Jump to content
AnonymBruker

Påskeegg og tradisjon

Recommended Posts

AnonymBruker

Da jeg var liten så fikk jeg og mine søsken hver sitt påskeegg med godteri, på selveste påskeaften. Men  nå som voksen ser jeg at barnas venner starter på alle mulige dager..

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: a53f7...4f8

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her må ungene ut på jakt etter frokost på påskeaften. Påskeharen har lagt igjen et brev med skattekart som viser hvor eggene er. 

Anonymkode: 83eda...379

AnonymBruker

Her letes det etter påskeegg på skjærtorsdag. DA har de eggene i flere dager, og så har det bare blitt slik da vi tidligere ikke alltid var hjemmepåskeaften.

Anonymkode: 6327e...fce

Jadzia

Her får de på skjærtorsdag. Det er da påskeferien begynner for fullt her i huset, og de pleier få et lite egg av besteforeldrene påskeaften, så synes det er greit at de ikke får alt på en gang. 

AnonymBruker

Påskeaften. Jeg forstår ikke de som forer barna sine på godteri hele uken og gir påskeegg før lørdag. 

Anonymkode: 6c63e...3f0

AnonymBruker

Hadde tenkt å vente til i morgen, men de fikk brev fra haren m kart i ettermiddag. Greit at de får spist litt før skolen begynner igjen. Før fikk de alltid skjærtorsdag. 

Anonymkode: 5a2e6...422

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her letes det etter påskeegg på skjærtorsdag. DA har de eggene i flere dager, og så har det bare blitt slik da vi tidligere ikke alltid var hjemmepåskeaften.

Anonymkode: 6327e...fce

Du har ikke vurdert å ha mindre i eggene slik at det blir spist opp på en dag? 

Anonymkode: 1f378...d78

AnonymBruker

Lørdag er påskeaften, så for meg er det den "rette" dagen :)

Veldig greit at det alltid er en lørdag også ;)

Anonymkode: fc4dd...728

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Påskeaften. Jeg forstår ikke de som forer barna sine på godteri hele uken og gir påskeegg før lørdag. 

Anonymkode: 6c63e...3f0

Jeg har ikke hørt om et eneste barn som har blitt ødelagt for livet av å få påskeegg for tidlig :roll:

Anonymkode: 05910...86b

AnonymBruker

Her får de egget skjærtorsdag. De har store egg. I eggene får de litt snop, litt leker, litt klær (typ et par plagg eller tskjorte og sokker.. I år var det ny pysj) og småting, gjerne litt påskepynt. Så det er godteri og moro til hele påskehelgen.

Anonymkode: 0ffe7...ce3

Arkana

Her får de stort påskeegg på morgenen påskeaften ja. I tillegg kommer påskeharen en tur innom askeonsdag og gjemmer små sjokoladeegg rundt om i huset. Vi synes begge deler er så koselig, men det blir litt mye om alt skulle vært på samme dag så vi fordeler det litt. :)

Nuith

Her fikk 5-åringen påskeeggjakt torsdag, med ca 50 gram sjokolade totalt. De ble spist opp samme dag, og godteri har h*n ikke nevnt med et ord siden.

AnonymBruker

Her ble det påskeeggjakt både torsdag og idag 😛 

Anonymkode: 48b2b...678

Annonse

AnonymBruker

Vi har påskeaften, etter frokost. Men lurer nesten på om vi skulle forskjøvet til skjærtorsdag så hadde det vart lenger. 

Anonymkode: d708e...3d4

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har påskeaften, etter frokost. Men lurer nesten på om vi skulle forskjøvet til skjærtorsdag så hadde det vart lenger. 

*fremskyndet

AnonymBruker
2 timer siden, Arkana skrev:

Her får de stort påskeegg på morgenen påskeaften ja. I tillegg kommer påskeharen en tur innom askeonsdag og gjemmer små sjokoladeegg rundt om i huset. Vi synes begge deler er så koselig, men det blir litt mye om alt skulle vært på samme dag så vi fordeler det litt. :)

Askeonsdag er rett etter fastelavn og var for over en måned siden... Har noe med fasten å gjøre.

Anonymkode: c5a2a...141

Arkana
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Askeonsdag er rett etter fastelavn og var for over en måned siden... Har noe med fasten å gjøre.

Anonymkode: c5a2a...141

Det har du helt rett i. :) 

AnonymBruker

Bortsett fra påskeegg og fastelavensboller med krem, så spiste ikke jeg noe særlig usunt bare fordi det var påske. I alle fall ikke hver eneste dag gjennom hele påske-ferien...                                          

Og vi hadde heller ikke noen "påske-hare" heller. Vi bare fikk den greia med litt forskjellig "godis" fra foreldrene våre og dett var dett...        

Anonymkode: f9bc4...20f