Gå til innhold

Hvorfor får afrikanere så jævla mye barn???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest 007_008_007
12 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg tror jeg ville foretrukket å være gravid framfor å gjøre "negerarbeid" for resten av livet.

Systematisk rasisme begrenser deres muligheter. Det er mer behagelig å få barn enn å vaske dass. Offentlige almisser til folk som får barn bidrar også til dette. Folk med barn burde betale mer, ikke mindre.

Til moderatorene: Dere skjønner vel at dette ikke er rasisme? Jeg omtaler meninger som er så omfattende i samfunnet at enkelte grupper ikke får seg normal jobb. Jeg ser at begrepet er problematisk, men det er det mest deskriptive jeg kan komme på. Hvis dere har et bedre forlsag til begrep kan jeg selvsagt endre det.

Og med denne kommentaren viser du tydelig hvor du står hen politisk. Hva er "negerarbeid"? Kryp tilbake til samfunnets mørkeste avkrok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, 007_008_007 said:

Og med denne kommentaren viser du tydelig hvor du står hen politisk. Hva er "negerarbeid"? Kryp tilbake til samfunnets mørkeste avkrok. 

Vedkommende skrev det som et sitat og det var et vanlig begrep for noen tiår tilbake. 

Anonymkode: 1d713...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder også de som bor i Norge da, men du har jo rett, de har ikke samme kultur som oss selv om de bor i Norge. En del av kulturen deres er kanskje at de ikke gidder å ta til seg informasjon?

Litt vanskelig da det å finne en somalier i jobb ikke er det letteste.

Det er da vel ikke bare Norge som gir penger til bistand. Men sånn rent praktisk og helt kynisk, er det noe vits? Er ikke dette egentlig bare å forlenge smerten? Dersom de ikke får bistand, ikke får mat, ikke får hjelp til å finne rent vann, ja ikke får hjelp fra Vesten i det hele tatt, vil de da overleve? Hvis svaret er nei, er det da meningen at det skal leve mennesker der? Kommer de seg noen gang ut av denne spiralen av bistand og vil de noen sinne klare seg selv og klare å bygge et normalt fungerende samfunn?

Anonymkode: 5c664...214

Nettopp. Hvorfor gir vi bistand? Hva gir vi bistand til?

Når folk bor på steder man ikke ville overlevd uten bistand mener jeg bistandsgiverne burde kunne sette krav. Flytt, få færre unger. Vi bygger skoler, sykehus og alt annet vi gjør, men på stedene folk flytter til og har mulighet til å starte en koloni i.

Samme med flyktningleirer. Vil du bo der må du på tvungen prevensjon. Barn skal ikke bli født i flykningleirene fordi foreldrene er dumme i hodet.

Anonymkode: 09b28...a52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2019 den 17.20, Million skrev:

De regner tradisjonelt med at de vil trenge mange barn, fordi barnedødeligheten i Afrika er såpass høy. I tillegg er fattigdommen stor, så selv om det koster en del å fostre opp så mange barn, vil de til gjengjeld med større sikkerhet bli tatt hånd om selv når de blir gamle og ikke klarer å jobbe mer. Da er det barna som må jobbe og ta seg av sine foreldre. I land uten sosialstøtte og trygder for de eldre, er man nødt til å belage seg på å bli tatt hånd om av sine barn.

Vi har afrikanske naboer under oss. En godt voksen kvinne som bor i en leilighet med ett soverom, tar seg av sine to gamle foreldre, som også bor under hennes tak. Hun tar seg av dem året rundt, hele tiden. Faren hennes er svært syk og trenger konstant tilsyn, moren vet jeg ikke (har aldri sett henne). Men uten datteren, ville enten et av deres andre barn tatt jobben, eller de ville (deres store skrekk i slike kulturer) havnet på gamlehjem og blitt tatt hånd om av assistenter og pleiere.

De er ikke muslimer, de ovenfornevnte naboer, men samme gjelder muslimer.

Muslimer eller afrikanere er ikke vant med vår "tradisjon" (relativt ny tradisjon her i landet også) med å plassere gamle foreldre på aldershjem. Leste nylig en plass at det var deres store skrekk i muslimske storfamilier, det å havne på aldershjem. Derfor fortsetter de å få mange barn, som kan ta hånd om dem her i Norge når de blir gamle og de kan få bo hjemme hos noen av de voksne barna sine.

Pluss at det gir status å ha mange barn. Og at særlig de eldre presser de unge til å få mange barn.

Anonymkode: 906d0...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har for mye testosteron, for mye kåthet, for mye fritid, og ikke noe bedre å ta seg til.

Når en får barnetrygd for å få unger, og ikke jobber, men får penger fra Nav, så blir det unger nok av det. Hvis en MÅ forsørge seg selv og sine unger, ved å jobbe, så burde det gå opp for dem at det ikke lønner seg med for mye unger, da økonomien til det ikke går opp. Kommer pengene fra Nav, uten å ta i et tak for å skaffe penger med fysisk arbeid, så har en god med tid til å lage unger. Barnetrygd, kontantstøtte, bostøtte og Nav-penger, blir en god utbetaling i måneden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2019 den 16.13, herremann skrev:

Kan legge til at jeg har bodd i flere år i Oslo og har jobben med mange fra midt-østen og Asia. Felles for dem alle at at de ikke kan fordra somaliere. De er late og vil ikke jobbe. 

Mens der jeg kommer fra, så er Somaliere kjent for å være flinke til å jobbe og delta i lokalmiljøet. I England er også somaliere kjent for å være gode arbeidstakere, - så hva er det de gjør galt i de større byene i Norge? 

De somaliske mødrene som jeg har møtt, har vært noen ordentlige ståpådamer, noe som også denne artikkelen sier noe om https://forskning.no/skole-og-utdanning/skryt-til-somaliske-modre/735064

 

Anonymkode: 92bd0...ba7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens der jeg kommer fra, så er Somaliere kjent for å være flinke til å jobbe og delta i lokalmiljøet. I England er også somaliere kjent for å være gode arbeidstakere, - så hva er det de gjør galt i de større byene i Norge? 

De somaliske mødrene som jeg har møtt, har vært noen ordentlige ståpådamer, noe som også denne artikkelen sier noe om https://forskning.no/skole-og-utdanning/skryt-til-somaliske-modre/735064

 

Anonymkode: 92bd0...ba7

I Norge er Somaliere de innvandrerene som jobber minst, bare ca 35% av arbeidsføre og som har bodd i Norge over 7 år jobber.  Kvinnene jobber enda mindre, men det er jo logisk. Vanskelig å jobbe når du har 8 unger og ikke kan norsk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er oppskriften deres på evigvarende pengeinnstrømning fra NAV. Det er den folkegruppen som jobber minst i Norge, nettopp på grunn av at de visste, lenge før de kom, at NAV står med dørene åpne. De som sier noe annet er naive og godtroende. Hvor deilig er det ikke å sitte på ræva og slippe å jobbe? I USA er de en veldig arbeidssom gruppe, nettopp fordi de faktisk må jobbe for å tjene penger. At Norge tillater dette er direkte tragisk. 

Anonymkode: 8303e...d3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet med mange dyktige somaliske , men også vært borti arbeidssky somaliske kollegaer. Felles for de er at de har mange barn. Minst 4 hver!

Anonymkode: 8744a...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme grunn som at Europeere fikk så mye barn før i tiden. høy barnedødelighet man føder 10 barn og 1-3 lever til de er voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Mens der jeg kommer fra, så er Somaliere kjent for å være flinke til å jobbe og delta i lokalmiljøet. I England er også somaliere kjent for å være gode arbeidstakere, - så hva er det de gjør galt i de større byene i Norge? 

De somaliske mødrene som jeg har møtt, har vært noen ordentlige ståpådamer, noe som også denne artikkelen sier noe om https://forskning.no/skole-og-utdanning/skryt-til-somaliske-modre/735064

 

Anonymkode: 92bd0...ba7

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er oppskriften deres på evigvarende pengeinnstrømning fra NAV. Det er den folkegruppen som jobber minst i Norge, nettopp på grunn av at de visste, lenge før de kom, at NAV står med dørene åpne. De som sier noe annet er naive og godtroende. Hvor deilig er det ikke å sitte på ræva og slippe å jobbe? I USA er de en veldig arbeidssom gruppe, nettopp fordi de faktisk må jobbe for å tjene penger. At Norge tillater dette er direkte tragisk. 

Anonymkode: 8303e...d3f

Somaliere blir sett på som late unnasluntrere over hele fjøla. Jeg vet ikke helt hvor du anonym d3f har fått dataene dine fra, men i Minnesota, som har den største somaliske befolkningen i USA så er de den største gruppen av mottakere av statlige midler.

 

Anonymkode: 5c664...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...