Gå til innhold

Spørsmål om blodgivning og registrering i benmargsdonor registeret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gav blod for 9 måneder siden. Jeg gav da beskjed om at jeg ønsket å stå registrert i benmargsdonor registeret og jeg fikk beskjed om at de skulle ta noen ekstra blodprøver av meg i forbindelse med det. Jeg har ikke hørt noe fra blodbanken siden verken om registrering i benmargsdonor registeret eller en ny time for å gi blod. 

Er det slik at når jeg har gitt beskjed om at jeg vil bli registrert i benmargsdonor registeret så har jeg nå blitt registrert eller vil de gi beskjed om at jeg har blitt registrert? Og burde jeg kontakte blodbanken for å si at jeg gjerne kan gi blod igjen, eller er det best å vente til de kontakter meg? Jeg har blodtype AB+, så jeg tenker at det kan jo være at de ikke har så mye bruk for meg på grunn av blodtypen?

Anonymkode: 35726...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring nå blodbanken og hør med dem istedet da.

Anonymkode: a640d...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gav blod for 9 måneder siden. Jeg gav da beskjed om at jeg ønsket å stå registrert i benmargsdonor registeret og jeg fikk beskjed om at de skulle ta noen ekstra blodprøver av meg i forbindelse med det. Jeg har ikke hørt noe fra blodbanken siden verken om registrering i benmargsdonor registeret eller en ny time for å gi blod. 

Er det slik at når jeg har gitt beskjed om at jeg vil bli registrert i benmargsdonor registeret så har jeg nå blitt registrert eller vil de gi beskjed om at jeg har blitt registrert? Og burde jeg kontakte blodbanken for å si at jeg gjerne kan gi blod igjen, eller er det best å vente til de kontakter meg? Jeg har blodtype AB+, så jeg tenker at det kan jo være at de ikke har så mye bruk for meg på grunn av blodtypen?

Anonymkode: 35726...c24

Blodbanken har bruk for alt blodet de kan få. 

Har du nok blod selv, så kan du vel bare møte opp over påske å gi av din overflod og godhet? 

Anonymkode: df263...f14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Blodbanken har bruk for alt blodet de kan få. 

Har du nok blod selv, så kan du vel bare møte opp over påske å gi av din overflod og godhet? 

Anonymkode: df263...f14

Man møter ikke bare opp. Man får innkalling (time).

Anonymkode: e6308...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i benmargsregisteret, fikk aldri noen bekreftelse fra det bortsett fra at jeg skrev jo under skjema o.s.v. når de tok de blodprøvene. Men jeg ville ringt blodbanken for ny time, her settes det alltid opp når jeg gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er registrert. De tar bare de ekstra blodprøvene, og så hører du ikke mer om det. Spør neste gang du likevel er inne for å gi blod.

Sjansen for at du blir kontaktet for å faktisk donere beinmarg er forsvinnende liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer som de over her sier. Man får ikke beskjed om at man har blitt registrert i beinmargsregisteret.

Når det gjelder blodgiving så kan du ringe til blodbanken og høre. "Du, jeg bare stusser litt. Jeg registrerte meg som blodgiver for 9 mnd siden, men så har jeg ikke hørt noe fra dere etterpå, så jeg lurte på om jeg har falt ut av listene eller om det er vanlig å tappe så sjelden?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...