Gå til innhold

Fb og ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blabla blabla . Skrevet av mann som ikke er i noe forhold , mer datanerd og opptatt av personvern og skriver i alle tråder som handler om utroe partnere og det å sjekke mobilen dems at "Det er overtramp og straffbart" blabla. 

Det er folk uten erfaring fra forhold som mener sånne ting er galt eller unormalt. 

Det er selvsagt helt normalt og greit å tagge kjæresten sin på facebook! 

Anonymkode: 3f7d3...841

Meg du siterer. Og jeg er kvinne, gift, og har vært i et forhold med samme mann i 15 år. Og er stort sett på reisefot, både privat og jobb. 

Jeg har bare virkelig ikke behov for at alt og alle skal vite hvor i verden jeg befinner meg, og hvem jeg er med. For meg sier det bare "se på meg, som reiser så mye, spiser så god mat, koser meg med min fantastiske mann, har så mange venner!". Altså utelukkende selvskryt. Som jeg ikke trenger. Derfor - spør meg før du tager meg, for svaret vil som regel være nei. 

Anonymkode: 854af...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

 


Blabla blabla . Skrevet av mann som ikke er i noe forhold , mer datanerd og opptatt av personvern og skriver i alle tråder som handler om utroe partnere og det å sjekke mobilen dems at "Det er overtramp og straffbart" blabla. 

Det er folk uten erfaring fra forhold som mener sånne ting er galt eller unormalt. 

Det er selvsagt helt normalt og greit å tagge kjæresten sin på facebook! 

Anonymkode: 3f7d3...841

Nja. Jeg har mann og barn, men legger aldri ut noe om oss. Har aldri lagt ut bilde av ungen forfra, alle bildene er tatt langt unna eller bakfra. Aldri lagt ut parbilder. Har deaktivert taggefunksjon, så ingen kan tagge meg. Skjønner ikke poenget. Sender bilder direkte til de jeg vil skal se bilde av oss. På facebook er det arb.kolleger fra 10 år tilbake, folk man har møtt på byen en gang, skolevenner man egentlig ikke har hatt noe med å gjøre på par tiår og diverse folk jeg nesten ikke aner hvordan har kommet på vennelista mi. Man har ikke styring på hva som skjer med bildene man legger ut. Skjønner ikke poenget!

Anonymkode: 78470...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg du siterer. Og jeg er kvinne, gift, og har vært i et forhold med samme mann i 15 år. Og er stort sett på reisefot, både privat og jobb. 

Jeg har bare virkelig ikke behov for at alt og alle skal vite hvor i verden jeg befinner meg, og hvem jeg er med. For meg sier det bare "se på meg, som reiser så mye, spiser så god mat, koser meg med min fantastiske mann, har så mange venner!". Altså utelukkende selvskryt. Som jeg ikke trenger. Derfor - spør meg før du tager meg, for svaret vil som regel være nei. 

Anonymkode: 854af...6e2

Hvis du er på reisefot nesten hele tida, skjønner du kanskje ikke hvilken verdi en del folk legger i å en sjelden gang komme seg litt bort. 

Anonymkode: 1ba5a...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er på reisefot nesten hele tida, skjønner du kanskje ikke hvilken verdi en del folk legger i å en sjelden gang komme seg litt bort. 

Anonymkode: 1ba5a...8f7

Hva har det med saken å gjøre? At de som reiser lite må vise det på face? 

Jeg har jo ting i livet mitt som betyr ekstremt mye for meg jeg og - uten å tagge alt og alle slik at mine 400 "nærmeste" venner ser det av den grunn. 

Anonymkode: 854af...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut hele hjernedøde Facebook. Kun idioter som legger ut ting der. Hva i helvette er poenget med å fortelle alle hva du driver med hele tiden,og hvor fint og flott alt er.

Anonymkode: 9979b...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del gjør det ikke noe at jeg blir tagget, har deaktivert det, slik når jeg blir tagget i bilder eller tekst dukker det aldri opp på min vegg på facebook :P

Anonymkode: aedfb...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut hele hjernedøde Facebook. Kun idioter som legger ut ting der. Hva i helvette er poenget med å fortelle alle hva du driver med hele tiden,og hvor fint og flott alt er.

Anonymkode: 9979b...298

Hvis man er sosial, kan det være hyggelig å ha kontakt med flere enn de man møter fysisk. Jeg har venner og familie i andre byer og land. Det er lettere å følge med via sosiale medier,selv om man må møte folk live også!

Anonymkode: 1ba5a...8f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut hele hjernedøde Facebook. Kun idioter som legger ut ting der. Hva i helvette er poenget med å fortelle alle hva du driver med hele tiden,og hvor fint og flott alt er.

Anonymkode: 9979b...298

Når man bor langt vekk fra venner og familie er nettopp det greia med FB, man kan fortelle om små og store ting i hverdagslivet som man ellers ville snakket om over en kopp kaffe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster ikke på Facebook. Men spør om det er greit på Instagram og viser bilde først.

Hvis det ikke er snakk om bilde på Facebook men bare tagging i at man er på ferie sammen hadde jeg spurt om jeg var usikker. Spørs veldig hvem jeg er med.

Anonymkode: 1f83c...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør alltid min mann eller hvem det skulle være. Tagger ingen uten å spørre :) 

Anonymkode: 1d42f...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et gift par. Vi tagger hverandre når vi drar på ferie osv. Jeg hadde ikke blitt sur hvis mannen eller noen andre hadde tagga meg på fb. Det går helt fint :) 

Anonymkode: b2922...c6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør du først før du legger ut på fb? Eller bare legge ut at dere er på ferie sammen?

Anonymkode: ee866...736

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva er facebook

Anonymkode: 8bc1a...e9f

Det er den greien som var forhåndsinnstalert på telefonen min som jeg slettet.....

Anonymkode: 33f0a...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

 


Blabla blabla . Skrevet av mann som ikke er i noe forhold , mer datanerd og opptatt av personvern og skriver i alle tråder som handler om utroe partnere og det å sjekke mobilen dems at "Det er overtramp og straffbart" blabla. 

Det er folk uten erfaring fra forhold som mener sånne ting er galt eller unormalt. 

Det er selvsagt helt normalt og greit å tagge kjæresten sin på facebook! 

Anonymkode: 3f7d3...841

Vet du, det er faktisk overtramp å sjekke kjærestens mobil. Man må ha såpass mye tillit til hverandre. Dessuten har ikke mine venner samtykket til at en tredjepart kan snoke gjennom våre samtaler. Jeg har for øvrig ingenting å skjule, og jeg har selv opplevd utroskap, men dette er ikke måten å gå fram.

Jeg foretrekker også å styre hvor mye av mitt liv som deles på sosiale medier, og at både familie, venner og kjæreste spør meg før de deler. Som regel sier jeg uansett ja, men det er greit å få velge selv hva jeg vil ha på nett. Forholdet mitt skjuler jeg ikke uansett.

Jeg er altså kvinne og i et forhold.

Anonymkode: 87c63...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde folk hadde tatt til vett og innsett hvor kleint det er å «dele hverdagen min på Facebook». 

Anonymkode: 25de7...09c

Sånn som 98% gjør mener du? Hva er poenget med facebook om det ikke er for å holde kontakt med venner og familie om hva man gjør i livet? Før i tiden skrev man brev og ringe timeslange samtaler og kom innom på kaffe en gang i uka for å få en oppdatering , i dag har man facebook for å oppdatere hverandre. 

Anonymkode: 3f7d3...841

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn som 98% gjør mener du? Hva er poenget med facebook om det ikke er for å holde kontakt med venner og familie om hva man gjør i livet? Før i tiden skrev man brev og ringe timeslange samtaler og kom innom på kaffe en gang i uka for å få en oppdatering , i dag har man facebook for å oppdatere hverandre. 

Anonymkode: 3f7d3...841

Enig

Men jeg vet han holder ting skult for meg det gjør meg litt ivrig til å legge ut.

TS

Anonymkode: ee866...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...