Gå til innhold

Lyst å være singel resten av livet? (Aldri hatt kjæreste)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men etter å ha lest her inne + erfaringer fra venninner, så føler jeg ikke at jeg vil ha kjæreste i det hele tatt...

Jeg er i midten av tjueårene men jeg har aldri vært spesielt interessert i å finne meg kjæreste eller romantiske forhold.

Så om jeg hadde et live snev av lyst til å finne kjæreste før, så føler jeg ihvertfall at det er helt borte nå.

Hvorfor? Tja, jeg føler meg litt som en slags ''vare''. Altså, at menn sier de finner kvinner mindre attraktive med alderen hjelper heller ikke. Hvorfor finne seg en mann som bare vil finne seg noen yngre når jeg når en ''viss'' alder? Ser ikke helt poenget. Skal jeg liksom være ''takknemlig'' for at menn i 30-40 årene synes jeg er attraktiv? Haha.  synes bare det er trist... Kvinner i 30-40 årene er kjempe vakre synes jeg selv, hva er galt med menn som ikke synes det? Hva er det som gjør at de må se så langt ned i alder??? Og hvorfor virker det å være så mange av de? Ugh.

 

Vet ikke hva jeg prøver å si, bare at jeg merker at jeg er blitt veldig skeptisk og vil heller skaffe meg et dyr som jeg kan ta vare på resten av livet, når alt skal være så overfladisk.

 

Anonymkode: 78ccf...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager rotete innlegg, er ganske trøtt...

Anonymkode: 78ccf...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi man sannsynligvis legger på seg litt ekstra kilo med alderen, så er man liksom ikke verdt å bli elsket lenger? Virker som det er sånn det fungerer.  :(

Anonymkode: 78ccf...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen måter vil jeg si at dette forumet kan være skadelig for hvordan man oppfatter kjønn og virkeligheten. Jeg kan bli mere paranoid og usikker på kjæresten min av å lese om andres forhold her , og hadde jeg vært singel så hadde jeg nok mistet fullstendig troen på menn når man leser om så mange slemme menn og når flertallet av de mannlige brukerne her også veldig tydelig viser de slemme holdningene sine. 

Men du skal huske på det at damene som skriver her er i nød, man går ikke på nett og søker råd når forholdet går bra, man søker råd når ting går dårlig og derfor er det aller mest om forholdsproblemer her. Men forhold er ikke kun problemer og slett ikke alle forhold har problemer av samme kaliber som vi leser om her. Og huske på det at menn som tiltrekkes et kvinneforum gjerne er menn som ikke får suksess med kvinner i det vanlige liv så de skriver mye rart og stygt og drøyt og hjernedødt, men de er ikke representative for normale menn - HELDIGVIS :)

Anonymkode: 365e6...204

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umodne guttevalper og menn uten antenner som mener at kvinner i 30-40 års alderen ikke er attraktive. Normale menn liker normale kvinner. 

Men, det er du som bestemmer om du ønsker en partner eller ikke. Jeg er helt sikker på at man kan få et godt liv uten partner. 

Anonymkode: 386ed...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så fordi man sannsynligvis legger på seg litt ekstra kilo med alderen, så er man liksom ikke verdt å bli elsket lenger? Virker som det er sånn det fungerer.  :(

Anonymkode: 78ccf...f47

Nei det er virkelig ikke sånn det fungerer :) De aller fleste menn er normale oppegående menn som ikke stopper å elske noen fordi kroppen blir eldre. Ikke vektlegg noe av det menn her inne skriver!

Anonymkode: 365e6...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er umodne guttevalper og menn uten antenner som mener at kvinner i 30-40 års alderen ikke er attraktive. Normale menn liker normale kvinner. 

Men, det er du som bestemmer om du ønsker en partner eller ikke. Jeg er helt sikker på at man kan få et godt liv uten partner. 

Anonymkode: 386ed...e10

Jeg vet om en del folk som (såvidt meg bekjent) aldri har hatt partnere. Hun ene levde godt opp i 90 åra- hun bodde ilag med en katt. Virket helt oppegående og normal, bortsett fra det.

Så ja, skulle ønske det var mer fokus på å styrke seg selv og leve som man vil, istedet for dette presset med å finne seg noen for å være ''velllykket''.

Anonymkode: 78ccf...f47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi man sannsynligvis legger på seg litt ekstra kilo med alderen, så er man liksom ikke verdt å bli elsket lenger? Virker som det er sånn det fungerer.  :(

Anonymkode: 78ccf...f47

Neida. Det er bare at dette "å bli elsket" er så inn i helsike oppskrytt.

Anonymkode: 21e11...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om en del folk som (såvidt meg bekjent) aldri har hatt partnere. Hun ene levde godt opp i 90 åra- hun bodde ilag med en katt. Virket helt oppegående og normal, bortsett fra det.

Så ja, skulle ønske det var mer fokus på å styrke seg selv og leve som man vil, istedet for dette presset med å finne seg noen for å være ''velllykket''.

Anonymkode: 78ccf...f47

Det kommer nå:-) Mye raskere enn før:-)

Anonymkode: 21e11...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På noen måter vil jeg si at dette forumet kan være skadelig for hvordan man oppfatter kjønn og virkeligheten. Jeg kan bli mere paranoid og usikker på kjæresten min av å lese om andres forhold her , og hadde jeg vært singel så hadde jeg nok mistet fullstendig troen på menn når man leser om så mange slemme menn og når flertallet av de mannlige brukerne her også veldig tydelig viser de slemme holdningene sine. 

Men du skal huske på det at damene som skriver her er i nød, man går ikke på nett og søker råd når forholdet går bra, man søker råd når ting går dårlig og derfor er det aller mest om forholdsproblemer her. Men forhold er ikke kun problemer og slett ikke alle forhold har problemer av samme kaliber som vi leser om her. Og huske på det at menn som tiltrekkes et kvinneforum gjerne er menn som ikke får suksess med kvinner i det vanlige liv så de skriver mye rart og stygt og drøyt og hjernedødt, men de er ikke representative for normale menn - HELDIGVIS :)

Anonymkode: 365e6...204

Enig. Men er redd for at det skal ligge noe sannhet i det også... Og det virker som vold er ganske vanlig mot partner, man vet jo ikke hva en skal tenke lenger. Eller hvem en skulle stolt på.

Sier ikke at alle er sånn såklart, men vet ikke hvordan man skal sile ut de som ikke er det. Jeg er ikke god på å lese mennesker heller, tror jeg.

Anonymkode: 78ccf...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Det er bare at dette "å bli elsket" er så inn i helsike oppskrytt.

Anonymkode: 21e11...d6e

Hvis man har vært med feil partner ja. De som har blitt elsket rent og uvurdelig deler ikke samme mening som deg. Trist du har mistet troen på kjærlighet og verdien i å elske bare fordi du har vært uheldig selv. 

Anonymkode: 365e6...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager rotete innlegg, er ganske trøtt...

Anonymkode: 78ccf...f47

I hvert fall, skrives det. 3 ord. 

Anonymkode: 6a8bc...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har vært med feil partner ja. De som har blitt elsket rent og uvurdelig deler ikke samme mening som deg. Trist du har mistet troen på kjærlighet og verdien i å elske bare fordi du har vært uheldig selv. 

Anonymkode: 365e6...204

Langt derifra. Jeg syns bare det er oppskrytt og har et annet syn på det enn deg.

Anonymkode: 21e11...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men er redd for at det skal ligge noe sannhet i det også... Og det virker som vold er ganske vanlig mot partner, man vet jo ikke hva en skal tenke lenger. Eller hvem en skulle stolt på.

Sier ikke at alle er sånn såklart, men vet ikke hvordan man skal sile ut de som ikke er det. Jeg er ikke god på å lese mennesker heller, tror jeg.

Anonymkode: 78ccf...f47


Desverre så kan man iallefall ikke kalle vold mot partner uvanlig , men ganske vanlig er det ikke HELDIGVIS. 
Det finnes diverse trekk og oppførsel man kan se etter for å få en anelse om man er med en som er voldelig, de trekkene viser seg ganske tidlig (aggresjon, kontrollering, sykelig sjalusi, nedrakking pakket inn som at han bare bryr seg om deg når han for eksempel sier at du har stygge klær eller gjør noe feil) , men volden viser seg oftest først når personen er full, eller når man har flyttet sammen.  Man kan ikke gå ut fra at alle er slemme , det fins noen slemme men langt fra alle, langt fra halvparten, heller ikke en femtedel, men kanskje en niende del! Å bruke god tid på å bli kjent er viktig så man vet hvem man egentlig har med å gjøre. 
 

Anonymkode: 365e6...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men etter å ha lest her inne + erfaringer fra venninner, så føler jeg ikke at jeg vil ha kjæreste i det hele tatt...

Jeg er i midten av tjueårene men jeg har aldri vært spesielt interessert i å finne meg kjæreste eller romantiske forhold.

Så om jeg hadde et live snev av lyst til å finne kjæreste før, så føler jeg ihvertfall at det er helt borte nå.

Hvorfor? Tja, jeg føler meg litt som en slags ''vare''. Altså, at menn sier de finner kvinner mindre attraktive med alderen hjelper heller ikke. Hvorfor finne seg en mann som bare vil finne seg noen yngre når jeg når en ''viss'' alder? Ser ikke helt poenget. Skal jeg liksom være ''takknemlig'' for at menn i 30-40 årene synes jeg er attraktiv? Haha.  synes bare det er trist... Kvinner i 30-40 årene er kjempe vakre synes jeg selv, hva er galt med menn som ikke synes det? Hva er det som gjør at de må se så langt ned i alder??? Og hvorfor virker det å være så mange av de? Ugh.

 

Vet ikke hva jeg prøver å si, bare at jeg merker at jeg er blitt veldig skeptisk og vil heller skaffe meg et dyr som jeg kan ta vare på resten av livet, når alt skal være så overfladisk.

 

Anonymkode: 78ccf...f47

Alder er ikke noe annerledes enn vekt, utseende, iq/eq, sosial status, høyde, rikdom osv.. noen har det - andre ikke. Likevel så er det rom for de fleste å finne seg en partner. Bare se på gaten - man ser par i alle ulike varianter.

Hvis du ikke ønsker en partner må du bare la være, men å velge bort det å ha kjæreste /partner pga «trass» mot verdens realiteter.. vel, i min bok er det tullete. Årene går fort, og før du vet ord av det kastet du bort brorparten av livet på noe du kanskje liker godt. Skulle du finne en partner og oppdage at du luker livet best alene har du i alle fall prøvd!

So what om du finner deg en partner som gir deg 5-10-30-50 gode år før det er slutt på ene eller andre måten. Få ting varer evig, og det er som kjent få som angrer mer på deg de gjorde enn ikke gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi man sannsynligvis legger på seg litt ekstra kilo med alderen, så er man liksom ikke verdt å bli elsket lenger? Virker som det er sånn det fungerer.  :(

Anonymkode: 78ccf...f47

Tull og vas! Men hvis dette er noe du tror, så signaliserer du usikkerhet og misnøye med deg selv. Hvorfor skal noen andre tro du er et kupp hvis du ikke mener det selv engang?   Jeg er ikke på noe måte strømlinjeformet, men jeg trives med den jeg er og prøver ikke å skjule hverken dobbelthaka eller "sittevalkene" når jeg treffer noen ;)  Får stadig komplimenter for hvor fin jeg er, og at jeg er en trivelig person å være sammen med. (og at jeg pr. i dag er singel er helt etter eget ønske, tilbudene er der, ha,ha)  Når du har lært å like deg selv vil andre også gjøre det.

Anonymkode: d8e7e...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror dette forumet kan påvirke hvis man sliter med selvtilliten og selvbildet. Noe jeg gjør og etter at jeg ble singel da jeg var 35 så merker jeg at jeg tenker at menn på min alder sikkert vil synes at jeg er gammel.

Jeg ser jo også endel menn på 50+ viser interesse på nettdating så det "bekrefter" det at menn vil ha mye yngre damer og jeg har også ei yngre venninne på 25 som holder på med menn på min alder.

De fleste som er såpass mye eldre og viser interesse har heller ikke lest profilen. De bare ser alderen og utseende og jeg er lite interessert i å føle meg som et trofé.

Allikevel så handler nok dette om mine tanker og min oppfatning av meg selv. Noe som ikke er positivt for min egen del siden jeg blir så skeptisk av det. I virkeligheten så er realiteten annerledes og jeg tror jeg heller burde forholde meg til menn der enn på nett :)

Jeg tror forresten ikke at det er noe galt i å være singel om man ønsker det og er trygg på at det er noe man ønsker. Om man bare gjør det av frykt så kan man ende opp bitter for det man ikke fikk.

Anonymkode: c12dd...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er aseksuell og/eller aromantisk? Eller lesbisk?

Anonymkode: 2b7fc...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg vekk fra dette forumet, ingenting som blir skrevet her represeterer virkeligheten i sin helhet. For det meste bare dritten som havner her, lite positivt.

Anonymkode: 46152...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...