Gå til innhold

Trenger hjelp til å passe inn i bunaden min til 17. mai!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Etter noen måneder med litt mye stillesitting og sjokolade, har jeg endt opp med noen ekstra cm rundt magen (og ca 4 kg mer enn normalvekten min hvis det har noe å si).. I dag kom jeg på at det ikke er så lenge til 17. mai, og jeg vil så gjerne bruke bunaden min! Sånn som det er nå tror jeg det blir svært ubehagelig å skulle gå i den en hel dag, da den er ganske stram når jeg holder normalvekten. Jeg har aldri prøvd å gå ned i vekt før, har alltid vært normalvektig, så dette er ganske nytt for meg. Jeg har også lyst til å starte å trene igjen, da jeg nesten ikke kan huske sist.. 

Så det er her dere kommer inn i bildet. Har jeg sjans til å gå ned dette igjen bare på en mnd? Hva skal jeg gjøre? Jeg har veldig lite kunnskap om hva som skal til, både når det gjelder mat og trening. Er veldig takknemlig hvis noen vil hjelpe meg!

(Hvis det er viktig info for å komme med råd så er jeg 23 år, spiser jeg relativt vanlig sunne måltider (men en del lettvinte middager), men godis kanskje 3 ganger i uka i de siste månedene.. Rett og slett dårlige vaner etter en periode med sykdom).

Anonymkode: 38aad...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det var meg, ville jeg ha kuttet ut absolutt alt av sukker og raske karbohydrater. Det er bare én måned, så det er lett å holde motivasjonen oppe. Spis deg god og mett på sunne matvarer og legg til massevis av grønnsaker. Drikke kun vann og te (jeg drikker ikke kaffe til hverdags, men om du gjør det ville jeg anbefalt kun svart kaffe f.eks)

Anonymkode: 59673...843

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det var meg, ville jeg ha kuttet ut absolutt alt av sukker og raske karbohydrater. Det er bare én måned, så det er lett å holde motivasjonen oppe. Spis deg god og mett på sunne matvarer og legg til massevis av grønnsaker. Drikke kun vann og te (jeg drikker ikke kaffe til hverdags, men om du gjør det ville jeg anbefalt kun svart kaffe f.eks)

Anonymkode: 59673...843

Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 38aad...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kg er ikke allverdens og noe kan være vannvekt. Nå som det er påske er det utrolig flott ute, gå gjerne flere turer (30-60 min mer enn det du gjør?). Finn ny spennende turvei, så er det mer spennende. Gjerne inviterer venner på tur, da går tiden plutselig veldig fort :) Holder deg i form og gir veldig mye for humøret. Nå er det utfordrende å kutte snacks og visse matvarer, spesielt hvis man kutter alt med engang. Gjør det gradvis, og det er ikke galt å spise litt sjokolade i ny og ne så lenge man ikke spiser store mengder. Alt med måte ;)  men fyll opp med frukt og grønt. Hvis du skal grille når det begynner å bli varmt - f eks, istedenfor pølse og kjøtt; paprika, sopp, maiskolbe, og diverse frukt (søk opp på nettet og bli inspirert). 

Hvis du er medlem på treningssenter; benytt medlemskapet. Hvis ikke er det gåturer / joggeturer som er greit å få fart i. 

Gjerne sett flere mål for å holde deg motivert, kanskje du gjør dette ikke bare for bunaden men for å få bedre kondisjon. Forbedre humøret, få sunnere hud, få mer energi? 

Anonymkode: 459b5...284

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...