Gå til innhold

jenter, hvordan vil dere bli sjekket opp på dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har dere noen råd/tips.

Forstår det slik at det er viktig å ta bort presset i begynnelsen ihvertfall, for når noen kommer bort til deg "plutselig" i din daglige rutiner, kan det fort bli ekkelt. Har sett flere ganger at det ikke er gutten, men tilnærmingen som har blitt feil. Jenta kan helt sikkert være intressert, men det blir for mye press. Eller så er ikke gutten proaktiv nok og blir altfor usikker, også er det selfølgelig viktig å gi jenta en  trygghet.

Jeg er nokså "kjekk" og motebevisst og det kan jo gi en liten trygghet i seg selv, slik at jeg ikke fremstår som creep. 

Men hadde selfølgelig vært fint med råd fra dere som helt sikkert jevnlig for gutter etter dere. 

Anonymkode: 8f108...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er nokså "kjekk" og motebevisst og det kan jo gi en liten trygghet i seg selv, slik at jeg ikke fremstår som creep. 

Anonymkode: 8f108...a28

Hva har "kjekk og motebevisst" å gjøre med om du fremstår creepy eller ikke?

Anonymkode: cffc3...b6a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som omtaler seg selv som kjekk og fokuserer på motebevist utseende og klær får et minuspoeng i min bok. 

 

Anonymkode: 73baf...611

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har "kjekk og motebevisst" å gjøre med om du fremstår creepy eller ikke?

Anonymkode: cffc3...b6a

 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som omtaler seg selv som kjekk og fokuserer på motebevist utseende og klær får et minuspoeng i min bok. 

 

Anonymkode: 73baf...611

Får disse innleggene dere til å føle dere bedre? 😳😢

TS, der er absolutt lettere å svare på hva jeg ikke like for har til gode å like det. Å føle meg presset opp i et hjørne uten mulighet til å unnslippe situasjonen, det må være en "out". Å føle at vi blir underholdning for andre, når flere rundt får med seg hva som skjer. At han helt åpenbart har en innøvd rutine, merkes tydelig på at han neste ikke responderer på det jeg sier. 

Anonymkode: 83012...4eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daygaming er utbredt i de internasjonale PUA-miljøene og de diverse ''miljøene'' Norge har.

Driver selv med daygame og det fungerer bra. Fikser nr. og dates slik :)

Anonymkode: d30c1...6cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en naturlig setting - det vil si at det er plausibel grunn til å ta kontakt i utgangspunktet. Å ha noe vettugt å komme med hjelper også - du må gi meg en grunn til å ha interesse av å bli i samtalen. En tilfeldig fyr som ut av det blå kommer bort og lire av seg en dårlig sjekkereplikk, eventuelt bare sier Hei og så forventer at jeg skal følge opp, kommer ingen vei, han er bare et plagsomt irritasjonsmoment.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det med ikke å ha en "out" er forresten det jeg opplever oftest. Menn som benytter muligheten når vi er i en situasjon der vi MÅ være sammen, gjerne over flere timer. Sidemannen på toget og flyet er klassikeren som jeg har opplevd mange ganger. Skjønner den potensielle romantikken i at en match made in heaven plutselig får billett ved siden av hverandre, men virkeligheten er sjelden sånn ass...

Anonymkode: 83012...4eb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Får disse innleggene dere til å føle dere bedre? 😳😢

TS, der er absolutt lettere å svare på hva jeg ikke like for har til gode å like det. Å føle meg presset opp i et hjørne uten mulighet til å unnslippe situasjonen, det må være en "out". Å føle at vi blir underholdning for andre, når flere rundt får med seg hva som skjer. At han helt åpenbart har en innøvd rutine, merkes tydelig på at han neste ikke responderer på det jeg sier. 

Anonymkode: 83012...4eb

Jeg er bare ærlig. De gangene en fyr omtaler seg slik og forsøker seg på sjekking så går det rett vest for han. En mann kan være kjekk uten å drive å promotere seg som kjekk på kg. 

Anonymkode: 73baf...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Daria said:

I en naturlig setting - det vil si at det er plausibel grunn til å ta kontakt i utgangspunktet. Å ha noe vettugt å komme med hjelper også - du må gi meg en grunn til å ha interesse av å bli i samtalen. En tilfeldig fyr som ut av det blå kommer bort og lire av seg en dårlig sjekkereplikk, eventuelt bare sier Hei og så forventer at jeg skal følge opp, kommer ingen vei, han er bare et plagsomt irritasjonsmoment.

Altså en ''situasjonell åpner'' slik vi kaller det i sjekkemiljøene? Få det til å virke tilfeldig.

Fordel: flere vil åpne.

Ulempe: mister fordelene ved å være direkte.

Anonymkode: d30c1...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

...det med ikke å ha en "out" er forresten det jeg opplever oftest. Menn som benytter muligheten når vi er i en situasjon der vi MÅ være sammen, gjerne over flere timer. Sidemannen på toget og flyet er klassikeren som jeg har opplevd mange ganger. Skjønner den potensielle romantikken i at en match made in heaven plutselig får billett ved siden av hverandre, men virkeligheten er sjelden sånn ass...

Anonymkode: 83012...4eb

Denne er ille. Har sittet på både tog og fly uten å ha ørepropper tilgjengelig, og da er det full sjekking. Nei, jeg er vel egentlig ikke veldig keen på å i det hele tatt prate med folk når jeg reiser, og spesielt ikke å bli sjekket opp når jeg har noen timer/dager for meg selv. Derimot gjør det meg ingenting å bli sjekket opp på jobben, da har jeg jo en grunn til å være profesjonell og lite flørtete tilbake. 

Anonymkode: 93132...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Daygaming er utbredt i de internasjonale PUA-miljøene og de diverse ''miljøene'' Norge har.

Driver selv med daygame og det fungerer bra. Fikser nr. og dates slik :)

Anonymkode: d30c1...6cf

Og hva er så daygaming?

Anonymkode: 59fe7...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså en ''situasjonell åpner'' slik vi kaller det i sjekkemiljøene? Få det til å virke tilfeldig.

Fordel: flere vil åpne.

Ulempe: mister fordelene ved å være direkte.

Anonymkode: d30c1...6cf

For det første, ikke "få det til å virke tilfeldig", men heller la det være tilfeldig.

For det andre: er ikke målet å få en date? Om damer responderer bedre ved tilfeldigheter, hvorfor i alle dager skal det være negativt "å miste fordelen ved å vøre direkte?" Hva legger duvibdette utsagnet egentlig? 

For det 3dje: IKKE si ting som "vi i sjekkemiljøet". Det er utrolig dumt å være stolt over å prøve å være en PUA. 

Anonymkode: 8910a...ab3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann!

 

Har dere noen råd/tips.

Forstår det slik at det er viktig å ta bort presset i begynnelsen ihvertfall, for når noen kommer bort til deg "plutselig" i din daglige rutiner, kan det fort bli ekkelt. Har sett flere ganger at det ikke er gutten, men tilnærmingen som har blitt feil. Jenta kan helt sikkert være intressert, men det blir for mye press. Eller så er ikke gutten proaktiv nok og blir altfor usikker, også er det selfølgelig viktig å gi jenta en  trygghet.

Jeg er nokså "kjekk" og motebevisst og det kan jo gi en liten trygghet i seg selv, slik at jeg ikke fremstår som creep. 

Men hadde selfølgelig vært fint med råd fra dere som helt sikkert jevnlig for gutter etter dere. 

Anonymkode: 8f108...a28

Akkurat det der hadde faktisk fått meg til å styre unna. I hvert fall hvis du gikk virkelig inn for å vise det. Da ville jeg tenkt overfladisk. Jeg liker ikke gutter heller. De må ha blitt menn.

Anonymkode: 313ab...1b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen av dere som faktisk svarer på spørsmålet. 

Er det virkelig så ubehagelig å bli stoppet på gaten hvor en fyr spør om du vil være med å ta en kaffe? Selv om dere ikke er interessert kan dere i det minste ta det som et komplement. 

 

Anonymkode: be47a...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen av dere som faktisk svarer på spørsmålet. 

Er det virkelig så ubehagelig å bli stoppet på gaten hvor en fyr spør om du vil være med å ta en kaffe? Selv om dere ikke er interessert kan dere i det minste ta det som et komplement. 

 

Anonymkode: be47a...723

Synes det er vanskelig å svare på spørsmålet fordi jeg har opplevd dette ganske ofte og hver eneste gang har det vært ubehagelig og uønsket. Jeg kan sitte her og "fantasere" så mye jeg vil om en situasjon som hadde fungert, men sjansen er stor for at det hadde blitt annerledes IRL.

Men akkurat det eksempelet du gir hadde selvfølgelig vært helt greit, så lenge ingen andre fulgte oss med argusøyne og så lenge han tok et nei for et nei. Problemet er at IRL er det alltid noe mer, alltid et forsøk på overtalelse, alltid noen nysgjerrige øyne...

Anonymkode: 83012...4eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ingen av dere som faktisk svarer på spørsmålet. 

Er det virkelig så ubehagelig å bli stoppet på gaten hvor en fyr spør om du vil være med å ta en kaffe? Selv om dere ikke er interessert kan dere i det minste ta det som et komplement. 

 

Anonymkode: be47a...723

Nei, det er under ingen omstendigheter positivt å bli stoppet på gaten av en tilfeldig forbipasserende. 

Anonymkode: cffc3...b6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen av dere som faktisk svarer på spørsmålet. 

Er det virkelig så ubehagelig å bli stoppet på gaten hvor en fyr spør om du vil være med å ta en kaffe? Selv om dere ikke er interessert kan dere i det minste ta det som et komplement. 

 

Anonymkode: be47a...723

En kompliment? Tror du virkelig de fleste kvinner er så utsultet på og desperate etter mannlig oppmerksomhet at vi blir smigret bare noen snakker til oss? Om en helt tilfeldig fyr på gaten inviterer på en kaffe uten å vite noe som helst om meg, handler det uansett ikke om meg, det handler om ham - hans ego, hans sport (se bare innleggene om daygaming og sjekkemiljøet over her). 

Dessuten:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at IRL er det alltid noe mer, alltid et forsøk på overtalelse, alltid noen nysgjerrige øyne...

Dette. Det er aldri bare et tilfeldig spørsmål, du kan ikke bare si nei og gå uforstyrret videre. Jeg kan svare så høflig og utvetydig jeg bare vil, det bli alltid mer mas, en sur kommentar, i verste fall aggressivitet og trusler. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen av dere som faktisk svarer på spørsmålet. 

Er det virkelig så ubehagelig å bli stoppet på gaten hvor en fyr spør om du vil være med å ta en kaffe? Selv om dere ikke er interessert kan dere i det minste ta det som et komplement. 

 

Anonymkode: be47a...723


Det er mye mindre ubehagelig at en fyr kommer å sier "Sorry, jeg kunne ikke la vær du er så søt! Vil du ta en kaffe en dag?! :)" , for da kan jeg fnise deg bort å si "Nei men takk hehe! :)" og gå videre uten å bli plaget (ja da tar jeg det som et hyggelig kompliment og blir faktisk ganske glad, med mindre jeg avslører han som en PUA som sier sånt til alle bare for å håpe på napp hos en, man kjenner kjapt igjen den typen). Det er en forutsetning at jeg kan gå videre eller få være i fred uten at det går over i plaging, da er det beste han kan svare "Okei, god påske / Ha en fin dag" , og ikke "Åh kom igjen da, hvor er du fra? Typen din trenger ikke få vite det hvis du er opptatt! Ikke vær så kjip da!" . 

Å bli sjekket opp mens jeg går bortover gaten på den måten er helt ok for da har jeg en escape og må ikke bli stående med han, jeg føler meg ikke utrygg, og at en fyr kommer opp på siden av meg i noen meter det går fint, men han må gå vekk når han får nei , og heller ikke være så intenst at han steller seg rett foran meg eller noe, gå opp på siden av meg og ikke se på meg som en besatt creep. 

Den ubehagelige måten å bli sjekket opp på gaten er menn som peiler meg ut som et åte, for eksempel om jeg står stille å venter på bussen, sitter å venter på noen, står med mobilen min eller står med musikk på ørene som forresten tydelig signaliserer at man er opptatt og ikke vil ha kontakt med andre. (bruke mob, lytte på musikk) 
Og at de også står på bussholdeplassen , eller kommer å setter seg ned på bordet/benken jeg sitter å venter på toget eller venninden min,  for da er det ingen escape når jeg sier nei. Det blir ubehagelig at han tar seg retten til å slå seg ned der jeg sitter selvom han reiser seg opp igjen å går når jeg sier nei, det blir en inntrengen i min sone , og det blir det ikke like mye på åpen gate i trygge omgivelser. 

 

Anonymkode: f7574...41b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte litt bort poenget mitt...... Poenget mitt er at det er bedre å gå rett på sak å spørre med en gang, fordi vi skjønner hva dere vil og da er det drit ubehagelig om dere skal prøve å få igang en prat først å si "Hei, venter du på noen, står du her du da, hvor skal du, hvor bor du da, okei, javel , fine sko du har, ja jeg skal også ta trikken og bor der og der, hva driver du med ellers da" osvosvosv.... Helt jævlig, DONT DO IT 

Anonymkode: f7574...41b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...