Gå til innhold

Må ambulanse /sykepleiere o.l ha veldig høyt lykkenivå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å ikke få en knekk av å se alt det vonde. Jeg har moderat depresjon og hadde knekt. Jeg har vært utplassert på eldrehjem for 10 år siden og jeg mistrivdes sterkt. Jeg takler ikke se det på tv heller... Så uglamourøst livet egentlig er! Her går enkelte av oss og tror livet er et eventyr. De yngre tror de er supermennesker og at dette aldri kan skje dem.. 

Anonymkode: 2a91d...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sykepleier i psykiatrien. Jeg har ikke et veldig høyt lykkenivå, jeg er heller veldig moderat av meg. Jeg lever meg til en viss grad inn i det som skjer på jobb og gir god omsorg, men legger fra meg jobben på jobb og tar den ikke med meg hjem. 

Anonymkode: ef382...1f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er lykkenivå og hvor finner jeg skalaen?.

Anonymkode: bee8c...4a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er lykkenivå og hvor finner jeg skalaen?.

Anonymkode: bee8c...4a3

du får bestemme litt selv, men lykkelig nok til å faktisk engasjere deg i jobben. 
Å ha evnen til å være glad utenom jobben , selv om du ser mye trist og stygt. Å ikke få angst av det hele.

Anonymkode: 2a91d...f03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som vernepleier og sliter med depresjon og angst, dog har det ikke noe med selve jobben min å gjøre(selv om det er der jeg oftes opplever det). Så har ikke akkurat et høyt lykkenivå, men som sagt kommer det ikke av selve jobben. Jeg er glad i den selv om den er beinhard og jeg ikke føler jeg blir kompensert godt nok for alt jeg faktisk gjør og står i, men disse menneskene trenger meg. Ja, jeg ser mye tragisk, og mye jeg er maktesløs til å gjøre noe med. Den biten er faktisk det verste. Men det hadde vært uendelig mye mer tragisk uten meg, mine kolleger, og alt annet helsepersonell. Men man har jo defusing og debriefing som tilbys, kanskje spesielt de som jobber med akutt helse(ambulanse f.eks.) og psykiatri, og det er jo for å hjelpe dem å klare å stå i vanskelige ting. Jeg skulle faktisk ønske at vi lærte mer om akkurat dette på utdanningen. Mulig de har mer av det som ambulanse personell ol. da. Når det er sagt ser jeg mye bra også:) Jobbet på sykehjem og ble fortalt grisete vitser av gamle damer :fnise: Jeg har fått klem fra noen som hater kroppskontakt, markblomster fra en med autisme og latterkrampe fra noen som ser aliens og demoner til daglig. 

Anonymkode: 2d67c...2f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er radiograf og ser alt fra nyfødte til døende. Utrolig givende yrke, men også veldig mye tragisk. Viktigste er å legge fra seg jobben når en går hjem. Vanskelig i starten. Men når man går i uniform skal man være profesjonell og gi omsorg og kjærlighet, vise empati og sympati. Det å legge fra seg alt det forferdelige på jobb er en kunst, den kommer med årene. Men man blir selvfølgelig formet etter yrket og hva man ser og hører også. Jeg har blitt mer takknemlig for de små tingene i livet, og alle i familien min

Anonymkode: b9147...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som sykepleier og er veldig glad i jobben min. Selv om jeg møter mye elendighet på jobb synes jeg det er givende å hjelpe pasientene med å få en bedre hverdag, støtte de i problemene de står i og vise omsorg. Jeg blir også kjent med mange ulike mennesker bak sykdommene, som gir av sin livserfaring og personlighet. Sist men ikke minst: de er mennesker og man kan faktisk både irritere seg og glede seg over mennesket de er, ikke bare sykdommen de har. 

Anonymkode: 2e305...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...