Gå til innhold

Frp velgere de minst takknemlige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min påstand er at Frp velgere er minst takknemlige i Norge. De vil gjerne ha en del av velferden fra staten, men vil helst ikke gi noe tilbake (les: skatter). Dette og mye mer får meg til å tenke at disse velgerne er bortskjemte, lite kunnskapsrike om at politikken til Frp vil gå ut over dem selv og virker generelt lite villige til å bidra til samfunnet.

Anonymkode: a562a...196

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Påstand: anti-Frp’ere er de som er flinkest til å generalisere på et altfor tynt grunnlag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hedersbrukeren said:

Påstand: anti-Frp’ere er de som er flinkest til å generalisere på et altfor tynt grunnlag :)

Du kan hvertfall gjøre en liten innsats og forsikre deg om at det du sier er sant før du hiver deg på tastaturet. 

https://www.dn.no/samfunn/frp-har-hoyest-andel-trygdede-velgere/1-1-1676469

Anonymkode: 4690f...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Påstand: anti-Frp’ere er de som er flinkest til å generalisere på et altfor tynt grunnlag :)

Absolutt ikke. Det er ingen som kaster fra seg mer ansvar enn Frp og velgerne deres. Det er alltid andres feil.

Anonymkode: a562a...196

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Det er ingen som kaster fra seg mer ansvar enn Frp og velgerne deres. Det er alltid andres feil.

Anonymkode: a562a...196

På seg selv kjenner man andre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Hedersbrukeren said:

På hvilken måte motbeviser lenken din det jeg skrev? :)

Å kom igjen da, FRPere er jo så flinke til å lese overskrifter. Prøv igjen, jeg vet du klarer det. 

Anonymkode: 4690f...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kom igjen da, FRPere er jo så flinke til å lese overskrifter. Prøv igjen, jeg vet du klarer det. 

Anonymkode: 4690f...bfe

Nå er ikke jeg Frp’er, men lenken sier at _andelen_ trygdede for åtte år siden var høyest blant Frp sine velgere. Ut fra de samme tallene var det også slik at Arbeiderpartiet hadde _flest_ trygdede. Nå har ikke Frp like mange velgere i dag, om det er de trygdede som har vendt partiet ryggen kan jo ikke utelukkes :)

Men det jeg skrev var altså at anti-Frp’ere er svært flinke til å generalisere, spesielt om   Frp’ere, noe trådstartinnlegget er et godt eksempel på. Om du mener det faktum at 1 av 7 Frp’ere i 2011 var på trygd betyr at min påstand er feil, så sier det litt om din (manglende) evne til å resonnere og se sammenhenger :) 

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP har bygd sin popularitet på misnøye. Og paradoksalt nok har de mange velgere som er avhengige av stønad fra det offentlige. Nå som FRP har sittet i regjering i 6 år er stemningen i ferd med å snu. For nå rammer misnøyen dem selv og det ser vi på meningsmålingene.

Det er ikke lett å være et populistisk misnøyeparti og samtidig har regjeringsmakt.... Det er egentlig et paradoks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan garantere at mange av de trygdede velgerne til FRP har forlatt skuta. Problemet deres er at de ikke har forstått hva FrP står for. Regjeringen har kuttet velferdsordningene omtrent alle som en

Dagpenger

Pleiepenger

Aap

Bostøtte

Fri rettshjelp

Barnetillegg for uføre

Aktivitetsplikt ved sosialhjelp

Diskuterer kutt i sykepenger

Pensjonistene har hatt negativ utvikling i pensjon

Er ikke mye å glede seg over for dem som er avhengig av det offentlige.

Itillegg har det aldri vært så mange bomstasjoner som nå. Flere må betale lisens, og for velu mange er den blitt dyrere.

Jeg har alltid lurt på hva det er med FRP's velgere. Ihvertfall dem som ikke har til både salt og sukker i grøten. Nesten som de har trodd at bare FrP kommer til makta så kastes "utlendingene med skyhøye nav utbetalinger" ut, og pengene blir delt ut til dem selv.

Men med de kan jo alltids trøste seg med lakrispiper og sjokoladesigaretter, så da er det vel greit. 

Ja, jeg har fordommer mot FrP velgere. Det er soleklart at den type politikk skaper forskjeller. Det er like klart at større forskjeller skaper større utrygghet i samfunnet.

Tilogmed de som regelrett driter i andre mennesker ønsker seg vel et noenlunde ok samfunn? Eller kanskje ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...