Gå til innhold

Hadde du komt i dette bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Ariana807 skrev:

Spørsmålet var om jeg hadde kommet, og for meg er ikke bil og transport et problem. Om det er det for andre, så er det deres problem :vetikke:

Det har blitt spurt om våres mening, og dette er min, hvorfor har du et problem med det?

Jeg har ingen problem med din mening, Et bryllup innebærer en del kostnader også om gjest, og jeg hadde muligens ikke dukket opp.

Og grunnen til at jeg ikke at dukket opp handler virkelig ikke om at jeg ønsker å drikke eller har råd til alkohol i bryllupet.

Anonymkode: 2d916...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

20 min kjøring er jo ingenting! Alle kan finne løsning å dette selvom de ikke har egen bil. Ikke noe problem, dette er helt vanlig i bryllup der jeg bor iallefall! Hadde selvfølgelig kommet.

Anonymkode: 29487...20f

Så fint for deg da.

det er ikke bare taxi turen som koster penger som gjest i et bryllup, har man ikke råd så har man ikke råd, utrolig nok er det så enkelt. Handler ikke om å prøve å være vrang eller vanskelig.

Anonymkode: 2d916...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dere kan kanskje vurdere buss fra stranden til festlokalet?

Jeg hadde selvsagt kommet og synes dette høres ut som en fin feiring.

En gang i mellom har de fleste råd til selv en dyr taxitur - eller man får til å organisere transport sammen med andre som skal i bryllupet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Dere kan kanskje vurdere buss fra stranden til festlokalet?

Jeg hadde selvsagt kommet og synes dette høres ut som en fin feiring.

En gang i mellom har de fleste råd til selv en dyr taxitur - eller man får til å organisere transport sammen med andre som skal i bryllupet. 

Jeg hadde selvsagt kommet om det hadde vært buss og fram, og tilbake til enn 100 lapp f. eks, til og med 150 kr. Men det er min økonomi.

nei det er ikke alle som har råd til en dyr taxi tur en gang i blant (og uansett er det ikke bare det som koster i et brylluo)

Absolutte alt koster sosialt koster penger, og noen ganger må man velge hva man blir med på, for min del hadde det kommet ann hvor nær jeg var brudeparet, og da hadde det sikkert vært lettere å få sitteplass i en bil, men det må vel kunne få lov til å belyse andre sider av bryllup enn "alle" de som har god råd, jeg hadde ikke hatt råd til en kjole, en taxi tur eller to og en gave.

Og det hadde jeg ikke hatt råd ti uansett hvor nært jeg hadde vært brudeparet, som sagt det handler ikke om alkohol eller å være vrang eller vanskelig,men om økonomi som må gå rundt i hverdagen og.

Anonymkode: 2d916...62d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt spurt om våres mening, og dette er min, hvorfor har du et problem med det?

Jeg har ingen problem med din mening, Et bryllup innebærer en del kostnader også om gjest, og jeg hadde muligens ikke dukket opp.

Og grunnen til at jeg ikke at dukket opp handler virkelig ikke om at jeg ønsker å drikke eller har råd til alkohol i bryllupet.

Anonymkode: 2d916...62d

... okay... er ikke helt med her jeg. Nei jeg har ikke et problem med det, men virket som om du hadde et problem med min veldig enkle løsnig på at jeg fint kunne dukket opp pga. jeg alltids kan kjøre. Det er kanskje et problem for noe, men ikke for meg. 

Har ikke lest hele tråden, så aner ikke hva du snakker om i forhold til å ikke dukke opp... For din ab-kode er ikke ts sin ab-kode, så aner ikke hva du snakker om...

Og skjønner ikke hvorfor du drar alkohol inn i bildet... jeg skrev ikke et eneste ord om alkohol... :sjokkbla: 

Så du trenger virkelig ikke angripe meg her. Jeg skrev kun hva jeg hadde gjort. Veldig enkelt, ingen problem, jeg kjører. Trodde virkelig ikke svaret mitt skulle provosere slikt altså 😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selvsagt kommet om det hadde vært buss og fram, og tilbake til enn 100 lapp f. eks, til og med 150 kr. Men det er min økonomi.

nei det er ikke alle som har råd til en dyr taxi tur en gang i blant (og uansett er det ikke bare det som koster i et brylluo)

Absolutte alt koster sosialt koster penger, og noen ganger må man velge hva man blir med på, for min del hadde det kommet ann hvor nær jeg var brudeparet, og da hadde det sikkert vært lettere å få sitteplass i en bil, men det må vel kunne få lov til å belyse andre sider av bryllup enn "alle" de som har god råd, jeg hadde ikke hatt råd til en kjole, en taxi tur eller to og en gave.

Og det hadde jeg ikke hatt råd ti uansett hvor nært jeg hadde vært brudeparet, som sagt det handler ikke om alkohol eller å være vrang eller vanskelig,men om økonomi som må gå rundt i hverdagen og.

Anonymkode: 2d916...62d

Du har rett til din mening og den krever du også. Da forventer jeg at du er like generøs tilbake og lar andre ha sin. I dette tilfellet meg.

Jeg skrev forøvrig "de aller fleste" - ikke noe sted skrev jeg "alle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Ariana807 skrev:

... okay... er ikke helt med her jeg. Nei jeg har ikke et problem med det, men virket som om du hadde et problem med min veldig enkle løsnig på at jeg fint kunne dukket opp pga. jeg alltids kan kjøre. Det er kanskje et problem for noe, men ikke for meg. 

Har ikke lest hele tråden, så aner ikke hva du snakker om i forhold til å ikke dukke opp... For din ab-kode er ikke ts sin ab-kode, så aner ikke hva du snakker om...

Og skjønner ikke hvorfor du drar alkohol inn i bildet... jeg skrev ikke et eneste ord om alkohol... :sjokkbla: 

Så du trenger virkelig ikke angripe meg her. Jeg skrev kun hva jeg hadde gjort. Veldig enkelt, ingen problem, jeg kjører. Trodde virkelig ikke svaret mitt skulle provosere slikt altså 😳

Det var en som nevnte at de ville droppe alkoholen og heller kjører, muligens jeg har blandet deg med en annen.

Poenget mitt er at grunnen til at jeg ikke kjører, er fordi jeg ikke har lappen, ikke fordi jeg vil drikke meg dritings.

Anonymkode: 2d916...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Du har rett til din mening og den krever du også. Da forventer jeg at du er like generøs tilbake og lar andre ha sin. I dette tilfellet meg.

Jeg skrev forøvrig "de aller fleste" - ikke noe sted skrev jeg "alle".

Jeg respektere din mening, men jeg belyser at det er ikke alle som har råd til en dyr taxi, kanskje må kjøpe en ny kjole og en gave. Da er det plutselig ikke bare 300-600 kr for taxi turen (om man er 4 i bilen).

Anonymkode: 2d916...62d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyss mellom kirke/vielsessted er jeg vant med at folk ordner selv. Man MÅ ikke drikke før selve festen. Det tenker jeg må bli opptil enhver gjest å bestemme selv. Og ja - jeg hadde mer enn gjerne kommet 😊😊

Anonymkode: fd914...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var en som nevnte at de ville droppe alkoholen og heller kjører, muligens jeg har blandet deg med en annen.

Poenget mitt er at grunnen til at jeg ikke kjører, er fordi jeg ikke har lappen, ikke fordi jeg vil drikke meg dritings.

Anonymkode: 2d916...62d

Det var ikke meg. Jeg skrev veldig kort og enkelt:

6 timer siden, Ariana807 skrev:

Det er aldri et problem å kjøre, så ja jeg hadde kommet :) 

Veldig kort og veldig enkelt hva jeg hadde gjort i denne situasjonen med brullupet. Et veldig enkelt og kort svar på situasjonen. Nevnte absolutt ingenting om alkohol eller noe annet :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skyss mellom kirke/vielsessted er jeg vant med at folk ordner selv. Man MÅ ikke drikke før selve festen. Det tenker jeg må bli opptil enhver gjest å bestemme selv. Og ja - jeg hadde mer enn gjerne kommet 😊😊

Anonymkode: fd914...2be

Det handler ikke om alkohol. tydeligvis vanskelig å skjønne det :)

Anonymkode: 2d916...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2019 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Velkomsdrink, lett lunch, gratis hvitvin, rødvin, sprit, bailys, conjak, tre retters middags buffet i pene rustikke lokaler  -ca 100 gjester om alle møter. Sommerbryllup, pen men komfortabel kleskode. Fotograf der hele kvelden.

Men, gjestene må selv komme seg fra vielsen på en strand til lokalet. Ca 20 minutter bilkjøring, men 1.5 time med vanlig kollektivtreafikk. Eventuelt ta taxi. Er parkeringsplasser på feststedet, men siden det blir alkohol så må man nok hente bilene dagen etterpå -  noe jeg skjønner er stress. 

Brudeparet tar bilder på stranden etter vielsen, og ankommer feststedet etter 2 timer ca. Blir enten kjørt av fotografen eller tar taxi.

Vurderer å eie buss fra stranden til festlokalet for alle gjestene, men isåfall blir det bare til festlokalet og ikke tilbake til byen siden folk bor på forsjellige steder. 

Noen gjester kommer både utenlandsfra og fra 3-9 timer unna innlands. Vil ta så mye hensyn til gjestene som overhode mulig,men vi er unge og har ikke uendelig med penger heller.. Har skilte forelde (begge to) så familiene er relativt store. Med få folk er jeg kjemperedd for (masse) drama, så spanderer heller fest på "ekstra" 20 personer likksom.  

Anonymkode: c2d8d...741

Nei. Det vil si, jeg hadde dratt direkte til festlokalet, droppet vielsen. Så lang tid mellom vielse og bordsetting som dere tydeligvis satser på er også en uting.

Anonymkode: c2a96...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selvsagt kommet om det hadde vært buss og fram, og tilbake til enn 100 lapp f. eks, til og med 150 kr. Men det er min økonomi.

nei det er ikke alle som har råd til en dyr taxi tur en gang i blant (og uansett er det ikke bare det som koster i et brylluo)

Absolutte alt koster sosialt koster penger, og noen ganger må man velge hva man blir med på, for min del hadde det kommet ann hvor nær jeg var brudeparet, og da hadde det sikkert vært lettere å få sitteplass i en bil, men det må vel kunne få lov til å belyse andre sider av bryllup enn "alle" de som har god råd, jeg hadde ikke hatt råd til en kjole, en taxi tur eller to og en gave.

Og det hadde jeg ikke hatt råd ti uansett hvor nært jeg hadde vært brudeparet, som sagt det handler ikke om alkohol eller å være vrang eller vanskelig,men om økonomi som må gå rundt i hverdagen og.

Anonymkode: 2d916...62d

Da er jo egentlig ikke ditt problem her at bryllupet er 20 min unna, men at du ikke har råd til å gå i bryllup uansett. 

Som referanse har jeg vært der. Løsningen ble å låne en kjole og gaven ble lagd. Var såpass nærme bruden at hun visste hvordan ståa var. Nå er hun og mannen fantastiske folk som ikke bryr seg om krone-verdien på en gave, men på tanken bak som gir gaven høy verdi for dem. 

Anonymkode: bb05a...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig her jeg kommer fra, at man må komme seg til og fra festen selv. Vi har en som er edru eller noen venner/andre familiemedlemmer som kan kjøre og hente, eller man avtaler å dele på taxi. 

Er ikke et problem for meg, jeg hadde kommet. (og la vel egentlig opp til det samme for bryllupet mitt, før vielsessted ble flyttet av andre årsaker)

Endret av FlyBabe
La inn mer informasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, avsporinger og tilsvar til dette. 

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet. 20 minutter er jo ingenting. Kjempefint om dere leier buss til festen. Tilbaketuren kan gjestene betale selv. De kan jo gå sammen flere, og få tak i maxitaxi eller noe. Null stress. Høres ut som et kjempefint bryllup :)

Anonymkode: 65bc2...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...