Gå til innhold

Helligdagsfreden!! Gjelder ikke der det burde!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal man kunne ringe politiet, si «naboen pusser opp», «naboen klipper gresset», men jeg har absolutt ingne mulighet til å klage på mine naboer som bor under meg.

De er respektløse naboer som har plassert en trampoline på verandaen (ja i ei blokk, de har desverre plass til den!), den ene ungen i huset elsker å gå rundt å dabbe en ball i samme veranda, som hørres likt ut som når noen hamrer i veggen og pusser opp. Det er skrik fra barn som såklart må ha lov til å leke i påskeværet 🤬🤬

Jeg høres ut som den sure kjerringa, jeg vet, er 28 år om noen vil vite det. Men det plager meg så innmari at jeg skal måtte tolerere disse bråkete lydene, mens andre skriker bare du tar i støvsugeren eller vasker klær 🤬🤬 

Ja dagens utblåsning. Har vært på jobb i 12 timer, og ønsker bare å kunne nyte litt tv, RO og FRED før jeg skal finne senga og opp 04:50 i morgen for å komme meg på jobb til nye 12 timer. Men det er umulig! Hvor lenge skal en familie på 5 klare å bo i en liten leilighet med 2 soverom?! Trodde de skulle flytte for 2 år siden når de hadde en liten baby, men nei, de er her enda! Med trampoline!! 🤬

Anonymkode: b9fac...c05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En Fam på 5 kan fint klare å bo med 2 soverom.

Men nok om det.

Eneste ute mine har fått være i dag er på turstier, det skal være stille og rolig på helligdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampoline på en veranda? Her må det da være noe sikkerhetskrav som kan forby dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er tillatt å plassere så store objekter på veranda i en blokk med tanke på faren de utgjør for liv og helse, både for barna og øvrige beboere. Særlig ved uvær.. Styret skal ta tak i dette og du kan trygt kontakte politiet og huseiernes landsforbund om dette. Støy som er evigvarende skal du heller ikke finne deg i. Lever klage til styret og politi.

Trampoliner hører ikke hjemme på slike steder.

Anonymkode: 4eaca...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

det skal være stille og rolig på helligdager.

Folk må skjerpe seg ass. Vær stille når jeg skal sove på dagtid etter å ha reddet livet ditt på natta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, NBA skrev:

Folk må skjerpe seg ass. Vær stille når jeg skal sove på dagtid etter å ha reddet livet ditt på natta.

Hvorfor retter du denne imot meg?

Husk alle jobber er like viktige, din er ikke viktigere enn naboen din sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, NBA skrev:

Trampoline på en veranda? Her må det da være noe sikkerhetskrav som kan forby dette?

 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at det er tillatt å plassere så store objekter på veranda i en blokk med tanke på faren de utgjør for liv og helse, både for barna og øvrige beboere. Særlig ved uvær.. Styret skal ta tak i dette og du kan trygt kontakte politiet og huseiernes landsforbund om dette. Støy som er evigvarende skal du heller ikke finne deg i. Lever klage til styret og politi.

Trampoliner hører ikke hjemme på slike steder.

Anonymkode: 4eaca...ff7

Det er på bakkeplan, så tror ikke det er noe sikkerhetsgreier her. Er derfor de har stor nok plass til den (de i første etasje har større enn oss andre oppe i høyden). Men føler alt rister når den brukes 😕 men de har hatt den i 2 år, så om den ikke var lovlig så burde de ha fått beskjed til nå. 

Anonymkode: b9fac...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Hvorfor retter du denne imot meg?

Husk alle jobber er like viktige, din er ikke viktigere enn naboen din sin

For å statuere er poeng.

Og nei, alle jobber er ikke like viktige. Politi, brann og AMK er langt viktigere enn noen som driver med offentlige anskaffelser eller slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, NBA skrev:

For å statuere er poeng.

Og nei, alle jobber er ikke like viktige. Politi, brann og AMK er langt viktigere enn noen som driver med offentlige anskaffelser eller slikt.

La oss være enig i å være uenige i vårt syn på arbeidets verdi i å få det store hjulet (les: samfunnet) til å gå rundt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, NBA skrev:

Uten de tre nevnte går ikke samfunnet rundt. Ferdig snakka.

Hersketeknikk, så søtt....

Uten søppeltømmere, vaskekoner, lærere og alle andre stillinger går ikke samfunnet rundt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kanskje ut som at det er du som burde vurdere å flytte. Man flytter jo ikke til en blokk hvis man er var for lyder og barnelek!

Anonymkode: 7ac74...c72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Hersketeknikk, så søtt....

Uten søppeltømmere, vaskekoner, lærere og alle andre stillinger går ikke samfunnet rundt

Klart det gjør. Man kan tømme egen søppel, vaske etter seg og lære opp egne barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, NBA skrev:

Klart det gjør. Man kan tømme egen søppel, vaske etter seg og lære opp egne barn. 

Men hvordan tenkte du at en skulle fått ingeniører osv uten en form for studier? Eller mener du at skulle hatt læretid? 

Forøvrig er dette avsporing så får vel mer i mappa mi 😕 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres kanskje ut som at det er du som burde vurdere å flytte. Man flytter jo ikke til en blokk hvis man er var for lyder og barnelek!

Anonymkode: 7ac74...c72

Er ikke var for alle lyder. Men det hadde vært veldig enkelt for foreldrene å gjøre ting litt bedre. Det er et fantastisk barnevennlig gressområde rett utenfor verandaen deres, de har til og med en port som går rett ut. Hva med å dabbe ball og leke der me den? Foreldrene vil fortsatt kunne ha øye med ungen, og ingen skikkelig hamring i hele min leilighet. 

Og føler virkelig det er respektløs ovenfor naboen å ha en trampoline der. For såklart vil det påvirke oppover! Føler virkelig om de er kommet til det stadie i livet at de kanskje kan flytte inn i et rekkehus. Det er 20 meter fra der de bor nå, flotte rekkehus, der flere har tranpoline, nesten samme pris som leiligheten, litt større. Men ingne naboer rett over som forstyrres av denne hersens tranpolinen.

Altså jeg jobber i hytt og pine, og når jeg er hjemme og våken midt på natta. Ja jeg kunne jo ha levd livet jeg og, men prøver å ta hensyn til naboene. Det er slik man gjør når man bor i blokk, trodde nå jeg. 

Anonymkode: b9fac...c05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i blokk må du tåle lyd altså. Foreslår at du flytter.

Anonymkode: d8db7...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 19.4.2019 den 20.13, NBA skrev:

Trampoline på en veranda? Her må det da være noe sikkerhetskrav som kan forby dette?

Tja, hvis hun ikke sender en klage om dette til styret kan det jo godt hende problemet løser seg selv om du skjønner hva jeg mener...😅

Anonymkode: 326a9...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...