Gå til innhold

Når du er på ferie i syden, Thailand ol. Drikker du alkohol på formiddagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, kan drikke et glass vin/sangria eller tre på stranda eller i strandbaren.   Sjelden jeg drikker meg full på dagen, liker ikke kombinasjonen fyll og sol, syns det er ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker aldri om formiddagen. Når jeg har ferie liker jeg å sove lenge og bruke lang tid på å spise frokost, så da går ofte hele formiddagen til det. Spiser ikke lunsj før i 12–13-tiden, men da kan jeg gjerne ta et lite glass vin. 

Anonymkode: b49b4...457

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke skal kjøre bil - ja om jeg har lyst på den dagen. Iblant vil jeg bare ha brus eller kaffe.

Kan gjøre det her hjemme også da...om jeg går ut for å spise i ferie eller helg feks. 

Jeg har generelt et ganske lavt alkoholforbruk sammenliknet med omgangskretsen min så ser ikke på litt øl/vin til lunch i ferie som så veldig utagerende altså.

Jeg har ikke barn, tenker det har en del å si på mengde man drikker.

Anonymkode: 9a57f...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig ofte at jeg noen kalde ved sjøen eller ved lunsjen, og slutter sånn rundt etter lunsj også tar jeg meg noen kalde igjen til middagen om kvelden. 

Anonymkode: afbf9...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker aldri om formiddagen. Når jeg har ferie liker jeg å sove lenge og bruke lang tid på å spise frokost, så da går ofte hele formiddagen til det. Spiser ikke lunsj før i 12–13-tiden, men da kan jeg gjerne ta et lite glass vin. 

Anonymkode: b49b4...457

Jeg som svarte tidligere at vi gjerne tar en flaske vin til lunsj.

Vi står opp i 7 tiden. Lunsjtid på ferie er 14-15. Så må kanskje korrigere mtp at vi drikker på "formiddagen". Hadde aldri orket vin i 9-12 tiden, om det var det som var spørsmålet i tråden.... 

Anonymkode: 1f95a...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som svarte tidligere at vi gjerne tar en flaske vin til lunsj.

Vi står opp i 7 tiden. Lunsjtid på ferie er 14-15. Så må kanskje korrigere mtp at vi drikker på "formiddagen". Hadde aldri orket vin i 9-12 tiden, om det var det som var spørsmålet i tråden.... 

Anonymkode: 1f95a...876

Vanskelig å vite hva TS mener siden så mange bruker disse begrepene feil, men formiddagen er før kl. 12. :) 

Anonymkode: c34e2...7c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ta en øl til lunsj, men har stort sett ikke lyst på alkohol hver dag. Vi har barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på formiddagen, men kan gjerne ta meg et glass eller flere til lunsj og gå på en snurr. Singel og barnløs, så reiser på ferie med venner. 

Anonymkode: 62065...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren drikker gjerne øl til både lunsj og middag. Jeg er ikke glad i øl - selv om det ser fryktelig godt ut i varmen -, men tar meg et glass vin eller to i løpet av en ukes ferietur. Drikker kanskje et par glass ekstra om jeg er på tur med jentene 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol har lite med klokka å gjøre. Jeg drikker når jeg har lyst på det. Men i Syden kan det bli en enhet tidlig på dagen, til lunsj kanskje. Eller en til middag eller en etter middag. Max 3 enheter fordelt på en hel dag, og det går da flere timer mellom. De fleste dager ingen. Av mange grunner. Vi reiser alltid med barn. Og jeg drikker for smakens skyld ikke for beruselsen. Da snakk om en øl eller et glass vin. Drinker/vodka liker jeg ikke. Beruselse er ubehagelig i varmen og passer ikke med høyt aktivitetsnivå. 

Hjemme så kan jeg en sjelden gang ta en øl før lunsj, men da blir det ikke noe mer den dagen. Ingen grunn til det. Det føles bare nok. Er jeg ute med venninner på kvelden så kan det bli en flaske vin. Venninnekvelder er ca en gang i måneden. 

Anonymkode: fe9f7...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reiser ikke utenlands for å være drita Normann i utlandet.  

Drikker ikke når vi er på reise med små barn eller ellers. 

Anonymkode: fa3a4...701

For å drikke en øl i lunsjen er ensbetydende med å drikke seg dritings....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker gjerne hele dagen, men ikke for å bli drita. En øl her og en øl der. 

Anonymkode: 8bf67...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri på formiddagen, nei. Men tar gjerne en øl eller et glass vin til en sen lunsj. Mer enn det gjør meg søvnig, men på kvelden blir jeg mer våken av alkohol, så på ferie drikker jeg gjerne litt hver kveld. 

Anonymkode: 78aa4...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Er stort sett kanon hele turen om jeg kan.

Anonymkode: 06e9f...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettfralevra
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reiser ikke utenlands for å være drita Normann i utlandet.  

Drikker ikke når vi er på reise med små barn eller ellers. 

Anonymkode: fa3a4...701

Kan du ikke da bare skrive at du er avholds?

Vi har reist mye med og uten barn, men har PR dags dato aldri vært «drita Normann»!

Vin/øl til lunsj og middag, gjerne en drink på terrassen på kvelden uten trang til å drikke meg «drita».

Nå har vi to sønner, en som nå er over 20 år som har ett fornuftig forhold til alkohol. Derav to av hans kompiser som har foreldre med tilsvarende holdning som deg har gått på i overkant mange smeller med alkohol. De forklarer det selv som ett opprør der de er oppvokst med foreldre som ikke drikker og håner de som nyter ett glass.

Kos deg som avholds, så tar jeg en skål for deg her i Kap Verde🥂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er godt med en rusbrus eller øl i varmen. Men jeg foretrekker vann eller iste. Men samboeren min elsker øl, så han drikker første øl når vi kommer ned på stranden (mellom 11-14), og bortsett fra litt vann så er det øl det går i. Men han er ikke av typen som drikker for å bli full, og rølper i fylla hele ferien. Han drikker med måte og bare koser seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg tar hhv. en øl og et glass kald hvitvin til lunsj når vi er på ferie i varmere strøk. Om kvelden, når vi spiser middag, bestiller vi en flaske vin til maten.  Til desserten tar vi gjerne kaffe og et glass konjakk.

Hvorfor spør du om akkurat formiddagen?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg syns brus eller iste er bedre til maten, så da tar jeg heller en øl etter middag. Syns det føles veldig rart å drikke på dagtid uansett hvor jeg er

Anonymkode: d356a...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi spiser lunsj ute kan jeg ta et glass vin til maten, men ellers blir det ikke noe før til middagen. Når jeg ligger ved bassenget eller på stranda synes jeg det er best med mineralvann (svette nordmenn trenger litt ekstra salt).

Til middagen eller på balkongen om kvelden kan det fort bli et glass vin eller tre, men ikke så vi blir fulle. Jeg har vært fyllesyk i syden en gang, og kan skrive under på at tømmermenn i 30 grader med bråkete air-condition er helt forjævlig. At noen gidder å bruke ferien slik er utenfor min fatteevne.

 

Anonymkode: caff1...164

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...