Jump to content
AnonymBruker

FB-gruppen Mat fra bunnen - 2

Recommended Posts

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har denne med Rampelyset å gjøre? :klo:

Anonymkode: e10c0...124

Modsa kjeder seg å kommer heller hit for å stenge tråder.

Anonymkode: 203cd...8b7

Fortsetter under...

AnonymBruker
22 timer siden, Fjugur skrev:

Hva har dette med gruppa "mat fra bunnen" å gjøre?

Men tydelig at flere har hengt seg på betalingsløsninger da! Kan de ha gått i lære?

Anonymkode: 1423f...caf

Chizue

OT
Jeg hadde en drøm inatt om T og Mat Fra Bunnen :fnise: 
Var noe med ett galleri om mat, stod ingenting om betaling så jeg gikk inn i bygget og en og annen rett stod klar for smaking. Smakte helt fisj. Så jeg gikk ut, men døra var låst og alarmer gikk av også stod det noe som <<Du slipper ikke ut før du har betalt, du brukte 10min inne dermed må du betale 100kr, tick tock tax'en løper!>>
Så betalte og gikk ut og ble stående ute og advarte alle som var i ferd med å gå inn :fnise:  

AnonymBruker

Hahaha😂 

Hva skal tv2 lage sak for? Jeg håper set. TF er ikke god og jeg håper folk innser hva hun driver med.

Anonymkode: 98708...563

AnonymBruker
På 20.4.2019 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Herregud! Skal dere begynne med den drama-skvaldringen igjen?

Skulle søren meg tro at enkelte her har en personlig agenda! Mener du det foregår noe "fishy", så meld fra til rette etat! Istedet for å sitte her og dikte, slarve og konspirere....

Anonymkode: 8f849...cc3

Du var ikke akkurat sen om å komme inn i denne nye tråden for å skvaldre og skape drama, du heller.
Det er dessuten fullt mulig å gjøre begge deler: både melde ifra og diskutere gruppene her.

Herregud, liksom.

Anonymkode: 15861...848

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du var ikke akkurat sen om å komme inn i denne nye tråden for å skvaldre og skape drama, du heller.
Det er dessuten fullt mulig å gjøre begge deler: både melde ifra og diskutere gruppene her.

Herregud, liksom.

Liksom? Jeg trodde bare tenåringer brukte det uttrykket, i tillegg til serrriøst!

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liksom? Jeg trodde bare tenåringer brukte det uttrykket, i tillegg til serrriøst!

Ja det trodde du vel. Du trodde også at du var veldig smart nå men det var du ikke.

Ardwinna

Noen har funnet noe rart i kjøttet sitt og flere gjester mener bestemt at det er kreft... :overrasket:

Guest Zeitgeist
1 time siden, Ardwinna skrev:

Noen har funnet noe rart i kjøttet sitt og flere gjester mener bestemt at det er kreft... :overrasket:

Patologer over hele verden skjelver nok i buksene ...  

Bare av ren interesse: Hvilke hjelpemidler ble brukt i forbindelse med diagnostiseringen? 

AnonymBruker
3 timer siden, Zeitgeist skrev:

Bare av ren interesse: Hvilke hjelpemidler ble brukt i forbindelse med diagnostiseringen? 

Livets harde skole med påbygg fra YouTube og "jeg hørte engang noe på puben en gang"?

Edie

Ryddet for spekulasjoner.

Edie, adm.

Ardwinna
18 timer siden, Zeitgeist skrev:

De så det med sine egne øyne! Alle andre teorier ble forkastet og en gjest mente hun hadde jobbet med obduksjon eller noe og hadde skikkelig peiling! Det var ikke fritt for dramatikk i den tråden nei.

Guest Zeitgeist
35 minutter siden, Ardwinna skrev:

De så det med sine egne øyne! Alle andre teorier ble forkastet og en gjest mente hun hadde jobbet med obduksjon eller noe og hadde skikkelig peiling! Det var ikke fritt for dramatikk i den tråden nei.

Aha, sett det med egne øyne ... jammen, da så :sarkasme:

Jeg har logget ganske mange timer på såvel rettsmedisinsk som kadaver-salen, men å identifisere kreft sånn helt uten videre har jeg ennå til gode. 

Bildet var ikke tilfeldigvis av stekt kjøtt også? Sånn at farsen (no pun intended) er komplett. 

Annonse

Ardwinna
9 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Aha, sett det med egne øyne ... jammen, da så :sarkasme:

Jeg har logget ganske mange timer på såvel rettsmedisinsk som kadaver-salen, men å identifisere kreft sånn helt uten videre har jeg ennå til gode. 

Bildet var ikke tilfeldigvis av stekt kjøtt også? Sånn at farsen (no pun intended) er komplett. 

Hva tror du om disse skumle mørke flekkene? Er du enig i diagnosen? :P

https://scontent.ftrd1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/57409210_10156932604636257_5470990300115632128_n.jpg?_nc_cat=105&amp;_nc_ht=scontent.ftrd1-1.fna&amp;oh=48550ba95dd2fb15d73c5d05796280cf&amp;oe=5D437AF6

Guest Zeitgeist
2 minutter siden, Ardwinna skrev:

Tatt i betraktning at jeg ikke vet hva slags stykningsdel kjøttet kommer fra, ei heller hvilket dyr det er snakk om, OG at dette er kun en ren observasjon, så er dette mine stalltips:

• Blodåre (blod blir mørkere ved levring hhv. kontakt med oksygen)
  • Cyste/Svulst
  • Mekanisk skade på kjøttet, f.eks. at det er blitt spiddet e.l.

Man ser en relativt tydelig avgrensning til resten av kjøttet. I tillegg ser det ut som denne mørke flekken er gjennomgående - altså var en kanal før kjøttet ble partert. På det midterste kjøttstykket ser man klart omrisset av en bindevevskapsel som omgir "den mørke flekken". 

Uansett kan man ikke stille diagnoser på den måten det gjøres på MFB. Det er en ren og skjær fornærmelse mot veterinærer og patologer. Og det er jo noe den personen med angivelig obduksjonserfaring burde vite meget godt. 

Ardwinna
1 time siden, Zeitgeist skrev:

Tatt i betraktning at jeg ikke vet hva slags stykningsdel kjøttet kommer fra, ei heller hvilket dyr det er snakk om, OG at dette er kun en ren observasjon, så er dette mine stalltips:

• Blodåre (blod blir mørkere ved levring hhv. kontakt med oksygen)
  • Cyste/Svulst
  • Mekanisk skade på kjøttet, f.eks. at det er blitt spiddet e.l.

Man ser en relativt tydelig avgrensning til resten av kjøttet. I tillegg ser det ut som denne mørke flekken er gjennomgående - altså var en kanal før kjøttet ble partert. På det midterste kjøttstykket ser man klart omrisset av en bindevevskapsel som omgir "den mørke flekken". 

Uansett kan man ikke stille diagnoser på den måten det gjøres på MFB. Det er en ren og skjær fornærmelse mot veterinærer og patologer. Og det er jo noe den personen med angivelig obduksjonserfaring burde vite meget godt. 

Det er mørbrad av okse, tror jeg trådstarteren sa. Det var flere som foreslo blant annet størknet blod og mekanisk skade i kjøttet, men det ble avfeid av dem som mente dette måtte være kreft og at kjøttet burde kastes. Synd å kaste kjøttet fordi det har noen flekker som sikkert kan skjæres bort.

Guest Zeitgeist
45 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det er mørbrad av okse, tror jeg trådstarteren sa. Det var flere som foreslo blant annet størknet blod og mekanisk skade i kjøttet, men det ble avfeid av dem som mente dette måtte være kreft og at kjøttet burde kastes. Synd å kaste kjøttet fordi det har noen flekker som sikkert kan skjæres bort.

Helt enig med deg. Personlig ville jeg ha skåret vekk disse flekkene (og av ren faglig interesse tatt dem i nærmere øyensyn) og så tilberedt kjøttet. Kjøtt i Norge undersøkes behørig både før og etter slakting (informasjon om dette finnes på Mattilsynets sider). 

Uansett, dette er jo et klokkeklart eksempel på hva som skjer når et par wanna-be bedrevitere får raljere fritt og uhemmet og spre dårskapen sin. Hvis administratorene på MFB kjente sin besøkstid, er det jo akkurat slik feilinformasjon de burde ha slettet. 

AnonymBruker

Ei på FB spør etter tips til Fondue. Vet ikke alle dere vil på bloggen, men link til Tanjas fondueaften: https://matfrabunnenfb.blogg.no/1456585706_fondueaften_av_tanja.html 

Jeg pleier ikke gå innom bloggen, men tre ting jeg reagerer på i en og samme post:

1. Det nærmeste du kommer ost er chili cheesen. Hun bruker fonduegryta til å steike 1 kyllingfilet og 1 biffstykke. Ellers er det løkringer, pommes noisettes, chili cheese og forskjellige diper. 

2. På slutten har hun lagt til vipps og kontonr, er dette noe nytt eller noe hun pleier å gjøre? wtf?

3. Noen har kommentert anonymt og sagt at maten hennes smaker vondt. Tanja svarer "ok (fornavn) (etternavn) (gateadresse) ;) "
Altså... 

Anonymkode: 26e06...4f9

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei på FB spør etter tips til Fondue. Vet ikke alle dere vil på bloggen, men link til Tanjas fondueaften: https://matfrabunnenfb.blogg.no/1456585706_fondueaften_av_tanja.html 

Jeg pleier ikke gå innom bloggen, men tre ting jeg reagerer på i en og samme post:

1. Det nærmeste du kommer ost er chili cheesen. Hun bruker fonduegryta til å steike 1 kyllingfilet og 1 biffstykke. Ellers er det løkringer, pommes noisettes, chili cheese og forskjellige diper. 

2. På slutten har hun lagt til vipps og kontonr, er dette noe nytt eller noe hun pleier å gjøre? wtf?

3. Noen har kommentert anonymt og sagt at maten hennes smaker vondt. Tanja svarer "ok (fornavn) (etternavn) (gateadresse) ;) "
Altså... 

😂😂😂😂😂😂 det så jo deilikat ut! eller ikke.....

Det med kontonummeret begynte hun vel med når vip gruppa starta, tror jeg.

En skal ikkje trø matguruen på tærne, veit du.

Anonymkode: 8437b...5c0

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså... 

Pkt3: dette er ikke første gangen hun outer folk som ikke er udelt positive. Jeg får ABD-vibber så det holder....