Gå til innhold

Konfirmant 2020


sstinemor

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig ute var/er dere med bestilling av lokale/mat, bunad, invitasjoner o.l.

Slår meg først nå at eldstejenta er konfirmant til neste år og vi har ikke tenkt på verken bunad eller lokale enda😧 Er det fortsatt tid og bestille en helt ny bunad nå, og evt. hvordan gjør man det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bunaden kan du trygt vente med til over 17. Mai 😊 lokale vet jeg mange booker flere år i forveien

Anonymkode: b0c43...617

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha konfirmasjon første helga i mai 2020. Jeg har nettopp booket lokale.

Kontaktet en butikk ang bunad, for å finne ut av når vi burde komme å ta mål og legge inn bestilling. Fikk beskjed om etter sommeren (august-oktober).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må man bestille lokaler leeeeeenge i forkant. Har min siste konfirmant i 2025, booket lokaler for 2 år siden 😝 

Bunad skal gå an å få tak i, men hadde ventet til årets konfirmanter var ferdige. Spørs jo litt på type bunad selvsagt.

Anonymkode: 5eff7...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville funnet lokale med en gang. Her er det 10% på bunadsstoff og sølv når det er nattåpent om sommeren, hvis det er sånn hos dere også bør dere begynne å kikke på stoffer (farger, kant, forkle feks) nå så dere slipper å gjøre det samtidig som resten av byens konfirmanter. 

Dere kan gjerne begynne å tenke på hvem dere vil invitere, invitasjoner ville jeg sendt ut 8/10 uker før konfirmasjonen med en s.u en god stund i forveien. Det er ofte endel som glemmer å si i fra eller at invitasjonen har blitt borte i posten, så du må regne med at det blir noen ringerunder.

Mat trenger dere ikke å bestille ennå, men hvis dere vet hva dere vil ha ville jeg funnet ut hvem jeg ville bruke. Da kan dere spørre om de har mulighet til å lage mat den dagen også kommer dere tilbake til antall porsjoner senere. Det trengs mest sannsynlig ikke å fikses før etter sommeren/før jul. Kaker er det vanlig at man får gjester til å bake noen kaker, bestiller kanskje en kake eller to, og baker selv selvfølgelig. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som booker lokale laaang tid i forveien, vet dere dato allerede? 

Vi har konfirmant nå denne våren, og fikk dato først i okt/nov 2018. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Blålilla skrev:

Dere som booker lokale laaang tid i forveien, vet dere dato allerede? 

Vi har konfirmant nå denne våren, og fikk dato først i okt/nov 2018. 

 

Jeg kan ikke svare for dem som har booket 6 år i forveien, men her i området la Humanetisk forbund ut datoene for konfirmasjon i vårt fylke for de neste 2-3 årene i fjor eller året før. Så vi har visst datoen siden da.

Ellers er det vanlig her at de som konfirmeres med HEF får første helgen i mai, mens de som konfirmeres i kirken kan velge mellom første eller andre helgen i september. Så vi hadde en viss ide før vi så det var lagt ut også :)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt utkikk etter salg på bunadssølvet allerede nå. Sjekk hvor mange butikker som selger det i deres område, og ta det derfra. :) 

Anonymkode: 22d02...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Blålilla skrev:

Dere som booker lokale laaang tid i forveien, vet dere dato allerede? 

Vi har konfirmant nå denne våren, og fikk dato først i okt/nov 2018. 

 

Her har de ulike kirkene ulike helger så man vet hvilken helg man skal ha, de aller fleste lokalene her i området godtar det til man vet dato ved innskriving da man velger om man vil ha lørdag eller søndag selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har konfirmant 5. mai i år, og booket lokale rett etter påske i fjor. Da var det en del av de lokalene vi forhørte oss om som allerede var oppbestilt. Har ny konfirmant om 3 år, og tenker at vi booker samme lokale som eldstemann har rett etter hans konfirmasjon hvis vi er fornøyd med det. Når det gjelder hvilken dato det skal være konfirmasjon, kan du kontakte kirkekontoret (dersom det er konfirmasjon i kirken) og høre om hvilken dato som vil gjelde dere eller sjekke på nettsidene til kirken om det er oppgitt der. Her vi bor (skolekrets) vet vi at det er første helgen i mai hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis må man også være tidligere ute ved booking av lokale til konfirmasjon i mai enn september.

Har du konfirmasjon på en lørdag i mai (slik HEF har mange steder) "konkurrerer" du med bryllupene om lokaler.
(Mange flere som gifter seg i mai/juni enn september.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On ‎4‎/‎21‎/‎2019 at 10:48 PM, sstinemor said:

Hvor tidlig ute var/er dere med bestilling av lokale/mat, bunad, invitasjoner o.l.

Slår meg først nå at eldstejenta er konfirmant til neste år og vi har ikke tenkt på verken bunad eller lokale enda😧 Er det fortsatt tid og bestille en helt ny bunad nå, og evt. hvordan gjør man det? 

Lokale kommer jo an på hvor mange dere er, om det i det hele tatt er nødvendig å bestille. Men siden du spør så regner jeg med at det er nødvendig :ler: kanskje noen i familien jobber et sted hvor det er mulig å bruke et stort rom, for eksempel en gymsal eller et stort møterom. Ellers kan det vel nesten være førstemann til mølla, spesielt om dere bor på et mindre sted skulle jeg tro...
Bunad går helt fint å vente med til høsten. Det finnes egne sydamer som driver for seg selv, eller så har du jo for eksempel husfliden

On ‎4‎/‎23‎/‎2019 at 7:26 AM, Blålilla said:

Dere som booker lokale laaang tid i forveien, vet dere dato allerede? 

Vi har konfirmant nå denne våren, og fikk dato først i okt/nov 2018. 

 

Dato kan man som regel velge selv, hvis man har kirkelig konfirmasjon. Hvis kirkelig konfirmasjon har kun en dato så får man normalt sett vite den når undervisninga begynner. Humanistisk pleier oftest å være første lørdag i mai bortsett fra hvis 1. mai faller på en lørdag

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...