Gå til innhold

Hadde du komt i dette bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Velkomsdrink, lett lunch, gratis hvitvin, rødvin, sprit, bailys, conjak, tre retters middags buffet i pene rustikke lokaler  -ca 100 gjester om alle møter. Sommerbryllup, pen men komfortabel kleskode. Fotograf der hele kvelden.

Men, gjestene må selv komme seg fra vielsen på en strand til lokalet. Ca 20 minutter bilkjøring, men 1.5 time med vanlig kollektivtreafikk. Eventuelt ta taxi. Er parkeringsplasser på feststedet, men siden det blir alkohol så må man nok hente bilene dagen etterpå -  noe jeg skjønner er stress. 

Brudeparet tar bilder på stranden etter vielsen, og ankommer feststedet etter 2 timer ca. Blir enten kjørt av fotografen eller tar taxi.

Vurderer å eie buss fra stranden til festlokalet for alle gjestene, men isåfall blir det bare til festlokalet og ikke tilbake til byen siden folk bor på forsjellige steder. 

Noen gjester kommer både utenlandsfra og fra 3-9 timer unna innlands. Vil ta så mye hensyn til gjestene som overhode mulig,men vi er unge og har ikke uendelig med penger heller.. Har skilte forelde (begge to) så familiene er relativt store. Med få folk er jeg kjemperedd for (masse) drama, så spanderer heller fest på "ekstra" 20 personer likksom.  

Anonymkode: c2d8d...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må dere feire bryllupet i det lokalet? Kan det være andre alternativer? Spør med tanke på at du selv ser at det kan være litt stress for gjestene. Jeg hadde kommet dersom det hadde vært mulig å sitte på med noen eller buss (tur/retur). 

Anonymkode: fd622...e60

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må dere feire bryllupet i det lokalet? Kan det være andre alternativer? Spør med tanke på at du selv ser at det kan være litt stress for gjestene. Jeg hadde kommet dersom det hadde vært mulig å sitte på med noen eller buss (tur/retur). 

Anonymkode: fd622...e60

Nei nå leste helt feil!😂 JO, jeg hadde kommet☺️👍🏻

Anonymkode: fd622...e60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle gjestene må jo ikke drikke? Jeg er vant med å kjøre fulle biler og ha en edru sjåfør per bil i slike selskap. Fungerer alltid i min familie.

Anonymkode: 1eb6e...633

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si, ja jeg hadde kommet :)

Anonymkode: 1eb6e...633

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nå leste helt feil!😂 JO, jeg hadde kommet☺️👍🏻

Anonymkode: fd622...e60

Såbra! :) Det er det eneste lokalet med plass til mer enn 40 gjester, hvor det også er lov å ha med egen alkohol. Alternativet blir på hoteller eller bar-lignende steder i mitt området, og da blir middag og drikke myye dyrere. Vi får veldgi mye for prisen ved å ha det lokalet, så skal nok bestille buss om mulig :) 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men alle gjestene må jo ikke drikke? Jeg er vant med å kjøre fulle biler og ha en edru sjåfør per bil i slike selskap. Fungerer alltid i min familie.

Anonymkode: 1eb6e...633

Det var lurt! Vet ikke hvor mange som både kommer til å være edru og bli til festen er over kl 0200, men kan alltids spørre :) 

Anonymkode: c2d8d...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt er det fra lokalet til byen/hotell hvor gjestene bor? Hvis det også er rundt 20 min så tenker jeg det er overkommelig taxiregning for de fleste i bryllup om man ikke kjenner noen som kjører. 

Anonymkode: 74f7e...a00

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i utlandet? Kanskje på en varm plass?

Vi var i bryllup i et varmt land, med vakker vielse på en strand i solnedgangen (sola gikk ned bak et fjell, vulkanfjell, som lå ut i sjøen), og ca 15 minutters gange til festlokalet. Da var det bestilt taxi til alle sammen. MEN, festlokalet hadde ikke fungerende aircondition for så mange personer i tillegg til at det var en varm dag, så vi ble jo gjennomvåte av svette hele gjengen (i allefall oss fra Norge), og det ødelagte litt, men det kom seg utover kvelden. Pass på!

Anonymkode: 8e826...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det sånne avstander uansett så hadde glatt kommet. Vi pleier å spørre venner av oss eller andre som ikke skal i bryllupet om å kjøre oss til, så pleier man å spleise på drosje hjem, evnt noen som er sjåfør. Tror det er litt mer vanlig på bygda å være løsningsorienterte i sånne situasjoner. Har venninner som bor i Oslo som alltid klarer å tenke ut problemer angående avstand og skyss når de er på besøk her,ordner seg alltid. 

Anonymkode: 2c1f7...2a2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen finner dette som et problem m også så gir jeg meg ende over! 

Anonymkode: 8487c...2e7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noen finner dette som et problem m også så gir jeg meg ende over! 

Anonymkode: 8487c...2e7

Da er tiden kommet for å gi seg over 😏 1,5 timer kollektivt i festklær hadde jeg ikke gjort. Men hadde kommet til selve vielsen på stranden hvis det ellers gikk lett å komme seg til og fra der jeg bor. 

Anonymkode: 87e7f...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er tiden kommet for å gi seg over 😏 1,5 timer kollektivt i festklær hadde jeg ikke gjort. Men hadde kommet til selve vielsen på stranden hvis det ellers gikk lett å komme seg til og fra der jeg bor. 

Anonymkode: 87e7f...b54

Må det være kollektivt da? 

Anonymkode: 8487c...2e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Må det være kollektivt da? 

Anonymkode: 8487c...2e7

Ja, har ikke bil eller penger til taxi. Hadde noen tilbudt plass i bil så greit nok. 

Anonymkode: 87e7f...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg hadde kommet. Holdt meg edru og kjørt selv. Hadde kommet uansett da, hadde bare tatt taxi i stedet for kollektivt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkomsdrink, lett lunch, gratis hvitvin, rødvin, sprit, bailys, conjak, tre retters middags buffet i pene rustikke lokaler  -ca 100 gjester om alle møter. Sommerbryllup, pen men komfortabel kleskode. Fotograf der hele kvelden.

Men, gjestene må selv komme seg fra vielsen på en strand til lokalet. Ca 20 minutter bilkjøring, men 1.5 time med vanlig kollektivtreafikk. Eventuelt ta taxi. Er parkeringsplasser på feststedet, men siden det blir alkohol så må man nok hente bilene dagen etterpå -  noe jeg skjønner er stress. 

Brudeparet tar bilder på stranden etter vielsen, og ankommer feststedet etter 2 timer ca. Blir enten kjørt av fotografen eller tar taxi.

Vurderer å eie buss fra stranden til festlokalet for alle gjestene, men isåfall blir det bare til festlokalet og ikke tilbake til byen siden folk bor på forsjellige steder. 

Noen gjester kommer både utenlandsfra og fra 3-9 timer unna innlands. Vil ta så mye hensyn til gjestene som overhode mulig,men vi er unge og har ikke uendelig med penger heller.. Har skilte forelde (begge to) så familiene er relativt store. Med få folk er jeg kjemperedd for (masse) drama, så spanderer heller fest på "ekstra" 20 personer likksom.  

Anonymkode: c2d8d...741

Med all den alkoholen og stresset rundt det å komme seg noe sted så kan jeg se for meg mye bråk på natten. Særlig siden det er skilte parter på begge sider og hundre mennesker.. Kan lett bli utrivelig..

Anonymkode: 97c1c...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

Hadde kommet. Og vil man ikke ta kollektivt og ikke får skyss av andre, ja da må man kjøre selv da. Slike «problemer»’syns jeg folk må ta selv. Jeg strekker meg langt for å komme i folk sine selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere kan jo gå sammen om å bli kjørt i store drosjer.

Anonymkode: f8e01...202

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jeg ikke helt problemet med pga av:

1. Noen kommer til å ikke drikke alkohol i det hele tatt, og kjører. Det går ann å avtale med gjester som kjører på forhånd, om de har plass til x og y i bilen fra vielselsestid til lokale.

2. Gjester som bor feks på samme sted eller i nærheten av hvertandre kan spleise på maxi taxi, eller brudeparet kan organisere at taxi plukker opp x antall påmeldte klokkeslett.. xx

3. Gjestene kjører selv, og dropper alkoholen. Evt så tar de kollektivt neste dag/får noen til kjøre så de får henta bilen.

- Det er i hovedsak gjestene sin oppgave å komme seg til fra A til B, men det går jo ann som brudepar å hjelpe de til med å organisere transporten. Trenger ikke være å leie buss som du ser..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dere bør tilby busskjøring fra stranden til lokalet (altså at dere leier buss). 

Anonymkode: 24d9c...f08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutts kjøring fra vielse til fest er da innenfor normalen tenker jeg. Vi hadde 30 minutts kjøring, uansett hvor vi hadde valgt å ha festen måtte det uansett kjøres minst 20 fra kirka til nermeste lokale. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...