Gå til innhold

Åååh, for noen hundeeiere! Grenseløst irriterende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Nerine_ said:

Så det er alltid eierens egen feil om hunden er engstelig? Er det også foreldres feil om et barn er av den engstelige typen også eller? 

Eieren er ansvarlig. Barn er ikke hunder. 

Anonymkode: c9880...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eieren er ansvarlig. Barn er ikke hunder. 

Anonymkode: c9880...ac2

Ok, og hva mener du en eier har gjort feil med en engstelig hund? Aldri hørt om arv og genetikk kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nerine_ said:

Ok, og hva mener du en eier har gjort feil med en engstelig hund? Aldri hørt om arv og genetikk kanskje? 

 

Jeg har hatt mange typer hunder, gidder ikke diskutere med en som forsvarer den laveste fellesnevner. 

Anonymkode: c9880...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har hatt mange typer hunder, gidder ikke diskutere med en som forsvarer den laveste fellesnevner. 

Anonymkode: c9880...ac2

Går ut fra at du ikke har et fornuftig svar på spørsmålet mitt🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt hund før. Profesjonelt. Just saying.

Anonymkode: 360f1...02f

Det der sier ikke en dritt. Du kan ha hatt hunder i 80 år og det gjør deg ikke nødvendigvis til en egnet hundeeier/trener. Just sayin'.

Anonymkode: 4efdf...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk at du vil legge ut "det ene og det andre" (gift?) for å skade/drepe min hund som er uskyldig oppi det hele for å "ta" andre hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden sin, ikke går tur og har de løse i skogen (litt selvmotsigende dog). Jeg kan ikke gjøre noe med andre mennesker og deres oppførsel, jeg kan bare ta ansvar for meg selv, så å skulle la det gå ut over min hund er jo feilplassert aggresjon. Det vil det jo forsåvidt være å skade/drepe hundene til de hundeeiere som du snakker om også, de er jo prisgitt eieren sin og er uskyldige oppi dette. Like uskyldige som de stakkars ville dyrene du snakker om (glad for at du tenker på de ihvertfall). 

Anonymkode: 4efdf...adf

Jeg går mye turer i marka (Oslo) og 90% av hundeeiere jeg har møtt plukker ikke opp og vil vel påstå at 99% lar hunden gå løs.

Jeg har selv vært vitne til rådyr og andunger bli jakta på av hunder. Eierne er ikke å se. De få hundeeiere som har hunden i bånd og plukker opp blir rost opp i skyene av meg. Dessverre er det veldig få av dem. 

Jeg har ingen intensjoner å drepe hunder, men jeg ønsker å gi hundeeiere en liten lærepenge. 

Ett tips jeg leste i en annen tråd var å kaste kyllingbein der det ferdes masse løse hunder. Dette prøvde jeg i min egen hage med positivt resultat. Hundeeiere er livredd kyllingvinger. Jeg har uansett ikke sett en eneste hund siden jeg startet med dette og slipper også å plukke opp hundelort i min hage. 

Anonymkode: 66f25...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja en hund kan trenes til å ikke være en elendig bortskjemt liten dritt. Hvis du har en bjeffehund er du en elendig eier og mest sannsynligvis skulle du ikke ha hatt hund. 

Anonymkode: c9880...ac2

Det virker ikke som om du forstår handlingen bak bjeffing. Det er idioti å trene bort symptomet, så lenge man ikke vet hva årsaken er. Hunder er ikke alltid engstelige når de bjeffer. Hadde en veldig verbal hund selv, skravla gikk i ett, han var som et løpende kommentatorspor til sitt eget liv. Boff og bjeff var en del av det, noen ting var det rett og slett umulig å få han til å slutte å bjeffe på. Det handlet om iver faktisk. De er individer også disse hundene, du kan ikke bare bestemme deg for at alle hunder skal være på den måten du ønsker, og si at alle som ikke er sånn er drittbikkjer med udugelige eiere. 

Anonymkode: 8d122...524

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke som om du forstår handlingen bak bjeffing. Det er idioti å trene bort symptomet, så lenge man ikke vet hva årsaken er. Hunder er ikke alltid engstelige når de bjeffer. Hadde en veldig verbal hund selv, skravla gikk i ett, han var som et løpende kommentatorspor til sitt eget liv. Boff og bjeff var en del av det, noen ting var det rett og slett umulig å få han til å slutte å bjeffe på. Det handlet om iver faktisk. De er individer også disse hundene, du kan ikke bare bestemme deg for at alle hunder skal være på den måten du ønsker, og si at alle som ikke er sånn er drittbikkjer med udugelige eiere. 

Anonymkode: 8d122...524

Amen

Anonymkode: 1a5db...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiere er store egoister og tenker bare på seg selv. og hunden. I den rekkefølgen. De skaffer seg hund for å få bekreftelse. 

Anonymkode: 1c935...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SeptemberRose
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha plukket utallige hundedritt eller hundeposer med dritt i skogen, har jeg begynt å hate hunder og hundeeiere. 

Anonymkode: 66f25...0c5

Hunden må jo få lov til å gå på do. Det er hundeeieren som må ta ansvar for å fjerne det etterpå. Ingen grunn til å hate hunden fordi eieren er lat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...