Gå til innhold

Hvor mye koster det å skifte brilleglass?


MadameX

Anbefalte innlegg

Synet har endret seg, trenger nytt glass i brillene mine og vil beholde innfatningen. Vil ha helt vanlige glass og trenger kun for styrke, ikke hornhinnene osv. 

Noen som har gjort dette hos optiker og kan si ca. hvor mye det koster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prisen ligger typisk på ca. 1250 kr per brilleglass samt 500 kr i montering, totalt 3000 kr. Dette forutsetter at du ikke er hverken veldig nær- eller fjerntsynt. 

Anonymkode: 22256...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg som regel ikke å skifte bare glass. Det er ofte gode tilbud i kjedebutikkene som gjør at det ikke lønner seg. Du må jo uansett ha en ny synstest. Sjekk Brillelad og Specsavers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha kjøpt nye briller. Innfatningen blir også slitt, så det er bedre å få nye glass og innfatning. Ikke mye dyrere blir det heller da det er glassene som koster (om du velger gode glass). 

Anonymkode: 295ab...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MadameX skrev:

Synet har endret seg, trenger nytt glass i brillene mine og vil beholde innfatningen. Vil ha helt vanlige glass og trenger kun for styrke, ikke hornhinnene osv. 

Noen som har gjort dette hos optiker og kan si ca. hvor mye det koster? 

Optikere er de grådigste

Anonymkode: ede72...7ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specsavers har halv pris på brilleglass ut nå og ut mai 👍

Anonymkode: e1fca...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prisen ligger typisk på ca. 1250 kr per brilleglass samt 500 kr i montering, totalt 3000 kr. Dette forutsetter at du ikke er hverken veldig nær- eller fjerntsynt. 

Anonymkode: 22256...d89

Oi.. det er mer enn brillene opprinnelig kostet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Specsavers har halv pris på brilleglass ut nå og ut mai 👍

Anonymkode: e1fca...275

Tilbudet gjelder bare ved kjøp av komplett brille. 

Anonymkode: 22256...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prisen ligger typisk på ca. 1250 kr per brilleglass samt 500 kr i montering, totalt 3000 kr. Dette forutsetter at du ikke er hverken veldig nær- eller fjerntsynt. 

Anonymkode: 22256...d89

?

Det heter vel langsynt?

Anonymkode: 5636e...4ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva slags glass du har - ofte er jo glassene dyrere enn innfatningen. På de billene jeg har nå tror jeg innfatningen kostet 200 og glassene 2500...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MadameX skrev:

Synet har endret seg, trenger nytt glass i brillene mine og vil beholde innfatningen. Vil ha helt vanlige glass og trenger kun for styrke, ikke hornhinnene osv. 

Noen som har gjort dette hos optiker og kan si ca. hvor mye det koster? 

Hva det koster kommer helt an på kampanjer og ønsket glass. Men jeg vil ikke anbefale deg å bare bytte glass. Da står du uten rettigheter dersom innfatningen knekker. Bytter du både glass og innfatning samtidig så har du fulle rettigheter etter forbrukerkjøpsloven og de fleste gir deg også garanti på 1 til 2 år. Du får heller ikke brilleforsikring dersom du bytter bare glass. 

Ta deg en runde og forhør deg om priser. Brillelands kampanje har vart ganske lenge, så jeg tipper de snart kommer med ny kampanje. 

Anonymkode: 24611...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tilbudet gjelder bare ved kjøp av komplett brille. 

Anonymkode: 22256...d89

Da burde min lokale Specsavers gitt meg beskjed om det når jeg var der på onsdag. Jeg var tydelig på at jeg ville beholde mine gamle briller. De satte opp en bris oversikt over hvor mye det ville koste meg. Men de sa at tilbudet deres kun gjaldt ut mai for da var tilbudet om halv pris på brilleglass over.

Anonymkode: e1fca...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde min lokale Specsavers gitt meg beskjed om det når jeg var der på onsdag. Jeg var tydelig på at jeg ville beholde mine gamle briller. De satte opp en bris oversikt over hvor mye det ville koste meg. Men de sa at tilbudet deres kun gjaldt ut mai for da var tilbudet om halv pris på brilleglass over.

Anonymkode: e1fca...275

Da bør du forjøre deg på ntt. På nettsiden til specsavers.no står det at tilbudet om halv pris på glass gjelder ved kjøp av brille fra kr. 195. https://www.specsavers.no/vore-tilbud/halv-pris-alle-glass#terms Hvordan dette skal forståes, er et tolkningsspørsmål. 

Anonymkode: 24611...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du forjøre deg på ntt. På nettsiden til specsavers.no står det at tilbudet om halv pris på glass gjelder ved kjøp av brille fra kr. 195. https://www.specsavers.no/vore-tilbud/halv-pris-alle-glass#terms Hvordan dette skal forståes, er et tolkningsspørsmål. 

Anonymkode: 24611...4fd

Merkelig. For jeg spurte til og med om det ville bli billigere og bare kjøpe helt nye briller da jeg syns prisen hun ga meg var litt vel dyr, så da regnet hun på hva prisen på det ville bli ( det er snakk om 3 briller) . Men det endte opp billigere å bytte brilleglassene på de gamle brillene mine. Så hun anbefalte meg og bare gjøre det.

Tydeligvis så praktiseres dette tilbudet forskjellig i ulike Specsavers butikker

 

Anonymkode: e1fca...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig. For jeg spurte til og med om det ville bli billigere og bare kjøpe helt nye briller da jeg syns prisen hun ga meg var litt vel dyr, så da regnet hun på hva prisen på det ville bli ( det er snakk om 3 briller) . Men det endte opp billigere å bytte brilleglassene på de gamle brillene mine. Så hun anbefalte meg og bare gjøre det.

Tydeligvis så praktiseres dette tilbudet forskjellig i ulike Specsavers butikker

 

Anonymkode: e1fca...275

Du kan jo få deg en overraskelse når brillene skal hentes. 

Anonymkode: 24611...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo få deg en overraskelse når brillene skal hentes. 

Anonymkode: 24611...4fd

Jeg har fått et skriftlig prisoverslag med det tilbudet. Så ingen mulighet for butikken og lure seg unna den.

Anonymkode: e1fca...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonym Bruker

Har brukt briller i 50 år, og bare "tull prat" at det vil lønne seg å bytte innfattning saman med brilleglassene.   Har du en innfattning som sitter godt, og du ellers er fornøyd med så er det heilt unødvendig.   

Prisen på brilleglass varierer alt etter styrke og kvaliteter, og dette må du nesten førhøre deg om / optikere. men ver oppmerksam på at alle optikere er intrs. i å selge.   + glass er oftest dyrere og tykkere  en - glass, men fult muleg å få tynne + glass, men prisen deretter.   

Og husk at det er reklamasjonsrett også på brilleglass, så er du ikkje forrnøyd så er det bare å forlange nye.

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...