Gå til innhold

Alltid blod på papiret når jeg snyter meg, hva kan det være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den siste uken har det alltid kommet blod på papiret når jeg snyter meg. Det er lyserødt i farge og det kommer lite, jeg blør altså ikke neseblod. Det kommer bare ut blod når jeg snyter meg, muligens blandet med litt snørr. Jeg kjenner meg også litt tett i nesen, aller mest i høyre nesebor. Bortsett fra det merker jeg ingenting unormalt. Jeg er ikke forkjølet og jeg har heller ikke blødd neseblod eller fått blod på papiret når jeg snyter meg på sikkert 15 år minst, så jeg skjønner ikke helt hva som skjer. Noen som har tanker om hva det kan være? Og når burde jeg eventuelt vurdere å kontakte fastlegen? 

Anonymkode: 18e3a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Du skal slutte å vurdere. Du skal kontakte fastlegen like over påske.

Mest sannsynlig er det helt ufarlig, men dessverre kan det også være langt mer alvorlig. Vi snakker dessverre kreft her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blondie65 said:

Du skal slutte å vurdere. Du skal kontakte fastlegen like over påske.

Mest sannsynlig er det helt ufarlig, men dessverre kan det også være langt mer alvorlig. Vi snakker dessverre kreft her.

Så lenge ts ikke er tett i nesen eller har mista luktesansen er det ikke kreft.

Anonymkode: 91c5e...a12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mye blod når jeg snøt meg etter at jeg flyttet til en bolig med tørr luft. Det er mest sannsynligvis helt ufarlig og kan ha mange årsaker. Du kan også ha blitt allergiker, for det kan skje helt plutselig. 

Synes ikke noe om skremselspropagandaen over her som skriker kreft. Særdeles usannsynlig.

Anonymkode: 5a090...352

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke noe om skremselspropagandaen over her som skriker kreft. Særdeles usannsynlig.

Veldig enig med deg. 

Anonymkode: 6a1a8...302

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alltid tett, opplever det samme om jeg har hatt rennende nese i tillegg da jeg er vant til å ta litt i når jeg pusser nesen. 

Har i tillegg, i en alder av 32, blitt "beskyldt" for å ha begynt å reagere litt på pollen, jeg har visst vært rød i øynene og klødd meg de siste to årene (jeg merket bare kløen, uten å koble det). Dette kan visst dukke opp når som helst, gjør en litt tettere og irriterer nok slimhinnene.

Jeg kan selvsagt ikke si at du ikke skal gå til lege, men for min egen del er det like vanlig med blod i papiret som ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Blondie65 skrev:

Du skal slutte å vurdere. Du skal kontakte fastlegen like over påske.

Mest sannsynlig er det helt ufarlig, men dessverre kan det også være langt mer alvorlig. Vi snakker dessverre kreft her.

Hvilken type kreft har slike symptomer som ts beskrev? Jeg har de samme symptomene med blodig snørr av og til. 

Anonymkode: dba38...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nye kokain bruker du til daglig?

Anonymkode: 458cb...07a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det slik selv i mange år, aldri sjekket det da jeg er lat 😅😂

Jeg har levd i maaaange år med dette, så om det var farlig... ja da burde jeg kanskje allerede vært død tenker jeg :) om ikke... vi skal alle dø en dag :vetikke:

Anonymkode: ed4c7...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav grad av bakterieinfeksjon i bihulene/nesen, kutt ut melk og egg i en periode og se hva som skjer.

Anonymkode: 62b97...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den siste uken har det alltid kommet blod på papiret når jeg snyter meg. Det er lyserødt i farge og det kommer lite, jeg blør altså ikke neseblod. Det kommer bare ut blod når jeg snyter meg, muligens blandet med litt snørr. Jeg kjenner meg også litt tett i nesen, aller mest i høyre nesebor. Bortsett fra det merker jeg ingenting unormalt. Jeg er ikke forkjølet og jeg har heller ikke blødd neseblod eller fått blod på papiret når jeg snyter meg på sikkert 15 år minst, så jeg skjønner ikke helt hva som skjer. Noen som har tanker om hva det kan være? Og når burde jeg eventuelt vurdere å kontakte fastlegen? 

Anonymkode: 18e3a...488

Du har enten lettblødende neseslimhinne eller sår i nesen som går opp når du pusser nesen. 

Smør nesen innvendig med vasselin eller annen uparfymert krem/salve på en qtips. 

Anonymkode: e6023...185

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge ts ikke er tett i nesen eller har mista luktesansen er det ikke kreft.

Anonymkode: 91c5e...a12

Dette er en sjanse jeg ikke ville tatt. Jeg har en bekjent som helt uten andre symptomer fikk påvist kreft etter at vedkommende plutselig ofte begynte å blø neseblod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type kreft har slike symptomer som ts beskrev? Jeg har de samme symptomene med blodig snørr av og til. 

Anonymkode: dba38...465

Lymfekreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Dette er en sjanse jeg ikke ville tatt. Jeg har en bekjent som helt uten andre symptomer fikk påvist kreft etter at vedkommende plutselig ofte begynte å blø neseblod.

Kreft i bihulene eller i nesen?

Anonymkode: dba38...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Lymfekreft.

Takk for svar! 

Anonymkode: dba38...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt det slik selv i mange år, aldri sjekket det da jeg er lat 😅😂

Jeg har levd i maaaange år med dette, så om det var farlig... ja da burde jeg kanskje allerede vært død tenker jeg :) om ikke... vi skal alle dø en dag :vetikke:

Anonymkode: ed4c7...858

Symptomet her er at man plutselig får blodig snørr. Jeg vet ikke jeg altså, men jeg ville heller gått til legen en gang for mye enn en gang for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blondie65 skrev:

Lymfekreft.

Nå må du virkelig gi deg. Har ts lymfekreft så har hun også langt flere symptomer enn beskjeden mengde blod fra nesen når hun snyter seg. Snakk om å skremme vette av folk, helt unødvendig, i den stille uken. 

Men selvfølgelig, bruker man dr. google, så ender man opp med kreft nesten uansett hva man googler av helseplager. 

Anonymkode: e6023...185

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du virkelig gi deg. Har ts lymfekreft så har hun også langt flere symptomer enn beskjeden mengde blod fra nesen når hun snyter seg. Snakk om å skremme vette av folk, helt unødvendig, i den stille uken. 

Men selvfølgelig, bruker man dr. google, så ender man opp med kreft nesten uansett hva man googler av helseplager. 

Anonymkode: e6023...185

Jeg mener - og kommer alltid til å mene - at når man i flere dager oppdager at en eller annen kroppsdel oppfører seg anderledes/rart så går man til lege. 

Jeg har ikke googlet symptomer. Jeg har fortalt hva som var det første signalet hos en bekjent med lymfekreft.

Jeg finnes ikke hysterisk. Jeg synes derimot at det er utrolig rart at man heller sitter på KG og spør om hva dette betyr enn å gå til fastlegen.

Jeg kan også gjøre oppmerksom på at min bekjente overlevde. Det var et TIDLIG signal om at noe var galt. Vedkommende tok signalet alvorlig. Jeg har også en slektning som tok en haug av signaler lite alvorlig. Også der begynte det med blødning og utartet seg. Vedkommende døde.

Mest sannsynlig er det ikke noe som helst alvorlig hos TS, men siden det KAN være mer alvorlig synes jeg det er ganske drøyt å sitte å bagatellisere dette på forum. Det eneste fornuftige rådet er at TS skal komme seg til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en mellomting er greit. Råd noen til å gå til legen, men ikke hopp på worst-case. En venn som fikk lymfekreft er ikke akkurat vitenskap og direkte overførbart. 

Anonymkode: 0863e...1df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...