Gå til innhold

Huseieren nekter dama mi å besøke leiligheten min.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at dama mi har en dårlig fortid med rus. Hun har vært rusfri i tre år idag og vi har vært sammen i ett år. Vi har det kjempefint sammen, unntatt et problem...Jeg bor i en liten bygd og her går sladra fort. Nå viser det seg at hun jeg leier av har sett kjæresten min og rett og slett nekter meg å ha besøk av henne. Hun er redd hun ikke er ute av miljøet og at hun skal dra tvilsomme mennesker inn i leiligheten min. Dette er jo helt absurd, kjæresten min klarer seg fint idag og går ikke i noe miljø. 

Anonymkode: 17fca...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hun ikke nekte deg, alt hun kan gjøre er å si opp leiekontrakten.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FactsOverFeelings skrev:

Det kan hun ikke nekte deg, alt hun kan gjøre er å si opp leiekontrakten.

Det er ikke lov å si opp en leiekontrakt på grunn av det. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BeautyBox said:

Det er ikke lov å si opp en leiekontrakt på grunn av det. 

Man finner alltid en grunn. «Oppussing» er populært.

For å ta Ts samtidig: Hun skal slite med å «nekte» deg gjester i leiligheten du disponerer med mindre hun kan dokumentere at hennes nærvær forringer utleieobjektet.

Endret av Mann1979
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i huseier og ha besøk av hvem f du vil. 

Anonymkode: 8b946...eb4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjip utleier. Fordommer som dette er så ødeleggende! Har du satt deg ned og hatt en ordentlig samtale med henne om hvordan det står til med kjæresten din i dag, og dine egne holdninger til rus?

Anonymkode: ef255...31f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, BeautyBox said:

Det er ikke lov å si opp en leiekontrakt på grunn av det. 

Man trenger ingen grunn for å si opp en leiekontrakt.
Det kan gjøres når som helst, men det må være skriftlig, og man kan ikke gjøre noen hjemløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist at det skal være slik. Trangsynte mennesker. Lite sted. Dømmende mennesker. Trist! 

Høres ut som en utleier jeg aldri ville leid hos. 

Hvis hun er fornøyd med deg så er det jo deg hun skal ha tillit til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en kjip utleier. Fordommer som dette er så ødeleggende! Har du satt deg ned og hatt en ordentlig samtale med henne om hvordan det står til med kjæresten din i dag, og dine egne holdninger til rus?

Anonymkode: ef255...31f

Dette kunne vært lurt om ikke dette er gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Man trenger ingen grunn for å si opp en leiekontrakt.
Det kan gjøres når som helst, men det må være skriftlig, og man kan ikke gjøre noen hjemløs.

Jo, en oppsigelse skal begrunnes, og leietaker kan protestere mot oppsigelsen. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt.

Bare gi faen i huseiers ønsker. Det er ulovlig av ham å nekte deg dette. Prøv å få tatt opp en samtale hvor han nekter deg dette, eller noe skriftlig på melding eller noe sånt. Da kan du gå til politiet med det.

Da står du også mye sterkere dersom han etterpå vil kaste deg ut. Dersom det er grunn til å mistenke at den egentlige grunnen er at du tar med din kjæreste til leiligheten, så vil han bli nektet å kaste deg ut.

Anonymkode: bb044...cb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i huseier. En huseier kan faktisk ikke bestemme hvem som skal komme på besøk. 

Anonymkode: 8870b...931

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syntes dette er veldig trist og har derfor lyst til å se meg om etter ny leilighet.

Ts

Anonymkode: 17fca...1a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en kjip utleier. Fordommer som dette er så ødeleggende! Har du satt deg ned og hatt en ordentlig samtale med henne om hvordan det står til med kjæresten din i dag, og dine egne holdninger til rus?

Anonymkode: ef255...31f

Helt enig. I går møtte jeg ei hyggelig dame som solgte asfalt. Jeg kan dessverre ikke kjøpe sånne ekstra ting, da jeg har lav inntekt selv. Noe hun hadde full forståelse for.

Er glad hun kunne ta det sånn. Gav henne en klem, og sa at i mine øyne er hun like verdifull som resten av samfunnet. Jeg mente det.

rusavhengige er absolutt mennesker de også. De skal ikke tråkkes ned og holdes nede fordi de har gjort feil før. Alle fortjener en sjanse til å reise seg igjen. Huseieren din er ei trangsynt møkkakjerring.

Anonymkode: cad82...e6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseier er redd dere skal ha sex og søle og sprute over hele leiligheten 

Anonymkode: 1b114...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har seg sånn at dama mi har en dårlig fortid med rus. Hun har vært rusfri i tre år idag og vi har vært sammen i ett år. Vi har det kjempefint sammen, unntatt et problem...Jeg bor i en liten bygd og her går sladra fort. Nå viser det seg at hun jeg leier av har sett kjæresten min og rett og slett nekter meg å ha besøk av henne. Hun er redd hun ikke er ute av miljøet og at hun skal dra tvilsomme mennesker inn i leiligheten min. Dette er jo helt absurd, kjæresten min klarer seg fint idag og går ikke i noe miljø. 

Anonymkode: 17fca...1a7

tror dere må opprette dialog, få avklarert de tingene dere tre i mellom med kaffekopp og kake. 

Jeg vil sikkert også reagert, men uten dialog så blir man tvilsom. Her gjelder det å vise en ny side av seg selv for å formidle omverden at jeg er ren, og hva man tar avstand fra idag. 

Anonymkode: a1326...b41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, BeautyBox said:

Jo, en oppsigelse skal begrunnes, og leietaker kan protestere mot oppsigelsen. 

 

1 hour ago, Albbas said:

Jo, oppsigelse fra utleiers side krever saklig begrunnelse. 

https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/oppsigelse-av-leieforhold

Yup, han kan si oppussing eller whatever, og det er ingenting leietaker kan gjøre, annet enn å nekte å flytte inntil namsmann kommer og kaster dem ut.
Så ja, utleier kan si opp kontrakten når som helst, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

 

Yup, han kan si oppussing eller whatever, og det er ingenting leietaker kan gjøre, annet enn å nekte å flytte inntil namsmann kommer og kaster dem ut.
Så ja, utleier kan si opp kontrakten når som helst, heldigvis.

Om leietaker protesterer på oppsigelsen kan det tas til retten. Så det er nok ikke så enkelt for utleiere nei, bare leietakeren orker å stå opp for seg selv. Finnes nok av utleiere der ute som aldri skulle fått lov til å leie ut 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
3 minutter siden, FactsOverFeelings said:

 

Yup, han kan si oppussing eller whatever, og det er ingenting leietaker kan gjøre, annet enn å nekte å flytte inntil namsmann kommer og kaster dem ut.
Så ja, utleier kan si opp kontrakten når som helst, heldigvis.

Du påstod man ikke trenger noen grunn, hvilket er feil. 

Man kan selvfølgelig prøve seg på en løgn, men hvis min utleier først hadde klaget på kjæresten min, og så plutselig skulle "pusse opp" for å bli kvitt meg hadde ikke jeg vært den som forlot leiligheten kjappest mulig. ;) Prosessen med namsmann tar også lang tid. Så hvor enkelt det er å lyve til seg en oppsigelse kommer an på hvor bevisst leietaker er på sine rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...