Gå til innhold

Solkrem til ansikt - Finnes en som hverken gir hvitt belegg eller er skinnende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så langt har jeg ikke funnet en solkrem for ansikt som ikke ser veldig oljete og skinnende ut eller gir et matt, hvitt belegg som nesten flasser av. 

Noen tips? 

Anonymkode: aca90...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kiehls Ultra Light Daily UV defence 50 spf. 

Tynn, trekker godt inn, gir fukt, funker som bare det under sminke, holder hele dagen. 

Er lite drøy, og dyr. Men for meg absolutt verdt det i og med at jeg har god beskyttelse mot solen hele dagen, også under sminke. 

Anonymkode: 140da...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt cliniderm matt til ansikt :)

Anonymkode: ce5df...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vitamin E-dagkremen til Body Shop. Den har solfaktor 30. Den er tynn og trekker fort inn i min hud. 

 

Anonymkode: 3015f...5aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker godt cliniderm matt til ansikt :)

Anonymkode: ce5df...37b

Gir den hvitt belegg synes du? 

Anonymkode: aca90...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Bruker Vichy mattifying SPF 30 for ansikt.

Spf 50 blir for tykt for meg og det gir bare 2% bedre beskyttelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kiehls Ultra Light Daily UV defence 50 spf. 

Tynn, trekker godt inn, gir fukt, funker som bare det under sminke, holder hele dagen. 

Er lite drøy, og dyr. Men for meg absolutt verdt det i og med at jeg har god beskyttelse mot solen hele dagen, også under sminke. 

Anonymkode: 140da...30b

Jeg har alltid lurt på hvordan folk klarer å bruke foundation på sommeren? Solfaktor er jo nødt til å påføres i rikelige mengder ca hver andre time for å beskytte godt igjennom dagen. 

 

Anonymkode: aca90...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, loveli said:

Bruker Vichy mattifying SPF 30 for ansikt.

Spf 50 blir for tykt for meg og det gir bare 2% bedre beskyttelse...

Ts her. Det er denne jeg bruker nå, men synes den gjør meg litt blek + at huden føles stram og tørr. Litt vanskelig å smøre den ut også pga den tørker fort og "flasser" av hvis man gnir mer. 

Anonymkode: aca90...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Det er denne jeg bruker nå, men synes den gjør meg litt blek + at huden føles stram og tørr. Litt vanskelig å smøre den ut også pga den tørker fort og "flasser" av hvis man gnir mer. 

Anonymkode: aca90...816

Hm, det har jeg ikke merket. Men håper du finner riktig krem til din hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid lurt på hvordan folk klarer å bruke foundation på sommeren? Solfaktor er jo nødt til å påføres i rikelige mengder ca hver andre time for å beskytte godt igjennom dagen. 

 

Anonymkode: aca90...816

Er på jobb, med venner. Ikke akkurat snakk om å steke seg i sola. 

Og bruker selvfølgelig en skikkelig solkrem underst i sommermånedene. 

Men de få gangene jeg virkelig er eksponert for sol, på stranda og lignende, bruker jeg akkurat den samme. Da det er den beste jeg har prøvd. 

Anonymkode: 140da...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Bruker solkrem fra Korea som jeg er superfornøyd med! Føler den gir fukt, er lett og trekker fort inn. 

https://www.skinsecret.no/produkter/solfaktor/cosrx-shield-fit-all-green-comfort-sun-spf50-pa/

Anonymkode: f74a0...28a

Den der har jeg nettopp kjøpt! Har brukt Cosrx sin soothing aloe vera sun gel, veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: 46c19...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kiehls Ultra Light Daily UV defence 50 spf. 

Tynn, trekker godt inn, gir fukt, funker som bare det under sminke, holder hele dagen. 

Er lite drøy, og dyr. Men for meg absolutt verdt det i og med at jeg har god beskyttelse mot solen hele dagen, også under sminke. 

Anonymkode: 140da...30b

Du har kun god beskyttelse om du smører ansiktet med den hver andre time. Virkningen forsvinner etter 2 timer uansett hvilken solkrem det er snakk om. 

Anonymkode: 53a21...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har kun god beskyttelse om du smører ansiktet med den hver andre time. Virkningen forsvinner etter 2 timer uansett hvilken solkrem det er snakk om. 

Anonymkode: 53a21...d88

Har funket som bare det i skibakken og solveggen hele uka, selv om jeg kun smører før jeg drar ut. Så jeg er i alle fall veldig fornøyd. 

Anonymkode: 140da...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har kun god beskyttelse om du smører ansiktet med den hver andre time. Virkningen forsvinner etter 2 timer uansett hvilken solkrem det er snakk om. 

Anonymkode: 53a21...d88

Vi har nok alle lest tester og anbefalinger hver vår og sommer. Har du en kilde på at det er en universal sannhet at solkrem generelt kun beskytter i to timer før virkningen forsvinner?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Jeg liker godt cliniderm matt til ansikt :)

Anonymkode: ce5df...37b

Denne gjorde vondt verre for min del, ble utrolig blank og nesten seig i ansiktet.. Men godt den virker på deg og at huden vår er forskjellig :)

Jeg kan anbefale denne fra Avène, den gjorde ikke huden min så fet og blank som stort sett alle solkremer gjør :P Huden ble ikke 100% matt, men synes den er helt ok til å være solkrem som ofte gjør ansiktshuden skinnende, iallefall på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...