Gå til innhold

Regler for trampolinebruk på byggefelt, gjelder andre barn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nå satt opp trampolinen. Hver sommer koser barna seg mye med den sammen med vennene deres. Vi bor på byggefelt. Men så er det sånn at det er mange som bor i rekkehus ol som ikke har trampoline selv. De dumper innom her i større gjenger og galskapen er løs. Nå snakker jeg om barn som ikke har omgang med mine barn overhoder ellers. Vi synes det et hyggelig at barna har vennene sine her på besøk sånn at det er sagt. Hva gjør dere andre med barn som kun kommer for p hoppe? Jeg ønsker i år å ha litt klarere regler  for å unngå galskapen det tidligere har vært her. Det blir rene galehuset her når 8-15 barn skal henge her for å leke på trampolinen og da blir det som regel krangling og konflikter mellom en del av barna. Så lei av alt det bråket og måtte megle mellom barn som ikke «tilhører» her. Har dere noe fornuftig å komme med og gode råd? Litt av poenget her er at ungene mine og vennene koser seg sammen med denne aktiviteten, men når når disse barna som bare dumper innom kommer blir det skriking, hyling og konflikter med en gang. Så lei!

Anonymkode: 88c56...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville satt en regel på at det bare skal være tre barn på trampolinen om gangen, om de er flere må de dele seg opp i mindre grupper. I tillegg ville jeg ikke hatt noe problem med å sende bort barn som kun kom for å hoppe, men som ikke er sammen med barna dine. 

Anonymkode: 588d8...f7a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville satt en regel på at det bare skal være tre barn på trampolinen om gangen, om de er flere må de dele seg opp i mindre grupper. I tillegg ville jeg ikke hatt noe problem med å sende bort barn som kun kom for å hoppe, men som ikke er sammen med barna dine. 

Anonymkode: 588d8...f7a

Takk for svar. Jeg ønsker å sende vekk barna som kun kommer for å hoppe, hva skal jeg si til dem? 

Anonymkode: 88c56...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Jeg ønsker å sende vekk barna som kun kommer for å hoppe, hva skal jeg si til dem? 

Anonymkode: 88c56...6a5

Din eiendom, din trampoline.

Anonymkode: ed48f...570

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer disse barna innom under påskudd av at de skal besøke barna dine, selv om de ikke har omgang med dem ellers? Eller er det rett og slett slik at de kommer og hopper uten at barna dine er til stede? Jeg ville nemlig behandlet de to tilfellene forskjellig. I siste tilfelle ville jeg gitt klar beskjed om at det er ulovlig gå inn i andres hager og bruke andres trampoliner, og truet med å si ifra til foreldrene. Hvis det første tilfellet gjelder for deg, blir det jo gjerne litt verre.

Jeg er enig med brukeren over; tre barn om gangen holder. Trampoliner har faktisk en maksvekt, i tillegg til at det er mye lettere å kræsje når man er flere som hopper. Jeg tror nok også jeg ville dristet meg til å si noe sånt som dette til barna som kommer for å hoppe "Deg/dere har jeg ikke sett her før. På denne trampolinen er det dessverre bare mine barn og deres venner som får lov til å hoppe. Det blir litt mye hvis alle naboene vi ikke kjenner skal komme og hoppe hos oss."

Anonymkode: 88cf7...532

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vite at det er dere som er ansvarlige for barn som hopper på deres trampoline og at dere også kan risikere erstatningskrav. 

Anonymkode: ea2f6...c79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...