: e9231...d59

Oh my god... 

Anonymkode: f1abe...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker veldig sjelden sånn generelt, kan gjerne være edru på fest eller holde meg til et par enheter. På sydentur er det annerledes, da kan jeg fint drikke litt hver dag, og ta meg et par øl så fort vi er på stranden. 😄 Er barnløs og reiser med venner, som også drikker alkohol her og der ila. dagen.

Anonymkode: b2482...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker ikke alkohol jeg. Har lest at de guttene og mennene som drar til Thailand drikker, fester og drar til en festegate i Pattaya. Der står damene på rad og rekke og er klare for å bli inngiftet til vesten. De som drar dit og fester pleier å gjøre sånt hver dag ja. 

 

Oh my god... 

Anonymkode: f1abe...afb

Jeg drikker hver dag i syden i 14 dager,  Ja tenk HVER DAG.   Men jeg drikker meg ikke full hver dag.  Det går an å drikke med måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jada.

To voksne søstre på ferie i Europa. Tar fly. Leier ikke bil. Vi tar så gjerne en romslig halvliter før lunch. Ingen av oss blir fulle, ingen av oss har alkoholproblemer og vi drikker mye flaskevann også.

Anonymkode: 4401d...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, reiser jeg på "sydenferie" så ligger jeg gjerne ved bassenget og soler meg, leser bok, drikker øl og dypper meg i bassenget eller havet med jevne mellomrom, hele dagen, før det er å hvile litt og stelle seg til middag om kvelden, hvor jeg drikker mer alkohol.

Hvis jeg er på utflukt en dag så blir det gjerne også en øl eller to under en hvil eller matbit i løpet av dagen.

Vi nordmenn har et helt sykt forholt til alkohol, sånn generelt.

Anonymkode: b3e6d...4bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Reiser jeg på ferie til varmere breddegrader pleier jeg som regel å ta en øl til lunsj (13-14 tida) , hvis jeg har lyst på. Og en øl eller to på solsenga utover dagen. Og en drink før middag, og gjerne vin/øl til maten. Men drikker ofte vann/iste/brus og- kommer an på hva som frister. 

Det har til og med skjedd at jeg har drukket champagne til frokost! 

Var på cruise og kjøpte drikkepakke, da hadde jeg mimosa til frokost og tok en tidlig drink eller to ved bassenget. Drakk til både lunsj, middag og i mellom og gjerne en nightcap og. Helt vilt! 😜

Ble aldri overstadig beruset, men var litt tipsy et par tre ganger.. En festlig ferie! Har ikke barn, og reiser med venner/partner med normale drikkevaner. 

Anonymkode: 5005a...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker da ofte 1 øl til lunsj. Eneste jeg drikker med alkohol i løpet av en dag. Er kun ved lunsjtider øl er digg.

Anonymkode: dbb3d...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I varme land som thailand blir det øl gjennom hele dagen ettersom man svetter ut alt. Drikker lett 4 store flasker øl på stranda i tillegg til flere øl til alle måltider....bortsett fra frokost da er det jo vann. Det er noe med varmen og all svettinga som gjør at jeg ikke blir full slik jeg ville ha gjort hjemme i Norge. Drikker også mineralvann innimellom selvfølgelig. 

Anonymkode: 9f845...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er nok for godt vant med å ta det på kvelden :). Brus eller juice smaker godt det og.

Anonymkode: a8bd3...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, synes ikke det smaker når det er varmt. Om kvelden tar vi noen glass vin av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...