Gå til innhold

Fortelle nåværende sjef at jeg har søkt på en annen jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg startet i ny jobb for ikke lenge siden (knappe tre måneder), og trives helt greit med den. Nå har det imidlertid dukket opp en annen jobb som jeg rett og slett føler at jeg er nødt til å søke på. Det skyldes flere ting:

- Det er snakk om det yrket jeg er utdannet til, som er en profesjon (har nå en byråkratjobb, og savner å utøve denne profesjonen) 

- Jeg har jobbet på dette stedet tidligere, og trivdes svært godt. Vet at ting er på stell, miljøet er godt etc. Måtte gå pga. overtallighet, men situasjonen har tydeligvis endret seg nå.

- De søker veldig spesifikke kvalifikasjoner, som jeg innehar. Det er sjelden at det lyses ut akkurat denne typen stilling her hvor jeg bor, kanskje hvert 5. år om ikke enda sjeldnere...

- Stillingen er fast, og jobben jeg har nå er midlertidig (men tror kanskje det er muligheter for å få fast etter hvert)

Problemet er bare at jeg får så dårlig samvittighet overfor min nåværende arbeidsgiver. De har gitt meg mye goodwill, jeg kunne f.eks. ikke begynne så tidlig som de ønsket pga. oppsigelsestid på forrige jobb, men de valgte likevel å satse på meg. Har også fått en del splitter nytt utstyr (PC, pult osv.), jeg føler at de har brukt en del ressurser på meg.