Gå til innhold

Påskeegg - gode tradisjoner


Roseus

Anbefalte innlegg

Til dere som gir påskeegg. Hvordan  får barna det?

Vi har hatt litt forskjellig med skattekart, bare leting, rebus, alltid på påskeaften. 

 Men skulle gjerne funnet på noe nytt, spennende i år. 

Morsomt å høre hvordan andre gjør det.  

 

Endret av Roseus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleide å få det til barnetv da jeg var barn. Vi har laget tradisjon med leting etter egg, gjerne sammen med noen av bestekameratene til eldste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjemmer jeg egget og så må hun lete, tar det innendørs. Torsdag morgen starter letingen.

Anonymkode: 7c18c...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får det lørdag morgen. Da henger det en lapp et sted i huset med en rebus som fører dem til et nytt sted med en ny lapp osv osv helt til de finner eggene. Dette er stor stas. :) I tillegg til dette kommer påskeharen og gjemmer små sjokoladeegg rundt om i huset tidligere i påskeuken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et lite påske egg med godteri hver kveld i påsken. Dette ble gjemt en plass inne i hytta av påskeharen da vi ungene var ute og lekte etter middag. 🐰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Arkana said:

De får det lørdag morgen. Da henger det en lapp et sted i huset med en rebus som fører dem til et nytt sted med en ny lapp osv osv helt til de finner eggene. Dette er stor stas. :) I tillegg til dette kommer påskeharen og gjemmer små sjokoladeegg rundt om i huset tidligere i påskeuken. 

Hvordan er de rebusene du har brukt tidligere år?

Anonymkode: 161d5...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er de rebusene du har brukt tidligere år?

Anonymkode: 161d5...cb9

Vanskelig å skrive rebuser her siden jeg tegner en del, men det kan være alt fra at jeg tegner et møbel hvor lappen er gjemt til en faktisk rebus som blir en setning. Jeg bruker også en del gåter. F.eks. "Den første ledetråden vår er skjult
på kjøkkenet, bak noe som er gult.", "Vi har en liten far og en liten mor. Gå til huset hvor de bittesmå bor." (Dukkehuset) eller "Skitten inn, ren ut." (Vaskemaskinen). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattekart er alltid gøy for barna.

Anonymkode: 23b82...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Arkana said:

Vanskelig å skrive rebuser her siden jeg tegner en del, men det kan være alt fra at jeg tegner et møbel hvor lappen er gjemt til en faktisk rebus som blir en setning. Jeg bruker også en del gåter. F.eks. "Den første ledetråden vår er skjult
på kjøkkenet, bak noe som er gult.", "Vi har en liten far og en liten mor. Gå til huset hvor de bittesmå bor." (Dukkehuset) eller "Skitten inn, ren ut." (Vaskemaskinen). :) 

Tusen takk for svar. Håper andre kan komme med flere forslag som ligner dette.

Anonymkode: 161d5...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...