Gå til innhold

Ufrivillig far - NRK program


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kvinner har 50% ansvar? 

Anonymkode: 34053...b5f

Ja, men hvis de ikke har noe imot å beholde barnet hvis de blir gravide så bruker de ikke prevensjon - derfor må mannen bruke kondom.

Anonymkode: f94f3...335

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvis de ikke har noe imot å beholde barnet hvis de blir gravide så bruker de ikke prevensjon - derfor må mannen bruke kondom.

Anonymkode: f94f3...335

Men hvorfor vil de bli gravide? Hvorfor vil de være alenemamma? Hvorfor vil de oppgi far?  Hvorfor vil de krangle med far?  Hvorfor vil de har barnebidrag? 

Det må være en drivkraft bak dette? 

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Begge to har ansvaret for det det resultatet de selv ønsker / kan leve med! Om en kvinne ikke ønsker å bli gravid, så får hun bruke f.eks. p-piller som prevensjon. Om en mann ikke ønsker å bli far, så får han bruke kondom. Når det er snakk om et engangsligg burde virkelig begge to uansett skjønne at en burde bruke kondom for å beskytte seg mot eventuelle kjønnssykdommer. Menn kan ikke forvente at en kvinne f.eks. skal ta en angrepille eller gjennomføre en abort. Menn må selv ta ansvar! Når en mann har sex med en ukjent kvinne uten kondom aksepterer han reelt sett risikoen for at hun kan bli gravid. Og hvorfor velger tydeligvis så mange menn å stole på at totalt ukjente kvinner tar en angrepille eller bruker prevensjon?

Å ta abort er ikke en prevensjonsmetode - det er ikke som en enkel tur på tannlegekontoret. Det er ikke bare å svelge noen tabletter rett før man stikker på jobb eller kino. 

Anonymkode: e811c...948

Men hvorfor vil de bli gravide? Hvorfor vil de være alenemamma? Hvorfor vil de oppgi far?  Hvorfor vil de krangle med far?  Hvorfor vil de ha barnebidrag? 

Det må være en drivkraft bak dette? 

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor vil de bli gravide? Hvorfor vil de være alenemamma? Hvorfor vil de oppgi far?  Hvorfor vil de krangle med far?  Hvorfor vil de har barnebidrag? 

Det må være en drivkraft bak dette? 

Anonymkode: 34053...b5f

Folk har forskjellige grunner. Derfor er mannen ansvarlig for sin egen pikk.

Anonymkode: f94f3...335

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, theTitanic skrev:

- Så vidt meg bekjent så kan ikke kvinnen bestemme at far skal betale og ikke se barnet. Slikt kommer til enighet ved mekling, fvk,  advokater etc. De fleste fedrene som ikke ser barna vil ikke eller er av fagperson erklært uegnet. Det hender riktignok at noen ikke vil men ombestemmer seg etter flere år, og det da blir vanskelig. 

- altfor mange menn ligger rundt uten prevensjon for så å kreve at kvinnen tar abort om hun blir gravid. Det er "bare" å ta angrepille og det er "bare" å ta abort er desverre en vanlig holdning der ute. Hvorfor kan det ikke være så enkelt som å si at "den som ikke bruker kondom har seg selv å takke?". Med denne regelen vil flere skjerpe seg, og det kommer en samfunnsnyttig tilleggsgevinst i form av nedgang i kjønnssykdommer. Det enkle er ofte det beste. 

- en skrev at noen kvinner går på byen for å bli gravide. Kanskje. Men om så tilfelle så får ikke mannen vite dette og lever da Herrens glade dager i uvitenhet. Det skader han da ikke å ikke vite? Å gå på byen for å bli gravid og deretter navngi far pga bidrag er vel få så dumme å gjøre. Å samarbeide et helt liv med en person som for alt man vet kan være rusmisbruker eller psykopat er helt sinnsykt dårlig valg. 

Jeg velger å tro at ingen kvinner velger å bli gravid for å få bidrag. Bare menn kan si noe så dumt. Hvem forplikter seg i 18 år, frasier seg all egentid og egne penger også for den saks skyld siden bidrag ikke dekker alt, kun for denne pengesummen? 

Nå har ikke jeg sett programmet, men det er en veldig "stakkars menn" holdning på falsk grunnlag der ute. Det er ikke mer synd på menn enn det er på kvinner. 

Jeg drister meg til å si du tar feil. Det skjer og jeg vet om dette. Ung jente med ingen utsikter og utdanning blir gravid med den rikeste mannen i bygda. 

 

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sønnen min er faktisk svært intelligent, men det er forsåvidt irrelevant i denne saken. Prevensjon kan svikte, men da har man i det minste forsøkt å forhindre en uønsket graviditet eller kjønnssykdom. 

Anonymkode: 36105...c0d

Han er ikke mer intelligent atil han blir kåt. Det ville ikke vært noe problem å få han til å ha sex uten kondom. Han er mann. Når kuken er hardt og pungen full følger han instinkter. Er det alkohol med er vurderinger svekket .

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har forskjellige grunner. Derfor er mannen ansvarlig for sin egen pikk.

Anonymkode: f94f3...335

Er det en redelig grunn av ei kvinne å bli gravid uten at hun gjør mannen oppmerksom på dette? 

At hun er redelig om dette er selve grunnlaget for vårt velferdsystem rundt dette med barn. 

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i fuckings 2019 og enda har ikke menn lært seg at man må bruke kondom for å unngå uønsket graviditet? Er det virkelig mulig å være så fjern!

Anonymkode: 1dd50...dcf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor vil de bli gravide? Hvorfor vil de være alenemamma? Hvorfor vil de oppgi far?  Hvorfor vil de krangle med far?  Hvorfor vil de ha barnebidrag? 

Det må være en drivkraft bak dette? 

Anonymkode: 34053...b5f

Nei, si det, jeg kan ikke svare for alle kvinner. Og selv ville jeg aldri bært frem et barn med et one-night stand som jeg hadde møtt på byen. Om både p-pillene og kondomen sviktet, så hadde jeg nok tatt en abort. Har så lite lyst til å ha et barn med en mann jeg ikke kjenner, at da hadde jeg gått gjennom de smertene som en abort innebærer for å slippe. For om jeg skulle fått et barn, så ville jeg ikke vært alene om det. Jeg hadde ønsket en far som var involvert, som fikk et forhold til barnet og som jeg kunne samarbeidet med. Det samarbeidet kan fort bli vanskelig om man knapt vet hverandres etternavn.

Tenker at det er vel ganske naturlig at man vil ha barnebidrag - det koster jo å fø på et barn. Barn har en rett til å vite hvor de kommer fra, så det er vel mer riktig å oppgi hvem faren er enn å ikke gjøre det. Hvorfor vil de krangle med far...? Ikke vet jeg, det avhenger vel av hva de krangler om? Drivkraften for den ørlille promillen som går på byen for å blir gravid er nok nettopp det at de ønsker seg et barn. Men hvorfor de synes at det høres ut som en god idé, kan ikke jeg svare på. Jeg synes jo det høres ut som en ekstremt dårlig idé!

Poenget er at alle må ta ansvar for seg selv. Det er jo helt riv ruskende idiotisk at det fremdeles er menn som ikke ønsker å bruke kondom med et one-night stand. Det betyr ikke at jeg synes det er riktig av enkelte kvinner å bli gravide "med vilje", men når en har en mulighet til å beskytte seg så må man også gjøre det. Kvinner som ønsker å bli gravide med en tilfeldig fyr vet nok også at det er veldig få menn på byen som sier nei takk til et ligg uten kondom.

Anonymkode: e811c...948

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en redelig grunn av ei kvinne å bli gravid uten at hun gjør mannen oppmerksom på dette? 

At hun er redelig om dette er selve grunnlaget for vårt velferdsystem rundt dette med barn. 

Anonymkode: 34053...b5f

Det er ikke en redelig grunn, men en av grunnene til at menn ikke kan skylde på noen andre enn seg selv når de plutselig får en kid på fanget. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at menn må ta ansvar for sin egen pikk? Er de virkelig så naive og tror at alle de ligger med har redelige hensikter? Om så ikke, tror de at det er så forbanna enkelt for alle damer å ta abort?

Anonymkode: f94f3...335

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, si det, jeg kan ikke svare for alle kvinner. Og selv ville jeg aldri bært frem et barn med et one-night stand som jeg hadde møtt på byen. Om både p-pillene og kondomen sviktet, så hadde jeg nok tatt en abort. Har så lite lyst til å ha et barn med en mann jeg ikke kjenner, at da hadde jeg gått gjennom de smertene som en abort innebærer for å slippe. For om jeg skulle fått et barn, så ville jeg ikke vært alene om det. Jeg hadde ønsket en far som var involvert, som fikk et forhold til barnet og som jeg kunne samarbeidet med. Det samarbeidet kan fort bli vanskelig om man knapt vet hverandres etternavn.

Tenker at det er vel ganske naturlig at man vil ha barnebidrag - det koster jo å fø på et barn. Barn har en rett til å vite hvor de kommer fra, så det er vel mer riktig å oppgi hvem faren er enn å ikke gjøre det. Hvorfor vil de krangle med far...? Ikke vet jeg, det avhenger vel av hva de krangler om? Drivkraften for den ørlille promillen som går på byen for å blir gravid er nok nettopp det at de ønsker seg et barn. Men hvorfor de synes at det høres ut som en god idé, kan ikke jeg svare på. Jeg synes jo det høres ut som en ekstremt dårlig idé!

Poenget er at alle må ta ansvar for seg selv. Det er jo helt riv ruskende idiotisk at det fremdeles er menn som ikke ønsker å bruke kondom med et one-night stand. Det betyr ikke at jeg synes det er riktig av enkelte kvinner å bli gravide "med vilje", men når en har en mulighet til å beskytte seg så må man også gjøre det. Kvinner som ønsker å bli gravide med en tilfeldig fyr vet nok også at det er veldig få menn på byen som sier nei takk til et ligg uten kondom.

Anonymkode: e811c...948

Lokker du som kvinne med våt grotte vet du at du får den full av godter. Slik er naturen. Slik var det i 1919. Slik vil den alltid være selv i 2019 og 2119

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lokker du som kvinne med våt grotte vet du at du får den full av godter. Slik er naturen. Slik var det i 1919. Slik vil den alltid være selv i 2019 og 2119

Anonymkode: 34053...b5f

Ja, men i 2019 og i 2119 så finnes kondomer. Det var nok ikke akkurat vanlige saker i 1919. Menn må klare å ta såpass mye ansvar her at de drar på seg en kondom. Kondom hindrer (som regel) både graviditet og kjønnssykdommer. 

Anonymkode: e811c...948

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men i 2019 og i 2119 så finnes kondomer. Det var nok ikke akkurat vanlige saker i 1919. Menn må klare å ta såpass mye ansvar her at de drar på seg en kondom. Kondom hindrer (som regel) både graviditet og kjønnssykdommer. 

Anonymkode: e811c...948

Kvinner må la være å ha sex når de vet de kan bli gravide uten det er avtalt med mannen. Det er en likeså relevant påstand. 

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner må la være å ha sex når de vet de kan bli gravide uten det er avtalt med mannen. Det er en likeså relevant påstand. 

Anonymkode: 34053...b5f

Nei det må de ikke. For de tar ansvar for sin  prevensjon, dvs at hvis hun har lyst på gravid så kan hun det, vil hun ikke så bruker hun p-piller. På lik linje på mannen ta ansvar for sin pikk. 

Anonymkode: f94f3...335

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en redelig grunn, men en av grunnene til at menn ikke kan skylde på noen andre enn seg selv når de plutselig får en kid på fanget. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at menn må ta ansvar for sin egen pikk? Er de virkelig så naive og tror at alle de ligger med har redelige hensikter? Om så ikke, tror de at det er så forbanna enkelt for alle damer å ta abort?

Anonymkode: f94f3...335

Jeg tror det er forbanna enkelt for de å bruke prevensjon eller avstå fra sex.

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det må de ikke. For de tar ansvar for sin  prevensjon, dvs at hvis hun har lyst på gravid så kan hun det, vil hun ikke så bruker hun p-piller. På lik linje på mannen ta ansvar for sin pikk. 

Anonymkode: f94f3...335

Lokker du som kvinne med våt grotte vet du at du får den full av godter. Slik er naturen. Slik var det i 1919. Slik vil den alltid være selv i 2019 og 2119.

Er det en redelig grunn av ei kvinne å bli gravid uten at hun gjør mannen oppmerksom på dette? 

At hun er redelig om dette er selve grunnlaget for vårt velferdsystem rundt dette med barn

Handler noe så fint og følelsesladet om å lure til seg sæd for å bli gravid? 

Ut fra svarene her virker det slik. 

Jeg ville følt meg skamfull om jeg hadde sex og visste jeg kunne bli gravid.  

 

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er forbanna enkelt for de å bruke prevensjon eller avstå fra sex.

Anonymkode: 34053...b5f

De kan ha sex når de vil og vil de bli gravide så kan de det også. Blir du ufrivillig pappa så har du bare deg selv å takke siden du ikke brukte kondom så lykke til ;)

Anonymkode: f94f3...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan ha sex når de vil og vil de bli gravide så kan de det også. Blir du ufrivillig pappa så har du bare deg selv å takke siden du ikke brukte kondom så lykke til ;)

Anonymkode: f94f3...335

Du passer godt inn i inntrykket den kvinnelige programlederen i programmet fikk av noen kvinner. 

De så på mannen som en okse som ga de en sæd klatt. 

Anonymkode: 34053...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner vet også risikoen er skyhøy for å bli gravid. Hvem har ansvaret? 

Anonymkode: 34053...b5f

Dens som minst ønsker seg barn🤣

Anonymkode: 5d2b8...a98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drister meg til å si du tar feil. Det skjer og jeg vet om dette. Ung jente med ingen utsikter og utdanning blir gravid med den rikeste mannen i bygda. 

 

Anonymkode: 34053...b5f

Da er han bra dum da. Han har alt å tape, men gidder FREMDELES ikke ta på kondom! 

Anonymkode: 5d2b8...a98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...