Gå til innhold

Vi fikk ikke ta med hunden vår på lekeplassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag skulle mine to barn og jeg en tur på lekeplassen (som er i en barnehage) og vi hadde selvfølgelig med oss hunden vår. 

Siden lekeplassen er inngjerdet lot jeg hunden gå løs mens barna lekte i lekestativet. Ser ikke at det kan være galt i det. 

Helt ut av det blå kommer det en mann og begynner å kjefte på meg siden hunden går løs og ikke har noe i barnehagen å gjøre. Han mener hunden kommer til markere overalt i barnehagen og grave ned bæsj i sanden som barna kommer til å leke med. Denne mannen var veldig aggressiv og kjeftet så mye at jeg tilslutt ble skjelven og begynte å gråte. Det var helt forferdelig. Jeg hadde jo ikke gjort noe galt..

Anonymkode: 37a71...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

I de aller fleste barnehager er det ikke lov å ta med hunder innenfor området. Nettopp fordi bikkjene pisser og driter ute, ikke særlig koselig at ungene leker i dette. 

Så mannen har rett, men han har ingen rett til å kjefte og smelle på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep

Jo du gjorde noe galt. Det er en uting å ta med hund inn i barnehager og mange plasser er det ikke lov en gang. 

Før folk angriper meg: Jeg er hundeeier selv og har aldri med hunden min på lekeplasser eller barnehager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med mannen! Men han kunne sagt det på en MYE penere måte! 

Anonymkode: d0d3f...baa

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden lekeplassen er inngjerdet lot jeg hunden gå løs mens barna lekte i lekestativet. Ser ikke at det kan være galt i det. 

Det er ikke lov her. Hunder skal ikke gå løs uansett hvor snille de er, de kan skremme barn. Jeg har en på 6 som er livredd hund og her lar folk hunder løpe løs hele tiden. frekt og lite gjennomtekt. 

du skal så klart ikke lufte en hund inne på lekeplassen i barnehagen. 

Anonymkode: fd47a...d2a

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte med hunden inn, men da er den i bånd og jeg har oversikten hvor hun er.

Anonymkode: 8025b...d1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ofte med hunden inn, men da er den i bånd og jeg har oversikten hvor hun er.

Anonymkode: 8025b...d1f

Pga av sånn som deg og TS at ungene kommer hjem med utetøy som stinker piss og hundebæsj. Ikke greit! 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen opptrådte uhøflig og ufint, det hadde han ingen rett til.

i vår barnehage er det ikke tillatt med hunder på ettermiddagstid og i helgene, nettopp fordi det blir et veldig begrenset område mange hunder i såfall ville tisse på, samt at noen hundeeiere ikke følger godt nok med og dermed ikke får plukket opp bæsjen.

Og på en lekeplass skal alle være trygge, og det er ikke alle som er trygge på (løse) hunder.

Hos oss står det skilt på porten, at de som bruker parken utenom åpningstid må holde orden, og at det ikke er lov med hunder der.

Igjen, mannen du traff på hørtes ikke noe hyggelig ut. Han kunne sagt fra op en hyggeligere måte. Og at hunder graver ned bæsjen sin overalt, stemmer ikke, selv om noen hunder sparker litt bakover etter de har gjort fra seg. Kanskje han tenkte på katter? 

Anonymkode: 38880...9bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart skal ikke hunden din løpe løs inne i en barnehage TS. Tenk om den gjør fra seg en plass du ikke ser det og en unge spiser det når barnehagen åpner igjen? Æsj! Jeg har hunder selv og kunne ALDRI funnet på å la de herje løse inne i en barnehage.

Når det er sagt så burde mannen snakket til deg på en annen måte.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Amberleaf skrev:

Pga av sånn som deg og TS at ungene kommer hjem med utetøy som stinker piss og hundebæsj. Ikke greit! 

Det skal godt gjøres altså, du fikk med deg delen om at hunden er i bånd og jeg følger med på hun? Hun får ikke tisse der inne, hun får heller ikke tisse på busker eller gressplener rundtomkring. Avføring plukker man opp som normal folkeskikk tilsier, men som oftet ligger hun foran beina mine og sover mens barna leker.

Anonymkode: 8025b...d1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det sier seg selv at man ikke slipper en hund løs i barnehagen. Hvordan kan man tenke det er en god idé?

Anonymkode: 5fc16...fee

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har ikke hunder noe i en barnehage å gjøre!  

Anonymkode: c2ae9...d06

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri hørt om unger som kommer hjem stinkende av hundetiss. Lukter hundetiss? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehager er ikke luftegårder for hund. Selv om man plukker opp møkka etter hunden er det ingen som vasker vekk pisset. Utrolig ufint av deg å lufte hunden i en barnehage, ha den i bånd og la den heller løpe løs på en plass som ikke er designert til barn.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kahaki skrev:

Jeg har aldri hørt om unger som kommer hjem stinkende av hundetiss. Lukter hundetiss? 

Om mange tisser på samme flekken ofte gir det en ubehagelig lukt i sola og varmen. Men problemet er ofte at gress og busker dør, og treverk tar skade etterhvert.

Anonymkode: 8025b...d1f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit med hunder verken på åpne lekeplasser eller i barnehager. Ikke alle barn (eller voksne) er komfortable med hunder, og en lekeplass er barnas fristed. Hunden kan bli hjemme, eller bindes utenfor området.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...