Gå til innhold

Mann, vil inderlig ha barn, men lite tilsier at jeg har sjans.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det må tross alt en dame til når man er mann. Jeg kan ikke reise til Danmark som kvinner har mulighet for, om de er ufrivillig barnløse.

Jeg er nå godt over 30, og kjenner på savnet av barn. En familie. Problemet er; jeg er ikke interessant for damene. Jeg har vært singel i 7 år, og har bare ett halvt år langt forhold bak meg. Siden den gang har det bare blitt en kort flørt som varte noen måneder.

Jeg er helt sikkert litt sær, samtidig som jeg har liten omgangskrets og treffer ikke mange nye folk. Alle rundt meg får kjæreste og stifter familie. Jeg føler meg utenfor, og blir litt deppa av det. Utseendet skal ikke være noe hinder, selv om jeg langtifra er noen kjekkas.

Jobbmessig er ting usikkert; jeg har ikke høy utdannelse, og lever på halvårskontrakter. Foreløpig har jeg ikke klart å kjøpe meg bolig. Det positive er at jeg er økonomisk fornuftig, og har ingen gjeld.

Jeg mistet pappaen min som barn, og jeg har alltid følt på et savn og et ønske om å selv skulle bli pappa. Samtidig føler jeg vi lever i en verden der dette blir vanskeligere og vanskeligere. Flere faller utenfor partnermarkedet, og det er vanskelig å tenke på at man skal bli en av dem.

Jeg klarer ikke tanken på å bli 40, og ikke ha barn. Da tror jeg at jeg gir livet opp fullstendig, da det for meg rett og slett ikke er noen mening uten.

Anonymkode: 60ac0...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kan få seg en partner hvis man er villig til på justere på krava. Hvis man alltid går etter de som ligger høyest på skalaen uten å være der selv så sier det seg selv at man mislykkes.

Anonymkode: 7527a...729

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kjenner og treffer då mange nye - start der! Meld deg på noe, forsøk nettdating etc. Forhåpentligvis er det ikke at du ikke er interessant, men at du ikke har truffet den rette personen.

Anonymkode: 03ae2...2bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du uinteressant for alle damene i verden, eller bare de du prøver deg på? 

Kanskje du burde se litt på hva som er realistisk å prøve deg på? 

Nett-dating er jo en fin måte å bli kjent med folk uten at utseendet trenger å veie så mye. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å jobb i barnehage eller i helsevesenet. Du vil få erfaring med omsorg for barn og andre, vist deg som verdig farsmateriale og vil treffe mange damer. 

 

Anonymkode: 6cf21...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du jo masse du kan ta tak i! 

Du har ikke bundet deg opp av fast bolig, altså kan du flytte til et større sted og melde deg for et bemanningsbyrå. Masse jobber for ufaglærte. Kanskje får du noe fast. 

Du kan finne deg en sosial hobby og begynne å treffe folk. Det kan være hva som helst. Dansing, kor, idrett, turlag med DNT, bridge, you name it. 

Du kan melde seg som fosterhjem.

Anonymkode: 3b009...5cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld deg som fosterhjem og si du vil ha langsiktig plassering. Vil tro de fleste ikke kjenner særlig stor forskjell mellom fosterbarn og biobarn om en får de i ung alder.

Anonymkode: d225c...fb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å lese at du mistet pappaen din som barn. Forståelig å ønske seg barn, men å treffe noen gjennom vanlig omgangskrets i dag er mer utfordrende enn tidligere. Nettdating, tinder osv. Er mer vanlig og en enklere måte å komme i kontakt med noen på. Som ei over nevnte, du er ikke fast der du bor, og er kanksje flyttbar?

Hva gjorde at det ikke fungerte med de du har vært sammen med?

Anonymkode: 0d583...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må jo jobbe for å møte noen. Vær på nettdating sider, og gå på mange dater. 

Her er vi flere single venninner. Noen er ikke på nettdatingsider, og de fortsetter jo bare å være single. Den av oss som var mest aktiv, og var på flere nettdatingsider, og datet mange, er hun som nå har fått seg en flott samboer. Og vi vet jo hvorfor, hun jobbet hardest for å møte noen. 

Anonymkode: a1cb3...4a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du må jo jobbe for å møte noen. Vær på nettdating sider, og gå på mange dater. 

Her er vi flere single venninner. Noen er ikke på nettdatingsider, og de fortsetter jo bare å være single. Den av oss som var mest aktiv, og var på flere nettdatingsider, og datet mange, er hun som nå har fått seg en flott samboer. Og vi vet jo hvorfor, hun jobbet hardest for å møte noen. 

Anonymkode: a1cb3...4a3

Dette er veldig sant. Har selv vært på datingsider, i kontakt med flere. Man må uti det for å komme noen vei der. :)

Jeg er på den andre siden, og treffer på flere som har samme ønske som deg, ts. Jeg kan dessverre ikke få barn, så håper det finnes noen der ute som kunne ønske seg fosterbarn eller adoptere. Kunne det vært aktuelt for deg å adoptere eller ha fosterfamilie? Eller er det egne barn du helst ønsker? Hva om du møter noen med barn fra før? Jo eldre du blir, jo større er gjerne sannsynligheten for at de du treffer har barn. 

Anonymkode: 0d583...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig sant. Har selv vært på datingsider, i kontakt med flere. Man må uti det for å komme noen vei der. :)

Jeg er på den andre siden, og treffer på flere som har samme ønske som deg, ts. Jeg kan dessverre ikke få barn, så håper det finnes noen der ute som kunne ønske seg fosterbarn eller adoptere. Kunne det vært aktuelt for deg å adoptere eller ha fosterfamilie? Eller er det egne barn du helst ønsker? Hva om du møter noen med barn fra før? Jo eldre du blir, jo større er gjerne sannsynligheten for at de du treffer har barn. 

Anonymkode: 0d583...ce6

 

Anonymkode: cfb35...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo sider for menn og damer som utelukkende vil samarbeide om å få barn, da...

Anonymkode: 90b66...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du heller vil prøve et trinn opp på kvalitetsskalaen, burde du forsøke utenlandske jenter. Unntak finnes der som ellers, men jevnt over er de mye bedre enn de norske, som er kravstore uten å ha den minste grunn til å være det.
Det er mer jobb med utlendinger, men det er vel verdt det!

Anonymkode: 88816...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du heller vil prøve et trinn opp på kvalitetsskalaen, burde du forsøke utenlandske jenter. Unntak finnes der som ellers, men jevnt over er de mye bedre enn de norske, som er kravstore uten å ha den minste grunn til å være det.
Det er mer jobb med utlendinger, men det er vel verdt det!

Anonymkode: 88816...08d

Hvis han på 7 år ikke har klart å spare opp nok penger til å kjøpe bolig, så ser det mørkt ut å finansiere både kone og barn (og gjerne også konas familie) på lønna hans.

Skaff en bedre/sikrere jobb, kjøp deg egen bolig, og date alt du kan gjennom feks. datingsider og Tinder i mellomtiden. Har du fått fast 100% jobb og kjøpt hus samt forsøkt deg skikkelig på markedet men fremdeles ikke fått napp - DA kan du gå for importdame.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nuith skrev:

Hvis han på 7 år ikke har klart å spare opp nok penger til å kjøpe bolig, så ser det mørkt ut å finansiere både kone og barn (og gjerne også konas familie) på lønna hans.

Skaff en bedre/sikrere jobb, kjøp deg egen bolig, og date alt du kan gjennom feks. datingsider og Tinder i mellomtiden. Har du fått fast 100% jobb og kjøpt hus samt forsøkt deg skikkelig på markedet men fremdeles ikke fått napp - DA kan du gå for importdame.

Har aldri forstått meg på menn som velger sistnevnte... Synes det er merkelig:/

Anonymkode: 0d583...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...