Gå til innhold

Hvordan klarer man å lande /ta et valg ift å avslutte /fortsette et ekteskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært gift med en mann i 20 år. 

Av forskjellige grunner er jeg litt usikker på hva jeg ønsker videre. Jeg ber dere ikke om hjelp til å ta valget. For og imot må jeg lande på selv. Men jeg lurer på hvordan man klarer ta et slikt valg. Det føles utrolig vanskelig å klare ta valget.

Bør jeg skrive ned for og imot? Er det noe annet som er viktig å tenke gjennom for å klare lande dette?

Er litt rådvill hva jeg bør legge vekt på i et slikt valg. Har to barn. 

Anonymkode: 41d88...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvorfor du vurderer skilsmisse...

Har du mistet følelser?

Bidrar han ikke i hjemmet?

Uenige om barneoppdragelse, økonomi, ferier etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Spørs hvorfor du vurderer skilsmisse...

Har du mistet følelser?

Bidrar han ikke i hjemmet?

Uenige om barneoppdragelse, økonomi, ferier etc?

Ønsker ikke si for mye. Kort oppsummert :

Kombinasjon av mistet følelser, usikker på psyken hans (mye depressiv),uenige ifht barna, føler meg tatt for gitt og ikke sett lenger. Ikke tiltrukket lenger. 

Men å finne positive og negative sider klarer jeg...for å måle opp. Spørsmålet er mer sånn : hvordan klarer man lande et valg? Det er så vanskelig...jeg vet ikke helt hva jeg vil. Hvordan klsre sortere dette?

Anonymkode: 41d88...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker ikke si for mye. Kort oppsummert :

Kombinasjon av mistet følelser, usikker på psyken hans (mye depressiv),uenige ifht barna, føler meg tatt for gitt og ikke sett lenger. Ikke tiltrukket lenger. 

Men å finne positive og negative sider klarer jeg...for å måle opp. Spørsmålet er mer sånn : hvordan klarer man lande et valg? Det er så vanskelig...jeg vet ikke helt hva jeg vil. Hvordan klsre sortere dette?

Anonymkode: 41d88...c42

Jeg tenker at uansett vei videre, må han få god nok oppfølging på depresjonen. Han er jo far til dine barn, og de skal omgås ham, og dere skal samarbeide om barna. 

Har dere vurdert megling på Familiekontoret?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke tid... hvorfor må du lande et valg nå når du åpenbart ikke har landet et valg? 

Anonymkode: efbd4...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruke tid... hvorfor må du lande et valg nå når du åpenbart ikke har landet et valg? 

Anonymkode: efbd4...f33

Fordi det er på tide. Har prøvd lande i to år. Jeg er ikke lykkelig men redd for veien videre. Det er barna som gjør meg glad, ikke han lenger.

Han går i terapi. Vi har også vært til noen samtaler sammen, som dere foreslår. 

Anonymkode: 41d88...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han går i terapi. Vi har også vært til noen samtaler sammen, som dere foreslår. 

Anonymkode: 41d88...c42

Har parterapeuten kommet med noen konkrete forslag? 

Anonymkode: 924ed...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er på tide. Har prøvd lande i to år. Jeg er ikke lykkelig men redd for veien videre. Det er barna som gjør meg glad, ikke han lenger.

Han går i terapi. Vi har også vært til noen samtaler sammen, som dere foreslår. 

Anonymkode: 41d88...c42

Men da har du jo bestemt deg- du har bare ikke tatt steget...

Anonymkode: efbd4...f33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...