Gå til innhold

Dere som er opptatt av å holde dere unge, men velger bort å gjøre dette ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med å bare nyte dette korte livet fremfor å bruke sin tid på å begrense seg for å se lengst mulig bra ut. For hvem? Vil det gjøre livet ditt bedre?

Ja til å beskytte seg med solkrem men nei til hysteri!!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, monstergospel skrev:

Hva med å bare nyte dette korte livet fremfor å bruke sin tid på å begrense seg for å se lengst mulig bra ut. For hvem? Vil det gjøre livet ditt bedre?

Ja til å beskytte seg med solkrem men nei til hysteri!!

Takk for kloke ord :hjerte:

Anonymkode: 4fbd0...bfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med asiatere? De har jo så fin og rynkefri hud, men bor i land med masse sol.  

Anonymkode: 436dc...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med asiatere? De har jo så fin og rynkefri hud, men bor i land med masse sol.  

Anonymkode: 436dc...e16

De er jo kjent for å ta bare på huden sin og bruke solkrem! 🙂

Anonymkode: 14267...89e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med asiatere? De har jo så fin og rynkefri hud, men bor i land med masse sol.  

Anonymkode: 436dc...e16

Det har med ansiktsoppbygningen å gjøre. De har veldig tykke kinn og andre egenskaper som skjuler aldringstegnene, men det er der. De er også kjent for å ta vare på huden sin-

 

Et kjapt søk: https://www.quora.com/Why-do-Asians-often-look-younger-than-their-true-age-Why-do-Asians-age-slowly

Anonymkode: 214b7...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, monstergospel skrev:

Hva med å bare nyte dette korte livet fremfor å bruke sin tid på å begrense seg for å se lengst mulig bra ut. For hvem? Vil det gjøre livet ditt bedre?

Ja til å beskytte seg med solkrem men nei til hysteri!!

Dette var et politisk korrekt utsagn.

Anonymkode: 214b7...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var et politisk korrekt utsagn.

Anonymkode: 214b7...859

Det var ikke ment å være politisk korrekt. Men tenk på det. Livet varer rundt 70 80 år. Så dør vi. Livet er jævli kort. Så får folk selv vurdere hva de mener at gir mening å bruke sitt liv på. Gamle blir vi uansett. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden i ansiktet har jo mye mer mimikk enn huden på lår, legger, armer og rygg f.eks. og huden i ansiktet er jo tynnere enn på resten av kroppen, der er vel litt av grunnen til at ansiktet blir mer rynkete enn resten av kroppen. 

Men jeg lurer på: er røyk egenrlig SÅ skadelig iforhold til rynker i ansiktet? Har aødri skjønt hvorfor det skal være så skadelig for huden. Jeg ser jo mange 40 år gamle røykere som ikke har noen spesielle rynker liksom? 

Anonymkode: d5d0a...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, monstergospel skrev:

Det var ikke ment å være politisk korrekt. Men tenk på det. Livet varer rundt 70 80 år. Så dør vi. Livet er jævli kort. Så får folk selv vurdere hva de mener at gir mening å bruke sitt liv på. Gamle blir vi uansett. 

Noen blir ikke gamle engang. Neste år kan det hende du får kreftdiagnose og dør. Vil du da tenke i dine siste uker; phuu, bra jeg unngikk solen og brukte hansker for å ikke få rynkete hender og hud! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, monstergospel skrev:

Det var ikke ment å være politisk korrekt. Men tenk på det. Livet varer rundt 70 80 år. Så dør vi. Livet er jævli kort. Så får folk selv vurdere hva de mener at gir mening å bruke sitt liv på. Gamle blir vi uansett. 

Hvis livet hadde vært så lett, hadde ikke kosmetikk industrien tjent så mye som den gjør. Det ville ikke plastikk- kirurgi klinikkene gjøre heller.

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huden i ansiktet har jo mye mer mimikk enn huden på lår, legger, armer og rygg f.eks. og huden i ansiktet er jo tynnere enn på resten av kroppen, der er vel litt av grunnen til at ansiktet blir mer rynkete enn resten av kroppen. 

Men jeg lurer på: er røyk egenrlig SÅ skadelig iforhold til rynker i ansiktet? Har aødri skjønt hvorfor det skal være så skadelig for huden. Jeg ser jo mange 40 år gamle røykere som ikke har noen spesielle rynker liksom? 

Anonymkode: d5d0a...e25

https://www.google.no/search?q=difference+in+skin+between+smoking+cigarettes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj2mObQk93hAhWmpIsKHe68A-sQ_AUIDigB&biw=1280&bih=610#imgrc=JPW3ktxQtMj6_M:

Så kan du gjette hvem. Det er ikke selve røykingen, men det er gassene. De virker på samme måte som UV stråling. De fremkaller oksidativstress. 

Anonymkode: 214b7...859

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis livet hadde vært så lett, hadde ikke kosmetikk industrien tjent så mye som den gjør. Det ville ikke plastikk- kirurgi klinikkene gjøre heller.

 

https://www.google.no/search?q=difference+in+skin+between+smoking+cigarettes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj2mObQk93hAhWmpIsKHe68A-sQ_AUIDigB&biw=1280&bih=610#imgrc=JPW3ktxQtMj6_M:

Så kan du gjette hvem. Det er ikke selve røykingen, men det er gassene. De virker på samme måte som UV stråling. De fremkaller oksidativstress. 

Anonymkode: 214b7...859

Jeg har sett disse bildene før, men jeg kan ærlig talt ikke si at jeg ser den store forskjellen på dem. Selvom man er eneggede tvillinger så er man ikke nødvendigvis PRIKK like, spesielt ikke når man nermer seg 90 år som det ser ut som enkelte av disse gjør. De har vel røyket i sikkert 50-60 år også. 

Anonymkode: d5d0a...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til dette fra svaret mitt over her ^ på disse to eksemplene av røyker og ikke røyker av eneggede tvillinger, så ser man at røykerne er slankere, det kan være grunnen til den ørlille forskjellen på ansiktsmimikken. Er man litt rund så fyller det jo ut ansiktet. 

b9bf507c6c9e048f6a5016b3ac398800.jpg

aging.jpeg.jpg

Anonymkode: d5d0a...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet er kort, og det er egentlig trist at mennesker er såpass opphengt i skjønnhet. TS har rett i at solen står for mye av aldringen av huden, men samtidig så blir man ikke seende ut som om man er 22 hele livet bare ved å bruke solfaktor hver dag. Huden eldes likevel, men kanskje ikke like mye. Man vil likevel miste mye av "fylden" i ansiktet, og etter hvert se mer dratt og sliten ut. 

Men altså, jeg bruke selv SPF 50 hver dag. Det er jo en litt morsom motsetning mellom det å steke seg i solen for å bli brun, og samtidig kjøpe anti-aging produkter. Min mor soler seg en god del, og mener hun er så "blek", men baderomsskapet er likevel stappfullt av anti-aging produkter. Så en kommentar i tråden her om at det er mye dårlige greier i SPF 50, men at SF 30 er helt greit, og det er jo bare noe tull. Om en solkrem med solfaktor 50 er farlig, så vil også samme solkrem i en lavere faktor også være det.

Dersom man ønkser å ta vare på huden sin, og se litt yngre ut enn sin egentlige alder, så burde man jo ta vare på huden ved å bruke solfaktor, og minimerer tiden i solen. Det er en snodig motsetning mellom det å digge hudfarge og samtidig raide apotekene for produkter som kan motvirke aldringstegn. Men sånn egentlig så hadde det jo beste for oss alle bare vært om vi sa "nei nei nei, livet er kort, dette gidder jeg ikke". 

 

Anonymkode: 0f876...9fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett disse bildene før, men jeg kan ærlig talt ikke si at jeg ser den store forskjellen på dem. Selvom man er eneggede tvillinger så er man ikke nødvendigvis PRIKK like, spesielt ikke når man nermer seg 90 år som det ser ut som enkelte av disse gjør. De har vel røyket i sikkert 50-60 år også. 

Anonymkode: d5d0a...e25

Vekker faktisk gamle minner. Nesten litt morsomt at du nevner.

På studie jeg gikk på tidligere hadde vi en jente. Hun så veldig vakker ut fra avstand. Hadde faktisk gode gener, veldig attraktive jente. Men når vi kom nærmere så man i ansiktet at hun røyket og hun var ikke særlig pen lenger. Jeg tror hun var 20. 

Og det gjorde hun faktisk også. Hun avslørte at hun begynte å røyke når hun var 15.

Anonymkode: 214b7...859

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med asiatere? De har jo så fin og rynkefri hud, men bor i land med masse sol.  

Anonymkode: 436dc...e16

Asiatere går omtrent ikke utenfor døren uten solskjerm, hatt, parasoll eller caps. I utgangspunktet gjorde de dette for å ikke bli brun, var man brun var de redd for å bli sett på som fattige risplukkere. Dessuten er asiatiske kvinner over snittet opptatt av hudpleie, de daglige hudpleierutinene deres inneholder ofte så mye som 10 produkter. Koreanske hudpleieprodukter har feks. blitt veldig populære i hele verden de siste årene.

Anonymkode: abbaa...f6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vekker faktisk gamle minner. Nesten litt morsomt at du nevner.

På studie jeg gikk på tidligere hadde vi en jente. Hun så veldig vakker ut fra avstand. Hadde faktisk gode gener, veldig attraktive jente. Men når vi kom nærmere så man i ansiktet at hun røyket og hun var ikke særlig pen lenger. Jeg tror hun var 20. 

Og det gjorde hun faktisk også. Hun avslørte at hun begynte å røyke når hun var 15.

Anonymkode: 214b7...859

Jeg er 25 år og røyket siden jeg var 15. Jeg har en fin hud. Man får ikke røykeskadet hud alerede som 20 åring, man må isåfall ha røyket i veldig mange flere år enn 5 år for at det skal syntes på huden og man bør være over 30 for at man skal kunne se på en hud at man røyker, så denne jenta var nok bare mindre heldig med huden sin genetisk sett. 

Anonymkode: d5d0a...e25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er viktig å bruke solkrem. Aldring skjer uansett hvor flink man er med solkremen. Det er ikke slik at solkrem og alt mulig kan hindre aldring, men at det påvirker stemmer nok ja.

Jeg har vært flink å bruke solkrem og røyker ikke, men jeg ser ikke ut som da jeg var 20. Det er andre faktorer som spiller inn og uansett hvor redd man er for å bli eldre så skjer det uansett.

Anonymkode: e800b...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det at huden henger skyldes at du solstrålingen har ødelagt kollagen og elastin fibrene i hudlagene. 

Hvis du gjemmer deg i en kjeller resten av livet, vil du definitivt se ung ut. Se for eksempel på huden på rumpen. Den er myk. Hvorfor? Den har ikke blitt utsatt for oksidativ stress. Solstråling forårsaker oksidativ stress. UV stråling er jo ekstremt energirik stråling og derfor vil ALL UV stråling som påføres gjøre skade.

Er du i en kjeller resten av livet, da holder du deg ung med god margin.

Anonymkode: 214b7...859

Huden på rumpen er myk hele livet, men selv den henger mer og mer med årene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thyra skrev:

Huden på rumpen er myk hele livet, men selv den henger mer og mer med årene. 

Det som er viktig å få frem er at UV stråling er sterk ionisert stråling. Den fremkaller oksidativt stress.

Denne tråden er egentlig en "gull" tråd for de som ønsker å ta vare på huden. Rådet jeg har gitt er verdt mer enn 1000 anti age kremer.

 

Forskningartikkel fra 2014:

"UV exposure may account for up to 80% of visible signs of aging in the skin including dry appearance, scalping, wrinkling [15] and impaired pigmentation, and photoaging correlates with cancer risk. "

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4344124/

 

Anonymkode: 214b7...859

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...