Gå til innhold

Jeg skammer meg over å være den andre kvinnen, akkurat nå..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en mann, som selvsagt er gift. Ekteskapet går mot slutten, de har avsluttet familieterapi fordi det ikke fører noen vei. Vel-så sier han. Jeg har ikke hatt sex med han enda, fordi for meg blir det feil når han er gift-det respekterte han. Men vi har sendt mange meldinger, litt usikker på om det er så veldig mye bedre. Han er på, oppmerksom mot meg, lurer alltid på hvordan dagen min har vært. Vi har avtale om å treffes, men jeg har sagt at sex er uaktuelt PR nå.

så. Så kom påsken, og min sønn følger hans datter på Instagram. Han kunne fortelle at xxx er i London, se da, mamma-der har vi vært! Og der var jammen min hemmelige venn på tur, sannsynligvis med sin kone og familien. Jeg spurte han for noen dager siden hvilke påskeplaner han har, han svarte; lite, ikke all verdens. 

Beklager om dette blir rotete nå, men jeg stresser litt. Hvordan sier jeg til han at jeg vet hva han holder på med, og at det han har sagt til meg er vissvass og tull? Jeg skjønner at han har lurt meg trill rundt, men hvordan kan jeg gi beskjed til han om at jeg vet? Argh, blir så sint, skuffet og oppgitt!

Anonymkode: 13475...18b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er absolutt ingenting å satse på. Søppel

Anonymkode: 52fd4...3f3

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke lurt deg, han har ingen forpliktelser til deg. Det er ikke deg han er gift med. Men han lurer derimot sin kone og sine barn. Den dagen du blir lurt av han så fortjener du det. Møter du en gang en mann du blir forelsket i, så fortjener du å oppleve den smerten ved at noen er utro mot deg. 

Som man reder ligger man. 

Anonymkode: fa2ee...db9

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke blitt lurt helt enda. Han håper nok å få deg til sengs først. Men da vet du bedre nå da iallefall tenker jeg. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke deg han har lurt, det er jo sin kone.

Anonymkode: 57d6a...8ff

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del, jeg er klar over at han ikke har noen forpliktelser til meg. jeg er og klar over at han er gift, og nettopp i respekt for det har jeg vært knallhard på at vi to treffes ikke der det er mulighet til å gå videre enn en klem. Både for hans del, men og for min egen, jeg ønsker ikke være den som ødelegger noe. Skulle han gå fra sin kone, ville det vært fordi han vil, ikke fordi jeg har sex med han og krever noe, for det gjør jeg ikke. 

Saken her er at han har fremstilt ekteskapet som ikke-eksisterende, og jeg har ingen grunn til ikke å ha trodd på han om det. Før nå. 

Men han sa ikke engang, på direkte spørsmål, at han hadde planer om en familie påskeferie. Da lurer jeg på, hvordan gir jeg beskjed om at jeg vet? Og legger det her i kontoen for lesson learned, faen altså. 

Anonymkode: 13475...18b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har dine grenser, han vil ha i pose og sekk. 

Anonymkode: 2c279...3e4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, er virkelig menn så enkle? Fy søren, man mister jo fullstendig troen på dem.  Han må jo gjerne prøve å få det til å fungere med sin kone altså, men jeg er ikke så begeistret for å bli lurt, for uansett, gift eller ei, han har vært tydelig på hva han ønsker i tale. Bare ikke så tydelig i handling.

Anonymkode: 13475...18b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar altså hans ord på at "det ikke fungerer" med kona.

Hvis terapi ikke hjalp sem, hvorfor er de i så fall fremdeles sammen?!

Virker som du tror på enkelte ting han har fortalt deg fremdeles.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ild skrev:

Du tar altså hans ord på at "det ikke fungerer" med kona.

Hvis terapi ikke hjalp sem, hvorfor er de i så fall fremdeles sammen?!

Virker som du tror på enkelte ting han har fortalt deg fremdeles.

Absolutt, og det er derfor jeg er litt oppgitt nå. Jeg trodde han var en man kunne stole på jeg, så feil kan man ta. Hadde jeg vært i et forhold som man ville ut av, hadde jeg ikke dratt på storbyferie. Det skurrer, og han vet jo ikke engang at jeg vet. Men jeg har lyst til å la han forstå at jeg vet, for da blir det lettere for meg å si takk og farvel.

Anonymkode: 13475...18b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke spesielt lurt av han å begynne å juge til deg, nei. Det kan godt hende at alt det andre er sant og at han var redd du ikke ville like at de dro på tur el.l. men det var isåfall et dårlig valg å ikke være ærlig! Han er tross alt fortsatt gift, så det at de drar på tur hele familien er jo helt naturlig og betyr ikke at de har et eksisterende ekteskap. Men det hjelper ikke!

Nå har han bevist at han kan juge så lett, så da hadde jeg bare droppet hele fyren! Og jeg hadde selvsagt fortalt han at det var derfor!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt, og det er derfor jeg er litt oppgitt nå. Jeg trodde han var en man kunne stole på jeg, så feil kan man ta. Hadde jeg vært i et forhold som man ville ut av, hadde jeg ikke dratt på storbyferie. Det skurrer, og han vet jo ikke engang at jeg vet. Men jeg har lyst til å la han forstå at jeg vet, for da blir det lettere for meg å si takk og farvel.

Anonymkode: 13475...18b

Tro meg, det kunne du nok, med barn som ikke visste hva du ønsket deg. Jeg var på ferier med min eks i flere år mens jeg ønsket meg ut.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har gått rett på elskerinnetalen. 

Anonymkode: 7c2e7...83e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint dra på ferie selv om ekteskapet er over, for ungenes skyld. Turen var sikkert bestilt for lenge siden og ungene har sikkert gledet seg. De skal sikkert fortelle barna om skilsmissen rett over påske.

Det er akkurat det han kommer til å fortelle deg hvis du tar opp dette med han. Og hvis han er skikkelig overbevisende så tror du på han. Var jeg deg hadde jeg bare ghosted han. Er egentlig ikke noen tilhenger av hosting, men i dette tilfellet er det fortjent.

Anonymkode: e0524...82b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Tro meg, det kunne du nok, med barn som ikke visste hva du ønsket deg. Jeg var på ferier med min eks i flere år mens jeg ønsket meg ut.

Dette sier litt om hvordan det kan være. Takk for ditt innspill.Man gjør fryktelig mye for barn, familie og fasade. 

Kjære ts, med dette innspillet over som bakteppe vil jeg si at det er overhode ikke sikkert han bevisst lyver for deg. Turen kan ha vært spontan, det kan tenkes han ikke ønsket uroe deg, det kan være han har det som den over her..at han strekker seg tross alt. 

Jeg forstår ikke hvorfor du så raskt hopper på en konklusjon om at han lyver til deg?jeg tenker at det er jommen ikke sikkert det er helt slik. Ha litt tiltro, ikke gå i strupen på han men ta det opp på en voksen og rolig måte...

Jeg forstår dette er litt vanskelig følelsesmessig men jeg vil anbefale deg å ikke hoppe på en konklusjon. 

Anonymkode: b2117...d11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette sier litt om hvordan det kan være. Takk for ditt innspill.Man gjør fryktelig mye for barn, familie og fasade. 

Kjære ts, med dette innspillet over som bakteppe vil jeg si at det er overhode ikke sikkert han bevisst lyver for deg. Turen kan ha vært spontan, det kan tenkes han ikke ønsket uroe deg, det kan være han har det som den over her..at han strekker seg tross alt. 

Jeg forstår ikke hvorfor du så raskt hopper på en konklusjon om at han lyver til deg?jeg tenker at det er jommen ikke sikkert det er helt slik. Ha litt tiltro, ikke gå i strupen på han men ta det opp på en voksen og rolig måte...

Jeg forstår dette er litt vanskelig følelsesmessig men jeg vil anbefale deg å ikke hoppe på en konklusjon. 

Anonymkode: b2117...d11

Tenker det samme.

Men hun er jo tydeligvis ikke den eneste som raskt hopper til den konklusjonen..

Anonymkode: c7246...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skuffet over at en mann som lyver og bedrar til sin egen familie er uærlig med deg? Hva forventet du?

Anonymkode: f91e1...f15

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette sier litt om hvordan det kan være. Takk for ditt innspill.Man gjør fryktelig mye for barn, familie og fasade. 

Kjære ts, med dette innspillet over som bakteppe vil jeg si at det er overhode ikke sikkert han bevisst lyver for deg. Turen kan ha vært spontan, det kan tenkes han ikke ønsket uroe deg, det kan være han har det som den over her..at han strekker seg tross alt. 

Jeg forstår ikke hvorfor du så raskt hopper på en konklusjon om at han lyver til deg?jeg tenker at det er jommen ikke sikkert det er helt slik. Ha litt tiltro, ikke gå i strupen på han men ta det opp på en voksen og rolig måte...

Jeg forstår dette er litt vanskelig følelsesmessig men jeg vil anbefale deg å ikke hoppe på en konklusjon. 

Anonymkode: b2117...d11

Vet du, jeg har tenkt det samme. Altså, enten er jeg en fryktelig dårlig menneske kjenner og blir lurt trill rundt, eller har han prøvd å gjøre noe hyggelig for barna sine(og kona for den saks skyld), som sånn sett er en fin ting å gjøre, om man er ærlig. Men forrige uke spurte jeg om påskeplaner, det var ikke all verdens. Det kunne vært ledig enkelt å bare si det som det var. Tenker jeg.

Anonymkode: 13475...18b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg har tenkt det samme. Altså, enten er jeg en fryktelig dårlig menneske kjenner og blir lurt trill rundt, eller har han prøvd å gjøre noe hyggelig for barna sine(og kona for den saks skyld), som sånn sett er en fin ting å gjøre, om man er ærlig. Men forrige uke spurte jeg om påskeplaner, det var ikke all verdens. Det kunne vært ledig enkelt å bare si det som det var. Tenker jeg.

Anonymkode: 13475...18b

Joda det kunne han sagt....Men på den annen side, kanskje han visste det ville såre deg og ikke ønsket det. Eller kanskje det er kort tid avgårde og ikke oppleves som allverdens for han?kanskje hoppet de på en billig tur på sparket?

Ta det opp men ikke bli forutinntatt eller hard.

Min bror var ulykkelig gift i hele tjue år. Han har fortalt hvordan han strakk strikken gang på gang for å blidgjøre eksen, få fred i huset og forhåpentlig glede barna (som var hans fokus). Han ønsket seg hele tiden ut men holdt ut altfor lenge. Det er ikke sikkert fyren lyver,det vil jeg bare si.

Anonymkode: b2117...d11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...