Gå til innhold

Stua og lufta full av kattehår - hvordan løse problemet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har innekatter, og blir sprø av at det flyr kattehår og kattestøv i lufta og at det ligger på alle flater. Mopper gulvet og vasker støv tre ganger i uka, men det hjelper ikke! Prøver å lufte mye, men nada. Ruller klesrullen over sofaen og lenestolen, men to minutter etterpå er den full av kattehår.

Føler at jeg har nesa full av små kattehår hele tiden! Det eneste "frirommet" er soverommet der kattene ikke har adgang.

Hva gjør jeg?? Jeg er neppe den første med dette problemet!

Anonymkode: b8cbe...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Børst kattene.

Bad kattene.

Vask alle tekstiler og tørketromle de, så alle kattehår fanges opp i trommelen.

Anonymkode: 60c97...b82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børst kattene,  bad de og børst igjen. Jeg børster kattene mine hver dag og sliter ikke med kattehår. Bader de to ganger i måneden.

Anonymkode: 5b750...bbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

børste katten hver dag

Anonymkode: 3ac93...caf

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Børst kattene.

Bad kattene.

Vask alle tekstiler og tørketromle de, så alle kattehår fanges opp i trommelen.

Anonymkode: 60c97...b82

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Børst kattene,  bad de og børst igjen. Jeg børster kattene mine hver dag og sliter ikke med kattehår. Bader de to ganger i måneden.

Anonymkode: 5b750...bbd

Jeg fant ingen kattebørste på dyrebutikken, så har bestilt fra eBay. Det tar sikkert en måned før den kommer. Hvor har dere kjøpt deres?

Anonymkode: b8cbe...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problemet med bikkja. Har nå begynt med olje tilsatt i maten som forhåpentligvis minker problemet.

Anonymkode: 09daa...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de langhåret eller korthåret? Går fint an å bruke børster beregnet for mennesker på en katt. 

Anonymkode: 71fe9...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robotstøvsuger! Har hund og samme problem, nå går støvsugeren hver morgen og det er MYE mindre støv og hår, siden den også minker støvet som er i lufta. I røyteperioden så tenkte jeg faktisk å kjøre den to ganger daglig. Den har endret hele livet vårt for oss med langhåret hund!

Anonymkode: 01409...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B vitaminer minsker røyting. Her har det gått fra "bli gal av hår" til minimalt 14 dager etter ci begynte med b vitamintilskudd

Anonymkode: ee344...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Robotstøvsuger! Har hund og samme problem, nå går støvsugeren hver morgen og det er MYE mindre støv og hår, siden den også minker støvet som er i lufta. I røyteperioden så tenkte jeg faktisk å kjøre den to ganger daglig. Den har endret hele livet vårt for oss med langhåret hund!

Anonymkode: 01409...d3e

Jeg har det, men den tar ikke kroker eller gulvmatter. Synes ikke at den hjelper så mye her hjemme :P 

Anonymkode: b8cbe...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har innekatter, og blir sprø av at det flyr kattehår og kattestøv i lufta og at det ligger på alle flater. Mopper gulvet og vasker støv tre ganger i uka, men det hjelper ikke! Prøver å lufte mye, men nada. Ruller klesrullen over sofaen og lenestolen, men to minutter etterpå er den full av kattehår.

Føler at jeg har nesa full av små kattehår hele tiden! Det eneste "frirommet" er soverommet der kattene ikke har adgang.

Hva gjør jeg?? Jeg er neppe den første med dette problemet!

Anonymkode: b8cbe...5cc

Den enkleste metoden er å få kattete ut, eller i det minste redusere katter til katt. 

At kattene ligger i og overalt, skyldes din manglende katteoppdragelse fra kattenes inntog i heimen.

Dernest støvsuge, og vaske grundig. At folk ikke forstår at katter betyr ekstra arbeid i form av renhold, FØR de skaffer seg katt(er) er for meg ubegripelig. Katter, i motsetning til barn, er det like mye arbeid og renhold med hele kattens liv. 

Anonymkode: 29520...621

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den enkleste metoden er å få kattete ut, eller i det minste redusere katter til katt. 

At kattene ligger i og overalt, skyldes din manglende katteoppdragelse fra kattenes inntog i heimen.

Dernest støvsuge, og vaske grundig. At folk ikke forstår at katter betyr ekstra arbeid i form av renhold, FØR de skaffer seg katt(er) er for meg ubegripelig. Katter, i motsetning til barn, er det like mye arbeid og renhold med hele kattens liv. 

Anonymkode: 29520...621

Herregud, ingen grunn til å være ufin :dry:

Kattene (de er to stk.) har ikke lov til å være ute (veterinærs bestemmelser!), og de er her kun midlertidig. De får gå ut om noen måneder.

Det er faen meg ingen manglene katteoppdragelse at de får lov til å ligge andre steder enn på gulvet. De er ikke hunder.

Man må vel få lov til å spørre om tips, både når det gjelder dyr og barn! Jeg har ingen problemer med  det "ekstra arbeidet" som det innebærer å ta vare på dyrene, jeg spør jo her hvordan jeg kan løse problemet! Hvis jeg ha faen og ikke orket å gjøre noe, så ville jeg vel ikke spurt etter tips, ville jeg vel?

 

Anonymkode: b8cbe...5cc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt i røyte-sesongen nå, så gjør jeg det veldig enkelt, jeg ignorerer det! Det er komplett umulig holde ett hus med pelsdyr hårfritt i røytesesongen! 

Pelsdyr gjør generelt at det er hår over alt, hele tiden, det er livet med pelsdyr i huset. 
Jeg støvsuger ukentlig og før besøk... Børster pusene hele tiden, både med vanlig børste og med furminator, det er fortsatt hår over alt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, ingen grunn til å være ufin :dry:

Kattene (de er to stk.) har ikke lov til å være ute (veterinærs bestemmelser!), og de er her kun midlertidig. De får gå ut om noen måneder.

Det er faen meg ingen manglene katteoppdragelse at de får lov til å ligge andre steder enn på gulvet. De er ikke hunder.

Man må vel få lov til å spørre om tips, både når det gjelder dyr og barn! Jeg har ingen problemer med  det "ekstra arbeidet" som det innebærer å ta vare på dyrene, jeg spør jo her hvordan jeg kan løse problemet! Hvis jeg ha faen og ikke orket å gjøre noe, så ville jeg vel ikke spurt etter tips, ville jeg vel?

 

Anonymkode: b8cbe...5cc

Du klager og ber om råd, men går totalt i forsvar når du får råd? Var det sympatiklemmer du var ute etter med tråden, i så fall bør du opplyse om det i hi, neste gang.  I tillegg, gi relevant info i hi, ikke kom med drypp når du får motbør. 

Anonymkode: 29520...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du klager og ber om råd, men går totalt i forsvar når du får råd? Var det sympatiklemmer du var ute etter med tråden, i så fall bør du opplyse om det i hi, neste gang.  I tillegg, gi relevant info i hi, ikke kom med drypp når du får motbør. 

Anonymkode: 29520...621

Hva var det gode rådet ditt? At jeg skal kvitte meg med en katt? At jeg skal "få skikk i katteoppdragelsen min"? At jeg skal "forstå at man forventer mer arbeid med dyr i hus"? Skrev i hovedinnlegget at jeg vaske leiligheta tre ganger i uken, og at jeg vil å råd for hva jeg kan gjøre ytterligere.

Hvilken info er det du savner i HI? Jeg har katter hos meg som røyter, og jeg lurer på om noen har gode tips for å rense lufta. Trenger du vite mer?

Anonymkode: b8cbe...5cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du klager og ber om råd, men går totalt i forsvar når du får råd? Var det sympatiklemmer du var ute etter med tråden, i så fall bør du opplyse om det i hi, neste gang.  I tillegg, gi relevant info i hi, ikke kom med drypp når du får motbør. 

Anonymkode: 29520...621

Who hurt you? Makan til å være grinete i påska da. Kom deg ut i sola, så kanskje du blir glad!

Anonymkode: 09daa...679

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, flere med råd? Annet enn å komme med nedlatende spydigheter i sann KG-ånd? :dry:

Anonymkode: b8cbe...5cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...