Gå til innhold

Jeg skammer meg over å være den andre kvinnen, akkurat nå..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om det går dårlig i et forhold/ekteskap der man fortsatt bor sammen og har barn, er det jo helt naturlig å dra på påskeferie etc sammen? For barna sin skuld!

Anonymkode: 66bc4...602

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det går dårlig i et forhold/ekteskap der man fortsatt bor sammen og har barn, er det jo helt naturlig å dra på påskeferie etc sammen? For barna sin skuld!

Anonymkode: 66bc4...602

Og lyve om det til den man skal innlede et forhold til?

Anonymkode: 0b85e...3ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og lyve om det til den man skal innlede et forhold til?

Anonymkode: 0b85e...3ea

Nei, det er her det skurrer! Han tror muligens det er en hvit løgn, men det blir til at han blir puttet rett i luringskuffen og ingen vil gå videre da!

Men jeg synes folk går veldig i vranglås når de dømmer alle som bare snakker med en som er gift. Dette med følelser er ikke så lett å styre, og ts har gjort det klart at hun ikke vil noe fysisk så lenge han er gift, så hun gjør jo alt riktig!

Tipper det er egen frykt som gjør at alle lar teppet gå ned, og det kan jeg forstå, men det er ikke alltid sannheten at alle som har følelser utenfor ekteskapet er onde drittsekker. Livet er mer innviklet enn det. Bare nevner det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RoH skrev:

Hvorfor ser du TS som et offer i denne saken? 

Av den enkle grunn at hun blir løyet til. Ingen har fortjent det. Denne mannen kunne fint ha vært ærlig med TS.

Men her i verden generelt, og på KG spesielt, virker det som om vi oppnår balanse og rettferdighet og alt som er bra når elskerinnen blir løyet til, for da blir hun og kona behandlet like dårlig. Når faktum er at det er enda verre å lyve og svike to personer, i stedet for én.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det går dårlig i et forhold/ekteskap der man fortsatt bor sammen og har barn, er det jo helt naturlig å dra på påskeferie etc sammen? For barna sin skuld!

Anonymkode: 66bc4...602

Ja, det er det.

Men par som er forelsket og håper på i innlede et forhold (noe TS tror og mannen har gitt inntrykk av), pleier å fortelle hverandre stort og smått. Herregud, når jeg er forelska har jeg lyst til å vite hva min utkårede hadde på brødskiva til frokost, liksom. Å la være å fortelle om en tur til London, det er rart. Det er informasjon han tilbakeholder, for sånt glemmer man ikke å si.

Det finnes en liten mulighet for at han lar være å fortelle for å skåne TS, men det er en idiotisk strategi. Det får henne jo til å lure på hva annet han ikke forteller.

Jeg håper TS konfronterer ham.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RoH skrev:

Jo jeg kan fint legge skylda på TS også. Moralen og etikken hennes stinker. Hun har selv tydeligvis klart å miste sin egen familie. Jeg er fullstendig enig i at naboen har hovedansvaret for sin familie. Men honningkrukka i nabohuset har definitivt et ansvar hu også. Det du påstår her er like høl i hode som å definere at den som leier en morder ikke har ansvar, for det var jo ikke de som gjorde det. 

Hva snakker du om? Du vet ingenting om at jeg har mistet min egen familie. Jeg er enke, og har to barn som mistet sin pappa i kreft for tre år siden. Ikke snakk til meg om etikk og moral som stinker, for det vet du faktisk ingenting om. Det må kunne gå an å lufte en problemstilling, uten å bli halshugd som fullstendig uten skrupler, for jeg står faktisk fortsatt ved-jeg har utifra den informasjon jeg har fått fra denne mannen, trodd at de var veldig nært en seperasjon. Det kan hende de er, hva vet jeg. Men de er på familieferie, og problemet med det er at jeg følte det uærlig ved å ikke svare meg på hva påskeplanene er. 

Anonymkode: 13475...18b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Ja, det er det.

Men par som er forelsket og håper på i innlede et forhold (noe TS tror og mannen har gitt inntrykk av), pleier å fortelle hverandre stort og smått. Herregud, når jeg er forelska har jeg lyst til å vite hva min utkårede hadde på brødskiva til frokost, liksom. Å la være å fortelle om en tur til London, det er rart. Det er informasjon han tilbakeholder, for sånt glemmer man ikke å si.

Det finnes en liten mulighet for at han lar være å fortelle for å skåne TS, men det er en idiotisk strategi. Det får henne jo til å lure på hva annet han ikke forteller.

Jeg håper TS konfronterer ham.

Det er akkurat dette. Han har ikke glemt at han skulle på påskeferie, han har bevisst unngått å si det. Og det har vært mye meldinger, så han har fint hatt muligheten. Og jeg må jo konfrontere han, litt usikker på hvordan enda. 

Anonymkode: 13475...18b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du må analysere ditt eget liv. Hvor mange kjærester har du hatt, hvem har du hatt sex med... Dessuten å blande seg til noen som er fortsatt er gift er og bare din egen skyld, du har gått for langt ved å ha skrevet meldinger med han, derfor er du ført deg selv i en mørk hule. Vil du være der, eller vil du være fri?

Anonymkode: 266e7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en mann, som selvsagt er gift. Ekteskapet går mot slutten, de har avsluttet familieterapi fordi det ikke fører noen vei. Vel-så sier han. Jeg har ikke hatt sex med han enda, fordi for meg blir det feil når han er gift-det respekterte han. Men vi har sendt mange meldinger, litt usikker på om det er så veldig mye bedre. Han er på, oppmerksom mot meg, lurer alltid på hvordan dagen min har vært. Vi har avtale om å treffes, men jeg har sagt at sex er uaktuelt PR nå.

så. Så kom påsken, og min sønn følger hans datter på Instagram. Han kunne fortelle at xxx er i London, se da, mamma-der har vi vært! Og der var jammen min hemmelige venn på tur, sannsynligvis med sin kone og familien. Jeg spurte han for noen dager siden hvilke påskeplaner han har, han svarte; lite, ikke all verdens. 

Beklager om dette blir rotete nå, men jeg stresser litt. Hvordan sier jeg til han at jeg vet hva han holder på med, og at det han har sagt til meg er vissvass og tull? Jeg skjønner at han har lurt meg trill rundt, men hvordan kan jeg gi beskjed til han om at jeg vet? Argh, blir så sint, skuffet og oppgitt!

Anonymkode: 13475...18b

Hvor gamle er barna hans? Det kan tenkes at han holder ut i ekteskapet til den minste er ferdig med videregående. At han egentlig er på vei ut, men ikke har ferdigstilt famile/oppdragelsesprosjeket enda, og har en lang vei å gå.

Selv om kjærligheten har visnet så går det greit å kjøre familieløpet hele veien med mindre det er for mye bråk og helvete i ekteskapet. Jeg tenker at dersom du elsker den mannen, så bør du holde deg langt unna, fordi du fort kan bli dråpen som får helvetet til å renne over i heimen og det er ikke godt verken for han eller barna hans. Barna hans er nok det viktigste for han.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke lurt deg, han har ingen forpliktelser til deg. Det er ikke deg han er gift med. Men han lurer derimot sin kone og sine barn. Den dagen du blir lurt av han så fortjener du det. Møter du en gang en mann du blir forelsket i, så fortjener du å oppleve den smerten ved at noen er utro mot deg. 

Som man reder ligger man. 

Anonymkode: fa2ee...db9

Harde ord. TS er menneskelig, som oss andre, og har fått oppmerksomhet og falske forhåpninger fra en som seiler under falskt flagg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette sier litt om hvordan det kan være. Takk for ditt innspill.Man gjør fryktelig mye for barn, familie og fasade. 

Kjære ts, med dette innspillet over som bakteppe vil jeg si at det er overhode ikke sikkert han bevisst lyver for deg. Turen kan ha vært spontan, det kan tenkes han ikke ønsket uroe deg, det kan være han har det som den over her..at han strekker seg tross alt. 

Jeg forstår ikke hvorfor du så raskt hopper på en konklusjon om at han lyver til deg?jeg tenker at det er jommen ikke sikkert det er helt slik. Ha litt tiltro, ikke gå i strupen på han men ta det opp på en voksen og rolig måte...

Jeg forstår dette er litt vanskelig følelsesmessig men jeg vil anbefale deg å ikke hoppe på en konklusjon. 

Anonymkode: b2117...d11

Han lyver bevisst, jo! Hvis turen er bare fasade og bestilt for lenge siden, da har han jo uansett løyet. TS spurte om påskeplanen, han sa at det var ikke noe særlig.

TS, uansett hva som er bakgrunnen for at han dro, så er han ikke ærlig med deg. Du fortjener bedre! Velg en som er ferdig med fortida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat dette. Han har ikke glemt at han skulle på påskeferie, han har bevisst unngått å si det. Og det har vært mye meldinger, så han har fint hatt muligheten. Og jeg må jo konfrontere han, litt usikker på hvordan enda. 

Anonymkode: 13475...18b

Jeg ville ikke brukt energi på «hvordan». «Hei! Jeg ser dere er i London. Hvorfor har du ikke fortalt det?» holder lenge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en mann, som selvsagt er gift. Ekteskapet går mot slutten, de har avsluttet familieterapi fordi det ikke fører noen vei. Vel-så sier han. Jeg har ikke hatt sex med han enda, fordi for meg blir det feil når han er gift-det respekterte han. Men vi har sendt mange meldinger, litt usikker på om det er så veldig mye bedre. Han er på, oppmerksom mot meg, lurer alltid på hvordan dagen min har vært. Vi har avtale om å treffes, men jeg har sagt at sex er uaktuelt PR nå.

så. Så kom påsken, og min sønn følger hans datter på Instagram. Han kunne fortelle at xxx er i London, se da, mamma-der har vi vært! Og der var jammen min hemmelige venn på tur, sannsynligvis med sin kone og familien. Jeg spurte han for noen dager siden hvilke påskeplaner han har, han svarte; lite, ikke all verdens. 

Beklager om dette blir rotete nå, men jeg stresser litt. Hvordan sier jeg til han at jeg vet hva han holder på med, og at det han har sagt til meg er vissvass og tull? Jeg skjønner at han har lurt meg trill rundt, men hvordan kan jeg gi beskjed til han om at jeg vet? Argh, blir så sint, skuffet og oppgitt!

Anonymkode: 13475...18b

Hvis du konfronterer ham, så blir det fort bortforklaringer. Turen kan ha blitt bestemt "på sparket", noe som er usannsynlig, eller han kan ha "glemt det", noe som også er usannsynlig. Det er bra at de drar på en tur sammen fordi de da tenker på ungene, som alltid bør komme først uansett, men omstendighetene rundt skurrer. Oppførselen hans er dessverre i tråd med slike menn som vil ha i pose og sekk. Hvis familieterapi ble besluttet avsluttet pga lite fruktbar, så må kona også være innforstått med at løpet er kjørt, og da burde han kunne fortelle at han har truffet en ny dame, og spille med åpne kort overfor alle parter involvert. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en mann, som selvsagt er gift. Ekteskapet går mot slutten, de har avsluttet familieterapi fordi det ikke fører noen vei. Vel-så sier han. Jeg har ikke hatt sex med han enda, fordi for meg blir det feil når han er gift-det respekterte han. Men vi har sendt mange meldinger, litt usikker på om det er så veldig mye bedre. Han er på, oppmerksom mot meg, lurer alltid på hvordan dagen min har vært. Vi har avtale om å treffes, men jeg har sagt at sex er uaktuelt PR nå.

så. Så kom påsken, og min sønn følger hans datter på Instagram. Han kunne fortelle at xxx er i London, se da, mamma-der har vi vært! Og der var jammen min hemmelige venn på tur, sannsynligvis med sin kone og familien. Jeg spurte han for noen dager siden hvilke påskeplaner han har, han svarte; lite, ikke all verdens. 

Beklager om dette blir rotete nå, men jeg stresser litt. Hvordan sier jeg til han at jeg vet hva han holder på med, og at det han har sagt til meg er vissvass og tull? Jeg skjønner at han har lurt meg trill rundt, men hvordan kan jeg gi beskjed til han om at jeg vet? Argh, blir så sint, skuffet og oppgitt!

Anonymkode: 13475...18b

Husk at det er to sider av en sak. Hvis en mann er villig til å lyve ved å holde deg skjult for kona, er han villig til å lyve for deg.

trust me, du har fått elskerinne-status, og han kommer ikke til å gå fra den «forferdelige kona» som han har det «såååå dårlig med». 

Utroskap er mange ting. Det trenger ikke være sex, men også følelsesmessig utroskap. 

Kjenner du noen som er på vei ut av et forhold og reiser på familieferie til London? Og nei, du trenger ikke konfrontere ham. Jeg vet allerede hva han vil si; a. Hun truet meg med barna hvis jeg ikke ble med, b. Vi tok en siste tur sammen for å få en god avslutning, c. Turen var bestilt og betalt for lenge siden (og hva skulle han gjøre stakkars, han hadde jo ikke noe valg må skjønne ).... 

Jeg tror desverre du må innse at han er som alle tidligere utro partnere i historien. Han kjeder seg litt hjemme, og får spenning utenfor. Han vil nok bli singel snart ja, men det er etter at hun har funnet ut at han har drevet dobbeltspill. Da er du interessant i 5 minutter, før den «stakkars» begynner å savne det gode trygge han hadde med den «fæle» eksen. 

Helt ærlig: en mann som involverer en ny dame mens han samtidig prøver å reparere med kona...er han virkelig en du vil ha??

Anonymkode: c44e3...0ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er mye forskjellige svar her. 

Joda, hadde jeg gått inn for å ødelegge ekteskapet, hadde jeg fortjent å bli lurt. 

Det har jeg ikke. Jeg har derimot oppfordret til å finne ut hvor problemet ligger, og har og sagt at jeg vil han skal være happy, selv om det betyr null kontakt med meg, og et ekteskap som fungerer. Jeg vet jo det har vært trøbbel, ikke pga meg, men jeg ser jo selvfølgelig at jeg ikke nødvendigvis har hjulpet på å reparere et skrantende forhold. 

Uansett hvordan dette ender, så tror jeg han har hatt behov for å lufte litt tanker, det har han gjort hos meg. Selv om han har vært fullstendig klar over at det aldri blir noe intimt med oss to så lenge han er i et forhold. Likevel er det selvsagt over streken, for hvordan man enn snur og vender på det er han fortsatt gift. Mens jeg, jeg er singel. Jeg har ikke noen å stå til ansvar for. 

Det koker ned til at enten er han en førsteklasses idiot, eller så har han gjort dette litt i beste mening. Altså å ikke ville uroe meg, bla bla. Likevel vet jeg jo nå hva han gjør i påsken, alt dokumenteres flittig på Instagram. Det er ikke noe spesielt gøy, for meg, og selvfølgelig-hadde kona visst, hadde det ikke vært gøy for henne heller. Men hovedpoenget mitt er, jeg har med viten og vilje stoppet før det gikk for langt. Ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi det ville vært enda verre enn det er nå.

Anonymkode: 13475...18b

Kanskje du må Google historier fra andre elskerinner? De sier nøyaktig det samme som deg👇.

»han har ikke dårlige motiver,»» han trengte å lufte seg»  etc etc.

TROR du virkelig på det?? Han går til en profesjonell spesialutdannet familieterapeut. Der får han ivaretatt behovet for å lufte seg så mye han bare orker. Han trenger derfor ikke deg til det. 

Synes du skal tenke over din rolle i det. Ved å være åpen, lyttende og tilgjengelig, gir du ikke kona en sjanse. Hun- som driver et kjedelig hverdagsliv, som henter, kjører, steller og tar vare på. Hun har ikke nubbsjans mot en «fantastisk» tilgjengelig og positiv person, som slipper å bære ansvaret for hverdagslivet i tillegg. Du må være ærlig med deg selv. Ødelegger du noe med din tilstedeværelse? Jeg håper samvittigheten din sier ja, for det gjør du! 

Om han finner andre etter deg, får så være. Men ikke vær den som ødelegger en annen kvinne og kanskje barn. Du er mor selv. Nå må du tenke deg om.

Ogdu tar feil i en ting. Ja, det er ikke spesielt gøy for deg. Men for HENNE er det katastrofalt! 

Anonymkode: c44e3...0ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en mann, som selvsagt er gift. Ekteskapet går mot slutten, de har avsluttet familieterapi fordi det ikke fører noen vei. Vel-så sier han. Jeg har ikke hatt sex med han enda, fordi for meg blir det feil når han er gift-det respekterte han. Men vi har sendt mange meldinger, litt usikker på om det er så veldig mye bedre. Han er på, oppmerksom mot meg, lurer alltid på hvordan dagen min har vært. Vi har avtale om å treffes, men jeg har sagt at sex er uaktuelt PR nå.

så. Så kom påsken, og min sønn følger hans datter på Instagram. Han kunne fortelle at xxx er i London, se da, mamma-der har vi vært! Og der var jammen min hemmelige venn på tur, sannsynligvis med sin kone og familien. Jeg spurte han for noen dager siden hvilke påskeplaner han har, han svarte; lite, ikke all verdens. 

Beklager om dette blir rotete nå, men jeg stresser litt. Hvordan sier jeg til han at jeg vet hva han holder på med, og at det han har sagt til meg er vissvass og tull? Jeg skjønner at han har lurt meg trill rundt, men hvordan kan jeg gi beskjed til han om at jeg vet? Argh, blir så sint, skuffet og oppgitt!

Anonymkode: 13475...18b

Han vil bare ligge med deg. Ikke gjør det. Hvis ekteskapet med kona er så dårlig, hvorfor går dem ikke fra hverandre da? Det er bullshit skjønner du. 

Anonymkode: 75a4f...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reagerer litt på at ditt barn tydeligvis vet godt hvem hans barn er? Hvor kjenner de hverandre fra? Spesielt av deg å ha kontakt med en gift far av barnet ditt sin omgangskrets.

Anonymkode: c4861...f37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen for at du er såret er for du trodde på han. Ja, du har klart å holde deg unna fysisk utroskap, men dere har ett emosjonelt forhold, skjønner at det ikke var intensjonen men det er temmelig lett for oss å lese som sitter på sidelinjen.

Kanskje så han ingenting for at han ikke ønsket at du skulle misforstå turen. Men det taler i seg selv ganske høyt på hvem han setter først. For han vet at om du trodde det enda var liv i ekteskapet, så hadde du trukket deg unna. Og mest sannsynlig er det ikke over siden han valgte å lyve. Hadde han tenkt på dine følelser så hadde han vært ærlig med deg, ikke latt deg få bilder av den lykkelige familien og løynene hans rett i ansiktet. 

Men forhåpentligvis var det denne oppvekker du trengte. Han setter seg selv først, nå er det på tide at du gjør det samme. Du har vært den han kan snakke med når han har det vanskelig, noe han burde gjort med kona om han virkelig prøvde å få forholdet til å fungere. Du tror kanskje du har holdt deg tilbake og prøvd han til å jobbe med forholdet sitt, men siden du er forelsket og han prøver å få deg på rygg, så kommer du aldri til å være den som redder forholdet hans. Du er en forstyrrelse i ekteskapet deres, du tar tid fra hans familie. Det er han som bryter løfter det er han som har ansvar for konen og familien sin, det er han som velger å bruke tiden på å forføre deg. Men ikke vær naiv, du vet at deres "vennskap" ikke er en positiv ting for noen av dere akkurat nå. 

Mitt råd, om du ønsker det. Kos deg i påsken med barn, familie og venner. Ikke kast bort mer tid på han, om så blokker han fra sosiale medier. Du fortjener bedre enn å være noens nummer 2. Til han eventuelt blir singel, så fortjener han ikke tid, følelsene og drømmene dine. Det må han gjøre seg fortjent til. Og jo mer tid du kaster bort på en opptatt mann, jo flere flotte single menn går du glipp av. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, I Grosny skrev:

Hvor gamle er barna hans? Det kan tenkes at han holder ut i ekteskapet til den minste er ferdig med videregående. At han egentlig er på vei ut, men ikke har ferdigstilt famile/oppdragelsesprosjeket enda, og har en lang vei å gå.

Selv om kjærligheten har visnet så går det greit å kjøre familieløpet hele veien med mindre det er for mye bråk og helvete i ekteskapet. Jeg tenker at dersom du elsker den mannen, så bør du holde deg langt unna, fordi du fort kan bli dråpen som får helvetet til å renne over i heimen og det er ikke godt verken for han eller barna hans. Barna hans er nok det viktigste for han.

Ja, alle barns drøm er en forelder som lyver for både kona og elskerinna, og skylder på dem for at han gjør det...

Anonymkode: 0b85e...3ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Krepsekvinnen said:

Harde ord. TS er menneskelig, som oss andre, og har fått oppmerksomhet og falske forhåpninger fra en som seiler under falskt flagg. 

Hva slags falske forhåpninger? Han lyver til sin kone og lyver til Ts? Hva annet kan man forvente? Ts er ikke noe bedre selv og «stalker» tydeligvis hans familie gjennom sine barn. Er du med på lenke får du tåle steken! Hvis man eier så mye som eikk og moral så setter man en stopper for ting frem til mannen har tatt sin avgjørelse. Man sender ikke en gift mann meldinger i hytt og gevær! Svake mennesker.

Anonymkode: fa2ee...db9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...