Gå til innhold

Å begynne på bacheloroppgaven halvannen måned før innlevering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev en masteroppgave på samme tid, gikk fint.. Bare bruk tiden godt 

Anonymkode: 7b8c9...868

Jepp, man kan fint skrive en master på den tiden, da jeg skrev min master jobbet jeg en dag annenhver uke i drøyt 4 måneder, da jeg var i jobb for øvrig. 1,5 måned på en bacheloroppgave er jo god tid, om man ikke har noen andre store tidstyver samtidig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk 3 veiledningstimer med veileder. Intet mer. Så du må stå for læringa di selv. 

Hva er temaet? Bruk google schoolar for å finne fagstoff, det hjelper mye. Hvor mange ord skal dere skrive? 

 

Anonymkode: 8aa8d...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis karakter ikke betyr noe så lenge du består har du ingenting å frykte. Kan til og med ta deg påskeferie med god samvittighet og starte skrivingen en uke eller to innen innlevering. Du skal nærmest levere plagiat eller tull for å stryke. Skolene lar deg få en E heller enn å tape penger på at du stryker.

Anonymkode: ea215...adc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis karakter ikke betyr noe så lenge du består har du ingenting å frykte. Kan til og med ta deg påskeferie med god samvittighet og starte skrivingen en uke eller to innen innlevering. Du skal nærmest levere plagiat eller tull for å stryke. Skolene lar deg få en E heller enn å tape penger på at du stryker.

Anonymkode: ea215...adc

Dette er helt sant. En medstudent av meg på universitet leverte bacheloroppgaven sin med over 1000 ord for lite + ikke fullstendig kildehenvisning engang. Hun besto og fikk E.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo masse tid? Har skrevet ca. like mye på min, skal levere om 2 uker. Føler at det er nok tid i massevis, så lenge jeg tar meg selv i nakken og er fokusert.

Anonymkode: bb1b4...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å skrive en liste over hva du vil ha med i oppgaven. Da får du en oversikt over hva du må gjøre, og jeg opplever det alltid mer motiverende å skulle lese/skrive når jeg kan gule ut det jeg er ferdig med. Bestem deg også for at du skal bli ferdig med en bestemt del innen dato X - f.eks. metodedelen skal være ferdig innen 21.04, teori ferdig innen 28.04, resultater/drøfting 9. mai, konklusjon og innledning 13. mai. Ta så et par dager fri før du går igang med å ferdigstille hele oppgaven (fylle ut mer informasjon der det er nødvendig/ønskelig). Et par dager til med fri, også leser du korrektur og ordner det formelle.

Anonymkode: 13b82...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...