Gå til innhold

Hva gjør dere når dere blir lei prøvingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan blir deres forhold til partner når alt bare handler om prøving? Vi har prøvd i fire år nå, skal i gang med ivf til høsten. Likevel prøver vi videre, tilfelle det skjer naturlig. Men jeg føler at det nå blir en rutine, at litt av romantikken i forholdet forsvinner. Er litt sånn "hvordan er det i forhold til kalenderen, må vi i kveld eller kan vi vente?". Noen som har tips til hvordan vi kan få litt romantikk tilbake i forholdet? 

Anonymkode: bcc52...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir deres forhold til partner når alt bare handler om prøving? Vi har prøvd i fire år nå, skal i gang med ivf til høsten. Likevel prøver vi videre, tilfelle det skjer naturlig. Men jeg føler at det nå blir en rutine, at litt av romantikken i forholdet forsvinner. Er litt sånn "hvordan er det i forhold til kalenderen, må vi i kveld eller kan vi vente?". Noen som har tips til hvordan vi kan få litt romantikk tilbake i forholdet? 

Anonymkode: bcc52...d1d

Vi tok oss en real pause etter prøve»uken» og snakket mye om hvordan dette potensielt kan være drepen for romantikken osv. 

Altså helt fra start snakket vi om det, allerede etter å ha bestemt oss for å prøve. Forleden hadde vi sex helt utenom prøvingen av ren lyst!

Jeg ble sååååå glad, fordi det føltes deilig å ha lyst på hverandre, og ikke bare ha lyst på baby.

Tror at dere bare må snakke om det, heller mer enn lite! Kanskje ha sex noen ganger BARE for å ha sex, ikke for å prøve.

Det er vanskelig og jeg har virkelig stor respekt for at dere har prøvd i 4 år, hvordan føles ting nå da?

Anonymkode: a8b08...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig nøye med alkohol og sånn, men vi to sammen tar en skikkelig rødvinskveld innimellom. Vi er begge då glad i det. Selv om jeg kunne vært gravid, så bare driter vi i alt. Sier til hverandre at det ikke er så farlig og vi ikke kan ta dette SÅ seriøst av vi glemmer oss selv og hverandre. Så får jeg dårlig samvittighet dagen der på, men men. 

Anonymkode: dfdaa...d04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dreit i hele greia og kjøpte hund. 

Anbefales.

Anonymkode: 2541d...30c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del løste det seg endel når vi var igang med IVF faktisk. 

Har ikke resultert i noe enda, men pga tette forsøk og obligatorisk venting i mellom for å få hormonene ut av kroppen så blir måneden imellom faktisk kun ren lystsex.

Årene før var det jo dessverre ren plikt selv om vi snakket om å slappe av osv. 

Folk som ikke har prøvd i noen år aner ikke hva de snakker om. Og hvertfall ikke om man anbefaler å kjøpe seg ei bikkje og tror det er en erstatning.

Hund er koselig, men erstatter aldri barn. 

Anonymkode: 2dfcf...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk kjøpt hund. Men det er jo på ingen måte det samme. Jeg føler at prøvingen opptar all tid for oss. Alle vennene våre har jo barn nå, og flere er i gang med nr. 2. Nå skal vi også bli tante og onkel, og det kjenner jeg blir ekstra stress. I forkant hadde jeg aldri trodd at dette kunne påvirke oss sånn det har gjort. Men vi får snakke mer om det, for det hadde vært fint om forholdet kunne handle om noe annet etterhvert 

Anonymkode: bcc52...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... men går det ikke an å bare kose seg med å ha sex, da? Har dere sex hver andre eller hver tredje dag skal jo det være ofte nok. De fikk store ungeflokker i gamle dager, helt uten hjelpemidler.

Hilsen firebarnsmor, som aldri har tatt en eneste eggløsningstest. 

Anonymkode: 70e0d...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... men går det ikke an å bare kose seg med å ha sex, da? Har dere sex hver andre eller hver tredje dag skal jo det være ofte nok. De fikk store ungeflokker i gamle dager, helt uten hjelpemidler.

Hilsen firebarnsmor, som aldri har tatt en eneste eggløsningstest. 

Anonymkode: 70e0d...e83

Ærlig talt. For alt du vet har prøvere allerede gjort dette i lang tid, uten å få et resultat på 4 unger. 

Anonymkode: a7cef...1b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... men går det ikke an å bare kose seg med å ha sex, da? Har dere sex hver andre eller hver tredje dag skal jo det være ofte nok. De fikk store ungeflokker i gamle dager, helt uten hjelpemidler.

Hilsen firebarnsmor, som aldri har tatt en eneste eggløsningstest. 

Anonymkode: 70e0d...e83

Fy så frekk du er.

Du vet ikke hvordan det er å være ufrivillig barnløs.

Anonymkode: 23561...657

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. For alt du vet har prøvere allerede gjort dette i lang tid, uten å få et resultat på 4 unger. 

Anonymkode: a7cef...1b4

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fy så frekk du er.

Du vet ikke hvordan det er å være ufrivillig barnløs.

Anonymkode: 23561...657

Nei, sorry, jeg vet ikke noe om det. Men før prøverør osv kan man faktisk ikke gjøre noe mer enn å ha regelmessig sex. Og da må det jo være det som står i fokus. Eggløsningstester og -tegn virker som et fullstendig blindspor, både når det gjelder tid, fokus og penger. 

Anonymkode: 70e0d...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

... men går det ikke an å bare kose seg med å ha sex, da? Har dere sex hver andre eller hver tredje dag skal jo det være ofte nok. De fikk store ungeflokker i gamle dager, helt uten hjelpemidler.

Hilsen firebarnsmor, som aldri har tatt en eneste eggløsningstest. 

Anonymkode: 70e0d...e83

Ja, DET hjelper jo TS at du har fått fire barn uten problemer. 

Hallo.

Du har ingen innsikt i infertilitet og hvorfor det kan ha noe for seg for endel å ta eltester. Dette har du så lite forståelse for også at det kanskje er lurt å la være å kommentere så tankeløst?

Hilsen ei som er tante til 8 barn fordelt på 2 søsken som blir gravide på null komma niks, som er i en søskenflokk av 5 barn sm aldri ble forsøkt på en gang men som selv må ta prøverør grunnet endometriose og ikke blir gravid uansett hva vi prøver. Selvsagt gir det ikke mening for de med 4 barn å gi råd :roll: 

 

Anonymkode: 2dfcf...67f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prøvepause frem til forsøket. Det gjorde vi. Reiste litt, gikk tur midt på natten, sov lenge og nøt livet uten barn. 

Anonymkode: 5e297...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

... men går det ikke an å bare kose seg med å ha sex, da? Har dere sex hver andre eller hver tredje dag skal jo det være ofte nok. De fikk store ungeflokker i gamle dager, helt uten hjelpemidler.

Hilsen firebarnsmor, som aldri har tatt en eneste eggløsningstest. 

Anonymkode: 70e0d...e83

Hadde det bare funket sånn for oss, så hadde vi sikkert hatt fire barn nå.. Men desverre så funker ikke det, og etter mange år med prøving, der det nesten blir mekanisk fordi vi har så lyst og jeg bare blir skuffet hver måned, så er jeg litt lei.. 

 

Men det andre tipset her med en pause er sikkert ikke så dumt. Nå har vi jo kommet såpass langt i prosessen at vi har dato og alt, så kan jo bare vente til det

Anonymkode: bcc52...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, om du må kalle det prøvepause at du kutter ut EL-testing, så helt greit det. Men du skal vel ikke begynne med prevensjon i «pausen»? Plei forholdet, ha sex... Du skriver at det ikke har funket for dere å bare slappe av og ha regelmessig sex, men det har vel strengt tatt ikke et strikt sex-etter-klokka-regime heller. Så kanskje dere rett og slett ikke klarer det uten hjelp. (Og det gjelder hun med endometriose og prøverør også som svarte også; all testingen og stressingen har jo ikke hjulpet deg noe?)

Og i så fall håper jeg at dere får hjelp, og lykkes! Det gjør jeg virkelig. Jeg blir bare så oppgitt over alt mas om temping, hvordan livmortappen føles og om vinden blåser riktig vei... Sædceller lever i to-tre døgn; er man sunne og friske og i et sunt forhold har man sex ofte nok. Og det bør være fokuset; dere skal faktisk funke for å oppdra dette barnet også.

Anonymkode: 70e0d...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, om du må kalle det prøvepause at du kutter ut EL-testing, så helt greit det. Men du skal vel ikke begynne med prevensjon i «pausen»? Plei forholdet, ha sex... Du skriver at det ikke har funket for dere å bare slappe av og ha regelmessig sex, men det har vel strengt tatt ikke et strikt sex-etter-klokka-regime heller. Så kanskje dere rett og slett ikke klarer det uten hjelp. (Og det gjelder hun med endometriose og prøverør også som svarte også; all testingen og stressingen har jo ikke hjulpet deg noe?)

Og i så fall håper jeg at dere får hjelp, og lykkes! Det gjør jeg virkelig. Jeg blir bare så oppgitt over alt mas om temping, hvordan livmortappen føles og om vinden blåser riktig vei... Sædceller lever i to-tre døgn; er man sunne og friske og i et sunt forhold har man sex ofte nok. Og det bør være fokuset; dere skal faktisk funke for å oppdra dette barnet også.

Anonymkode: 70e0d...e83

Alle som er i et "sunt forhold" har absolutt ikke sex minst annenhver dag, nei. Min mann vil ha sex ca en gang i uka, og noen ganger får han i tillegg kramper i det ene beinet, så da må vi bare avslutte. 

Vi prøvde i 3 år før vi lykkes - og da målte jeg ikke eggløsning, tempet eller noe som helst, vi hadde i tillegg sex oftere enn mannen egentlig hadde ønske/behov for. Uten "prøver å bli gravid"-sex hadde det sikkert tatt 5 år istedenfor 3.

 

Anonymkode: 258e4...b8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå prøvd i 10 måneder, og vi orker ikke å mase om sex. Vi har sex når det passer. Har tatt ut batteriene i monitoren. Vi fikk hund på nyttårsaften og det fyller mye av tiden. 

 

Så løsningen for oss er å gi det mindre makt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...