Gå til innhold

Nabo som følger etter meg og hunden. Si i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en hannhund som er omplassert. Stor hund som kan virke veldig voldsom. Vi trener og trener. Nå trener vi mye på passering. Men vi trenger gooood avstand. Forsøker derfor å gå steder hvor det er åpent og store avstander slik jeg tidlig oppdager andre hunder. Ellers går vi en del i nærområdet/nabolaget. Her er det mange stikkveier osv. Så da sørger jeg for å feks skifte vei eller plassere oss i god avstand slik vi klarer å trene på passering. 

De fleste forstår greien om jeg trekker meg vekk og følger ikke etter. De lar oss trene. Men det er en hundeeier som ikke virker å forstå dette. Det har skjedd flere ganger at jeg treffer på hun med hunden sin. Jeg har tydelig skiftet vei/gått opp i en sidevei for å få avstand (jeg vet hun har sett oss), men hun følger etter. Selvsagt skal alle få gå der de vil, men jeg har tydelig gitt signaler og vist jeg står og trener. Hun går raskt etter oss. Hunden hennes bjeffer en del. Så jeg forstår ikke hvorfor hun absolutt må gå hakk i hel på oss, mens hunden bjeffer mot oss. Jeg føler meg også presset til å avslutte treningen og raskt gå videre for å slippe å ha hun hengende rett bak oss. Har nesten lurt på om hun gjør det med vilje? Eller ikke evner å lese situasjonen? Ville dere sagt i fra?

Anonymkode: 13f93...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde sagt i fra på en vennlig måte og forklart at dere trener og bedt henne om å ta en annen vei når hun møtte dere. Ikke noe galt i det. 

Anonymkode: 3da2b...f00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng noe gult godt synlig på båndet. De fleste vet (eller burde vite) hva det betyr.

Anonymkode: 18210...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er grunnen til at jeg aldri anbefaler folk å skaffe seg hund for å møte nye mennesker (damen). 

Anonymkode: d9ac2...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et gjentagende problem ville jeg sagt fra ja. Hun høres jo heller ikke helt riktig navla ut om hun følger etter noen med en hund som bjeffer.

Anonymkode: c3e90...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hvilken vei hun har tenkt til å gå slik at du kan gå en annen vei siden dere trener og ikke trenger for mange forstyrrelser. 

Anonymkode: d0a4e...567

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.4.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Heng noe gult godt synlig på båndet. De fleste vet (eller burde vite) hva det betyr.

Anonymkode: 18210...ef0

Jeg vet ikke hva det betyr...

Anonymkode: 47978...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva det betyr...

Anonymkode: 47978...01e

Ikke jeg heller. Forstår ikke hvorfor de fleste burde vite dette, jeg har gått valpekurs, grunnkurs og hverdagslydighetskurs uten at dette har vært nevnt, så det er nok noe vedkommende har hørt en gang og tar som selvfølgelig allmennkunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gule båndet er vel for å vise at man ikke skal forstyrre hunden? Mener jeg såg en slik beskjed sirkulere på Facebook.

Anonymkode: e0045...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...