Gå til innhold

Blir vekket på grusom måte av kjæresten - godta det eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i utgangspunktet ikke noe morgengretten av meg, men måten min kjæreste vekker meg på gjør meg sint og det ødelegger mitt humør i flere timer etterpå, dette er blitt et utrolig stort problem i vårt forhold. 

 

Here it goes: Hvis han våkner før meg våkner jeg ofte opp av at han forsøker å fingre meg på klitten for å få meg til å komme, stikker fingre inn i vaginaen, rompa, generelt voldsom tafsing over hele kroppen og «massasje». Jeg synes ikke det er noe behagelig å våkne opp av dette, og hvis jeg er trøtt og vil sove videre forsøker jeg å vri meg unna i halvsøvne, gjemme meg under dyna, dra dyna godt rundt meg og lignende, slik at han skal la meg være i fred. 

 

Jeg har flere ganger fortalt han at dette er ubehagelig for meg, og forsøkt å forklare han at dette er en utrolig dum måte å starte dagen vår på, da jeg rett og slett ikke klarer å snu mitt humør om til det bedre med en gang etter å ha blitt vekket på denne måten, men han synes jeg er vrang og vanskelig, siden han bare gjør «gode» ting med meg. 

 

Generelt sett har jeg alltid likt lange late morgener med kos og sex, men jeg klarer ikke kose meg, nyte det eller være i godt humør med han når han vekker meg med denne voldsomme tafsingen, som jeg føler blir tvunget på meg, da jeg gjør det jeg kan for å unngå det og få sove i fred. 

 

Dette har blitt til en veldig stor greie i vårt forhold og det er nesten i ferd med å splitte oss.

 

jeg har vært med mange menn før, og har aldri opplevd dette «problemet» med noen andre før. Klarer ikke å si med sikkerhet hva han gjør som er så annerledes enn alle andre jeg har vært med, men det har nok noe å gjøre med at han er så voldsom og ikke lar meg være i fred selv når jeg vrir meg unna og nærmest roper til han at jeg vil sove videre. Jeg tror nok andre menn har vært mye mer rolige og kanskje vekket meg med kos og kjærlighet, og at de faktisk gjør meg kåt før denne voldsomme tafsingen og stikking av fingre overalt starter. 

 

Vil gjerne høre andre kvinners tanker rundt dette. Er jeg sær og bør ta meg sammen? Eller er det han som må stoppe med dette? 

 

Setter stor pris på innspill. 

Anonymkode: 16c1c...901

Å gud, jeg vet akkurat hva du snakker om. Han er rett og slett ikke sensitiv nok, alt for brå, og sånne stive beinete fingre som ikke skjønner at kroppen vår trenger tid før man kan behandle den mer brutalt. Han er uerfaren, tenker jeg, og har vansker med å sette seg inn i din situasjon. Ikke bra av ham å ikke respektere det du sier.

Du må si til han at det ikke er godt. Det er faktisk vondt å bli fingret sånn. Tenker du må forklare ham i detalj hvordan du vil at det skal gjøres, og forklare ham at slik han gjør det nå, det fungerer IKKE.

Anonymkode: f06c4...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, NotYou skrev:

Hadde satt på alarm tidlig og vekket opp han med en real finger opp i rassen! Gjenta hver bidige dag helt til han skjønner greia.

Æsj. Tenk om han liker det da.

Anonymkode: 926b6...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj. Tenk om han liker det da.

Anonymkode: 926b6...623

Ewww, ja 😲 

hun kan bruke noen form for kjøkkenredskap i steden 

Anonymkode: f06c4...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at du må spørre fremmede om det er korrekt det du selv føler. Når du føler på deg at noe er galt, så skal du høre på kroppen din! Den eneste som kan passe på deg godt nok, er deg selv. Hvis noe føles feil, si fra med en gang. Blir det ikke respektert må du gi konsekvenser til den som ikke hører. Du må bli tøffere, og stå mer opp for deg selv!! Ingen andre bestemmer over deg! 

Anonymkode: 58d17...952

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på deg i dag, TS. Synes dette var så veldig trist å lese.

Prøv å se for deg at situasjonen var omvendt. Du våkner om morgenen, du vekker ham med en finger i rumpa, han vrir seg vekk og sier at det var veldig ubehagelig og at han ikke vil du skal vekke ham på den måten. Men du gjør det igjen dagen etter, og dagen etter der. Selv om han viser og sier at dette er grusomt.

Byr ikke bare tanken på dette deg imot? Er det ikke uhyrlig? Dette gjør din kjæreste med deg. Og du spør om du skal godta det.

Så jeg gjentar: Du skal ikke godta det. Det er ikke normal adferd. Det vil ikke bli bedre. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
54 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Jeg har tenkt på deg i dag, TS. Synes dette var så veldig trist å lese.

Prøv å se for deg at situasjonen var omvendt. Du våkner om morgenen, du vekker ham med en finger i rumpa, han vrir seg vekk og sier at det var veldig ubehagelig og at han ikke vil du skal vekke ham på den måten. Men du gjør det igjen dagen etter, og dagen etter der. Selv om han viser og sier at dette er grusomt.

Byr ikke bare tanken på dette deg imot? Er det ikke uhyrlig? Dette gjør din kjæreste med deg. Og du spør om du skal godta det.

Så jeg gjentar: Du skal ikke godta det. Det er ikke normal adferd. Det vil ikke bli bedre. 

Helt enig i dette. 

Ikke gjør det samme mot han som flere nevner i denne tråden. Pass bare på at du er trygg. Du er viktigst nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk har virkelig fått dilla på bruken av ordet "overgrep"...

Anonymkode: 2e86d...a7b

Hva kaller du det når noen gjør seksuelle handlinger mot deg selv om du sier nei? Og hva kaller norsk lov det? Overgrep kalles det. 

Anonymkode: 78f19...285

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo være nekrofil som tenner på å tafse på deg tilnærmet bevisstløs/livløs. Grøss!

Anonymkode: 5379f...b14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah. Så da har jeg altså rett, da. Skjønner ikke hvorfor folk da hisser seg opp over at jeg skrev det.

Anonymkode: 2e86d...a7b

Syns du det er problematisk at det det brukes mer? Føler du deg litt utsatt? 

Anonymkode: a5dc4...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han!! Du har sagt nei og da skal han respektere det! Seksuelle handlinger mot en sovende person er voldtekt. 

Anonymkode: f692c...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på alle som skriver at dette er seksuelt overgrep. Eksen min gjorde dette med meg og etter at det ble slutt har jeg innsett at det har påvirket meg mye mer enn jeg trodde. 

Hvor lenge har dere vært sammen? Det er kjempeviktig å enten få en slutt på det med en gang eller revurdere hele forholdet. Sånt er ikke lov og kan dessuten skade deg psykisk. Ikke hør på ham når han sier at du er kjedelig; det er en hersketeknikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makan til dust. Når jeg hører sånn, tenker jeg på hvor godt det er å leve uten menn. Sexpress er så ufattelig slitsomt og selv om jeg har verdens snilleste kjæreste nå, så vekket innlegget ditt den følelsen av å nesten føle at en skylder partneren sex fordi alle kjærester klår og alle får disse uoverenstemmelsene før eller senere. 

Men, må virkelig si at typen din går langt over streken. Det han gjør er seksuelt overgrep hvis du ikke er bevisst ( sover) og ikke samtykker. Skjønner han ikke det, skjønner han litt lite kanskje? Huff.

Anonymkode: c5cd2...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/17/2019 at 2:07 PM, AnonymBruker said:

Og bruken av ordet har hundredoblet seg den siste tiden uten at folk er blitt spesielt verre av seg.

Anonymkode: 2e86d...a7b

OMG, for en logisk kortslutning - eller har du sovet under en stein de siste førti årene og særlig tungt under «me too»? Ingen snakket om mishandling, incest, alkoholisme før - heller ikke kreft eller psykisk sykdom. Tror du det var fordi det ikke eksisterte? Da kan jeg forklare deg at jo, det fantes i rikelig monn, men skam og tabuer og kvinne- og barnefiskriminetende kultur og rettsvesen bidro til at man ikke snakket om det. At man kaller overgrep for overgrep i dag og det skjer oftere enn før, betyr kun at man før ikke snakket om overgrep og ikke forsto at det var overgrep fordi man var oppvokst i en kultur der det var vanlig og kanskje enda ikke straffbart. 

Ts, dette er overgrep. Din samboer er totalt respektløs og virker dessuten mindre opplyst. Følger han i det hele tatt littegrann med i samfunnsdebatten burde han fått med seg fokuset på sovevoldtekter. Og rettssaker om det samme og at voldtekt ikke bare dreier seg om samleie men kan også handle om likestilte handlinger som penetrering med fingre el gjenstander, oralsex mm. Din samboer er ikke frisk i hodet. 

Anonymkode: bf3b1...868

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt vår situasjon, men nokså likt. Jeg klarte ikke mer til slutt, startet å legge meg sammen med barna, og har fortsatt med det. Sover kun i samme seng som han om vi «må» når vi er bortreist. Har ikke hatt sex eller annen form for intimitet på et par år. Orker ikke tanken på en klem av han en gang. Har mistet mye av respekten. Og det vil komme en dag da jeg velger å gå. 

Han har kun seg selv å takke.

Anonymkode: 6d0fe...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.4.2019 den 13.23, AnonymBruker skrev:

Jeg er i utgangspunktet ikke noe morgengretten av meg, men måten min kjæreste vekker meg på gjør meg sint og det ødelegger mitt humør i flere timer etterpå, dette er blitt et utrolig stort problem i vårt forhold. 

 

Here it goes: Hvis han våkner før meg våkner jeg ofte opp av at han forsøker å fingre meg på klitten for å få meg til å komme, stikker fingre inn i vaginaen, rompa, generelt voldsom tafsing over hele kroppen og «massasje». Jeg synes ikke det er noe behagelig å våkne opp av dette, og hvis jeg er trøtt og vil sove videre forsøker jeg å vri meg unna i halvsøvne, gjemme meg under dyna, dra dyna godt rundt meg og lignende, slik at han skal la meg være i fred. 

 

Jeg har flere ganger fortalt han at dette er ubehagelig for meg, og forsøkt å forklare han at dette er en utrolig dum måte å starte dagen vår på, da jeg rett og slett ikke klarer å snu mitt humør om til det bedre med en gang etter å ha blitt vekket på denne måten, men han synes jeg er vrang og vanskelig, siden han bare gjør «gode» ting med meg. 

 

Generelt sett har jeg alltid likt lange late morgener med kos og sex, men jeg klarer ikke kose meg, nyte det eller være i godt humør med han når han vekker meg med denne voldsomme tafsingen, som jeg føler blir tvunget på meg, da jeg gjør det jeg kan for å unngå det og få sove i fred. 

 

Dette har blitt til en veldig stor greie i vårt forhold og det er nesten i ferd med å splitte oss.

 

jeg har vært med mange menn før, og har aldri opplevd dette «problemet» med noen andre før. Klarer ikke å si med sikkerhet hva han gjør som er så annerledes enn alle andre jeg har vært med, men det har nok noe å gjøre med at han er så voldsom og ikke lar meg være i fred selv når jeg vrir meg unna og nærmest roper til han at jeg vil sove videre. Jeg tror nok andre menn har vært mye mer rolige og kanskje vekket meg med kos og kjærlighet, og at de faktisk gjør meg kåt før denne voldsomme tafsingen og stikking av fingre overalt starter. 

 

Vil gjerne høre andre kvinners tanker rundt dette. Er jeg sær og bør ta meg sammen? Eller er det han som må stoppe med dette? 

 

Setter stor pris på innspill. 

Anonymkode: 16c1c...901

Hva tenker du om innspillene du har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok blitt brå, brølt og kalt han de styggeste ting. Spontanreaksjon.

Dette hadde han ikke gjort igjen. Aldri hadde det blitt sex heller før han sluttet med tullet. Noe så lystdrepende. 

Anonymkode: 42a5e...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...