Gå til innhold

Toalettbesøk og baby som bare vil stå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 9 mnd gammel baby som bare vil reise seg og stå. Det er den eneste hun vil. Hun har ikke full kontroll på å sette seg ned, er ustabil, og hun slipper seg ofte slik at hun faller. Dersom ingen er der for å ta imot slår hun ofte hodet sitt i gulvet. Føler derfor at jeg ikke kan la henne være alene i stuen når jeg må på do (særlig hvis det kan ta litt tid). Hva gjør dere andre? Er det vanlig å ta barnet med på badet? 

 

Anonymkode: f70ab...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vanlig å ta med barnet på badet ja. Er hun for stor for sittestol? 

Anonymkode: 721da...d72

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippestolen ble pakket vekk når hun var 6 mnd. Kan ikke sette henne i tripp-trapp-stolen og gå noe sted. Da blir hun sint og prøver å hoppe ut.

Anonymkode: f70ab...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett henne i sprinkelseng så lenge hvis dere har det. Vi har forøvrig lekegrind også. 

Anonymkode: d46f9...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett tripp-trapp-stolen på badet.

Anonymkode: c8afd...055

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min står å holder meg på knærne når jeg er på do. Og biter/sutter på knærne mine og drar i trusa... Jeg har bare akseptert at det ikke er noe fred å få på do i en periode :fnise: 

Anonymkode: e4e82...5bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg pleier å bare ha noen leker på badet også får hun fyke rundt der. Jeg var bare nysgjerrig på om andre også gjør dette eller om det er jeg som er skrullete. 

Anonymkode: f70ab...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt med på do. Nå som hun er 1 år+ så får hun velge om hun er i stua eller med inn hvis jeg vet at jeg er kjapp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger en sti av leker fra stua og bortover mot badet før jeg løper og setter meg på do med døra åpen. Med lekene som distraksjon på veien, rekker jeg akkurat å gjøre meg ferdig før babyen krabber over dørstokken. Stua og gangen er mer barnesikkert enn badet hos oss. 

Anonymkode: a0945...ea0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha han med meg, har leker overalt så han har noe å plukke på. Ofte gidder han ikke det da, så det har hendt mer enn en gang at han har vært på fanget imens jeg har vært på do 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en lekegrind med myk madrass i bunnen dersom man MÅ sette igjen akrobaten i 3 minutter? :) Sikkert tryggere at barnet turner rundt der enn på flisene på badet 🤪 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirah skrev:

Hva med en lekegrind med myk madrass i bunnen dersom man MÅ sette igjen akrobaten i 3 minutter? :) Sikkert tryggere at barnet turner rundt der enn på flisene på badet 🤪 

Noen toalettbesøk tar jo mer enn 3 minutter.. men liker ideen din. Selv hadde jeg vurdert reiseseng, siden den har myke kanter også i et eventuelt fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekegrind eller tar med på badet. Har en liten boks leker på gulvet, slik at jeg får sitte i fred :) 

Anonymkode: 268b8...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Summ skrev:

Noen toalettbesøk tar jo mer enn 3 minutter.. men liker ideen din. Selv hadde jeg vurdert reiseseng, siden den har myke kanter også i et eventuelt fall. 

Ja en reiseseng er jo en like god ide :) Man kan jo også sette denne på badet eller rett utenfor slik at akrobaten er under oppsikt hele tiden og ikke starter tredje verdenskrig fordi han/hun er etterlatt ensom og forlatt i stua. 

Husker mamma hadde lekegrind til mitt småsøsken en periode for å i det hele tatt få anledning til å kunne snu seg i tre sekunder uten at apekatten klatret i noe den kunne skade seg på 😂 Bare trist for mamma at jeg raskt lærte meg hvordan jeg skulle redde ungen fra fengselet 🤪 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vippestolen for liten etter 6 måneder? Hva slags vippestol har du da? Her har vi satt begge barna i Babybjörn vippestol på badet til de var ca. 1,5 år. Og det har fungert strålende (med leker festet på stolen for distraksjon) 

Anonymkode: 55c34...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ble vippestolen for liten etter 6 måneder? Hva slags vippestol har du da? Her har vi satt begge barna i Babybjörn vippestol på badet til de var ca. 1,5 år. Og det har fungert strålende (med leker festet på stolen for distraksjon) 

Anonymkode: 55c34...b84

Går ikke babybjørn bare til 13 kg?

Anonymkode: a99fa...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke babybjørn bare til 13 kg?

Anonymkode: a99fa...16e

Noen av oss har små barn. Hilsen mor til snart treåring på 11 kg. 

Anonymkode: a8f9a...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ble vippestolen for liten etter 6 måneder? Hva slags vippestol har du da? Her har vi satt begge barna i Babybjörn vippestol på badet til de var ca. 1,5 år. Og det har fungert strålende (med leker festet på stolen for distraksjon) 

Anonymkode: 55c34...b84

Nei. Jeg sa den ble pakket vekk, ikke at den ble for liten. Men jeg har en stor og sterk baby. Ved 6måneders alder snudde hun seg omtrent ut av stolen.

Anonymkode: f70ab...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn hvit ikea spisestol stående på badet🙈. Parkerer mini oppi der rett foran meg, og så blar vi i bøker e.l. mens jeg gjør mitt. Er gravid, og sliter med hard mage, så det kan ta litt tid med toalettbesøk. Hvis jeg vet det ikke tar for lang tid, så får han en lekekasse foran seg på gulvet. 

Anonymkode: 18b2e...680

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen av oss har små barn. Hilsen mor til snart treåring på 11 kg. 

Anonymkode: a8f9a...51c

Ok. Det er mindre enn min var ved året 

Anonymkode: a99fa...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...